2022-03-01, 16:02
Medlem
Om det nu blir ett fullskaligt krig
NATO vs Ryssland

Vilka kan tänkas ansluta sig?
Ser gärna kvalificerade svar från insatta!

Jag tänker tex på gamla sovjetiska stater, främst rysktalande turkfolken.
Turkmenistan, kirgistan, Uzbekistan osv. Dessa har kanske inte mycket att komma med militärt (vet ej) men deras rika regimer lär kunna bidra med bra klirr i kassan.

Tänker även på Kina, Iran, Pakistan, osv. Alla dessa vill ju gärna sopa bort NATO/USAs dominans från kartan.

Turkiet är också intressant, NATO land med goda relationer till Ryssland och en stor invandrad rysk befolkning. Kommer Turkiet lämna NATO och ansluta sig till Ryssland?
Citera
2022-03-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BritneySpearsLove
Tänker även på Kina, Iran, Pakistan, osv. Alla dessa vill ju gärna sopa bort NATO/USAs dominans från kartan.

Det märks att du inte är så insatt i verkligheten.

Kina går framåt med växande städer och starkare ekonomi tack vare sammarbete med EU och USA (export framförallt).

De vill absolut inte gå med i ett krig nu när det går i nedförsbacke för dom rent ekonomiskt.

Om något så kommer de gå emot ryssland. I ryssland har de inget att hämta förutom gasledningar och olja, med det kan ersättas.
Citera
2022-03-01, 16:10
Medlem
Niggwards avatar
NATO- länderna
Australien
Sverige
Finland
Kroatien
Bosnien
Ukraina
Japan
Sydkorea
Singapore (i think)

Ryssland
Egypten
Armenien
Turkmenistan
Uzbekistan
Kina
Indien (troligtvis, de spelar båda sidor)
Burma
Laos
Nordkorea
Vietnamn
Indonesien
Kazakstan
Venezuela

Skulle jag tro, de stödjer såhär idag i konflikten vad jag vet. Finns säkert fler att lista upp. Om de ansluter eller ej vet vi inte
Senast redigerad av Niggward 2022-03-01 kl. 16:13.
Citera
2022-03-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
NATO- länderna
Australien
Sverige
Finland
Kroatien
Bosnien
Ukraina
Japan
Sydkorea
Singapore (i think)

Ryssland
Egypten
Armenien
Turkmenistan
Uzbekistan
Kina
Burma
Laos
Nordkorea
Vietnamn
Indonesien
Kazakstan
Venezuela

Armenien, Kina, Indien, Vietnam och Kazakstan (de är förnärvarande förtryckta av ryssland) kommer definitivt inte ansluta sig till ryssland.

Vad får du denna lista från eller hittar du bara på?
Citera
2022-03-01, 16:14
Medlem
Citat:
NATO- länderna
Australien
Sverige
Finland
Kroatien
Bosnien
Ukraina
Japan
Sydkorea
Singapore (i think)

Ryssland
Egypten
Armenien
Turkmenistan
Uzbekistan
Kina
Burma
Laos
Nordkorea
Vietnamn
Indonesien
Kazakstan
Venezuela

Man kan dock se att många länder som tidigare haft goda relationer med Ryssland och gott ekonomiskt samarbete inte alls är pigga på att delta i något krig.

Så minst 9 av 10 utav ovanstående länder kommer inte ens att skicka vapen till Ryssland.

Varför blir/blev Putin så ensam?

Han skenade iväg och hotade världen med att använda kärnvapen. Alltså, det är ett sjumilakliv bort från sunt förnuft. Sådant skrämmer bort alla. Dessutom går han i ett fullskaligt krig och den ryska armén är förvirrad och vill egentligen inte ens slåss. Sådant krossar förtroendet att Ryssland kan gå segrande ur konflikten.

Allt pekar mot rent vansinne och det gör att jag tror inte något mer land ansluter sig. Belarus ett frågetecken dock, därför jag skrev 9/10.
Citera
2022-03-01, 16:15
Medlem
Niggwards avatar
På vilket sett är Kina och Indien förtyckta av Ryssland?

Kina stödjer Ryssland. De vill inte ha ett krig, det vill ingen. Men ansluter dem sig till någon sida så är det Ryssland.

Eller tror du Kineserna kommer slåss med USA om det scenariot kom upp? Ryssland och Kina tillsammans är ett stort hot mot USA.

Hur är de förtyckta menar du? Indien är neutral just nu och Vietnamn är komminister likt Nordkorea.

Vi pratar om ett scenario där det blir världskrig och de måste välja sida. Det var så jag förstod det. De stödjer Ryssland i dag.

Även Cuba, Syrien , Iran , Pakistan
Senast redigerad av Niggward 2022-03-01 kl. 16:19.
Citera
2022-03-01, 16:18
Medlem
Citat:
På vilket sett är Kina och Indien förtyckta av Ryssland?

Kina stödjer Ryssland. De vill inte ha ett krig, det vill ingen. Men ansluter dem sig till någon sida så är det Ryssland.

Eller tror du Kineserna kommer slåss med USA om det scenariot kom upp? Ryssland och Kina tillsammans är ett stort hot mot USA.

Hur är de förtyckta menar du? Indien är neutral just nu och Vietnamn är komminister likt Nordkorea

Vart läser du att kina är förtryckta av ryssland? Det har ingen sagt. Läs mitt inlägg igen
Citera
2022-03-01, 16:20
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Vart läser du att kina är förtryckta av ryssland? Det har ingen sagt. Läs mitt inlägg igen

Är du full?

” Armenien, Kina, Indien, Vietnam och Kazakstan (de är förnärvarande förtryckta av ryssland) kommer definitivt inte ansluta sig till ryssland.”
Citera
2022-03-01, 16:22
Medlem
Citat:
Är du full?

” Armenien, Kina, Indien, Vietnam och Kazakstan (de är förnärvarande förtryckta av ryssland) kommer definitivt inte ansluta sig till ryssland.”
"de" syftade nog enbart på Kazakstan där, gissar jag.
Citera
2022-03-01, 16:29
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Belarus ett frågetecken dock, därför jag skrev 9/10.

locoscheike den gamle stjärtgossen sitter lite illa till. Ansluter han sig inte till ryssland blir han garanterat körd i röven av putin, ansluter han sig blir han förmodligen körd i röven av folket. Det lutar starkt åt att han redan anslutit sig, men försöker mörka.
Citera
2022-03-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Det märks att du inte är så insatt i verkligheten.
Har aldrig påstått mig vara expert i ämnet, men du framgår ju som helt efterbliven i denna fråga. Bad ju om kvalificerade svar? Du gör bort dig totalt...

Citat:
Kina går framåt med växande städer och starkare ekonomi tack vare sammarbete med EU och USA (export framförallt).

Zzzzz... Var det allt?

"Ryssland går framåt med växande städer och starkare ekonomi tack vare sammarbete med EU och USA (export framförallt).
De vill absolut inte gå med i ett krig nu när det går i nedförsbacke för dom rent ekonomiskt."

Så hade du väl skrivit för en månad sen, idiot.

Btw, går Kina framåt eller i nedförsbacke? Tvära kast i nästa samma mening, borderline?
Citat:
Om något så kommer de gå emot ryssland. I ryssland har de inget att hämta förutom gasledningar och olja, med det kan ersättas
.
Bara gasledningar och olja, ja det kan man ju hitta överallt!
Senast redigerad av BritneySpearsLove 2022-03-01 kl. 16:35.
Citera
2022-03-01, 16:59
Medlem
Citat:
Är du full?

Kazakstan.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"de" syftade nog enbart på Kazakstan där, gissar jag.

Tur att någon har hjärnkapacitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in