2023-01-30, 19:46
  #493
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Din dumma jävel. NATO har satsat 100% på att stoppa ryssen i Ukraina med hela den Ukrainska befolkningen på entreprenad som infanteri / kanonmat. NATO är en samordnande organisation. Dess offensiva / defensiv förmåga består av andra anslutna länders förband.

Vilket bekvämt, dekadent och hbtq certifierat land axlar rollen efter Ukrainarna som kanonmat menar du?

Situationen är allt annat än vad vi blivit matade med i media... Herregud, vad fan har våra "ledare" egentligen gjort? Varför plöjer Ryssland ner miljarder i 2 Nordstreamledningar om syftet ändå var en sådan expansiv utrikespolitik att man ändå tänkte invadera Europa och Tyskland? Detta kommer stå kommande generationer extremt dyrt och en tröst är att mina söner är så små att de troligtvis inte hinner bli inkallade som globalisternas kanonmat.

Det fanns en tid då jag rakryggat skulle ha mött Svea rikes fiender rakt på med vapen i hand för familj och fosterland. Nu sitter fienderna inom landets gränser och agerar nickedockor åt globalisthelveten och av mig eller min familj får de inte ett uns.

Det vill nu till att vi får slut på dessa stridigheter. Era jävla kräk. Svenskarna har systematiskt förvägrats sin kultur, sin nationalsång, sin heder, sitt arv och sin fosterlandskärlek i decennier.

Nu manar satan / kabalen och globalisterna till strid. De vill åt våra söner, de vill åt våra döttrar och barn och de skiter fullständigt i Sverige eller någon annan nation för den delen heller. De talar om "våra värderingar" och "demokrati"? Vilka värderingar? Det är fan inte mina och mina närmaste värderingar. De talar plötsligt om "nationers suveränitet" men har pissat på och förnedrat samma nations suveränitet under hela min uppväxt.

Svenskar likställs nu med Nazister i Ryssland. Om Ryssen kommer behöver vi nu möta honom, och jag drar då ut i strid för min familj. Med samma gevär ska vi sen göra rent hus inom landets gränser



Amen broder 🎯
Citera
2023-01-31, 05:19
  #494
Bannlyst
Expert Steven Starr Explains Why Nuclear War Is Planetary Death
https://www.paulcraigroberts.org/2023/01/30/expert-steven-starr-explains-why-nuclear-war-is-planetary-death/
"The provocations of Russia since the US overthrow of the Ukrainian government in 2014 have completely destroyed Russia’s trust of Washington. The atomic scientists say it is 90 seconds before Midnight. I think it is one nano-second. We have reached the point where all it takes is one false alarm of incoming missiles"
Citera
2023-01-31, 10:23
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
" Min pappa är starkare än din pappa"

Är det inte dags att lägga ner de barnsliga spekulationerna om vilken sida som skulle vinna ett storkrig mellan NATO/EU och Ryssland och dess allierade? Om det blir storkrig, särskilt med kärnvapen inblandade, så finns inga vinnare. Bara förlorare.

Det behövs in ens spekuleras - och det skulle finnas en klar vinnare i ett sådant krig.
Citera
2023-01-31, 11:25
  #496
Medlem
Nu har även WHO börjat krigshetsa
WHO uppmanar länder att förbereda sig för en kärnkraftskatastrof.

Världshälsoorganisationen, WHO, har uppdaterat sina rekommendationer för världens regeringar i händelse av en radiologisk eller nukleär nödsituation – för första gången på 13 år.

https://f7td5.app.goo.gl/XeWRBg
Citera
2023-01-31, 11:52
  #497
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Nu har även WHO börjat krigshetsa
WHO uppmanar länder att förbereda sig för en kärnkraftskatastrof.

Världshälsoorganisationen, WHO, har uppdaterat sina rekommendationer för världens regeringar i händelse av en radiologisk eller nukleär nödsituation – för första gången på 13 år.

https://f7td5.app.goo.gl/XeWRBg

Rätt så väntat att dom vet nåt som inte vi andra vet frågan är bara när det smäller på riktigt.
Citera
2023-01-31, 12:22
  #498
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Rätt så väntat att dom vet nåt som inte vi andra vet frågan är bara när det smäller på riktigt.
Det är många som vet något. Jens stolsenberg håller ju på att tappa det totalt. Vår ÖB Michael Bydén klarar knappt att hålla ihop sig i en intervju på SVT. Ulf Kristersson verkar vara livrädd för något. Snart åker de nog alla till Denvers flygplats. Under den sägs det att kändisar och politiker mm köpt plats. Det är ett helt samhälle där under. Kärnvapensäkert…
Citera
2023-01-31, 19:36
  #499
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Det behövs in ens spekuleras - och det skulle finnas en klar vinnare i ett sådant krig.
De enda som kan räknas som vinnare efter ett kärnvapenkrig är inte människor utan kackerlackor och råttor, dvs. de som klarar strålning bättre eller befinner sig i bättre skydd än Europas mänskliga befolkning.
Vi kan fråga oss hur kloka Europas ledare verkligen är när de varje dag eskalerar och på detta sätt och samtidigt riskerar sina medborgares liv. Själva sitter de i säkerhet i sina bunkrar.
Citera
2023-01-31, 20:13
  #500
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
De enda som kan räknas som vinnare efter ett kärnvapenkrig är inte människor utan kackerlackor och råttor, dvs. de som klarar strålning bättre eller befinner sig i bättre skydd än Europas mänskliga befolkning.
Vi kan fråga oss hur kloka Europas ledare verkligen är när de varje dag eskalerar och på detta sätt och samtidigt riskerar sina medborgares liv. Själva sitter de i säkerhet i sina bunkrar.
Varför skulle turkar klara sig bättre än övriga människor vid ett kärnvapenkrig?

PS. Hitler satt väl också rätt säker i sin bunker...
Citera
2023-01-31, 20:28
  #501
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Varför skulle turkar klara sig bättre än övriga människor vid ett kärnvapenkrig?
Den kommentaren var vass! Allt är en definitionsfråga.
Frågan är vad som händer med Turkiet i närtid och vilken position de tar, om de blir kärnvapenbombade eller inte.
Helt beroende på om USA har kvar kärnvapen på Incirlik eller inte.
Citera
2023-01-31, 20:46
  #502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskyZZ
Expert Steven Starr Explains Why Nuclear War Is Planetary Death
https://www.paulcraigroberts.org/2023/01/30/expert-steven-starr-explains-why-nuclear-war-is-planetary-death/
"The provocations of Russia since the US overthrow of the Ukrainian government in 2014 have completely destroyed Russia’s trust of Washington. The atomic scientists say it is 90 seconds before Midnight. I think it is one nano-second. We have reached the point where all it takes is one false alarm of incoming missiles"

Så sant som det är sagt. Det är värt att poängtera att bara misstron och misstänksamheten är väldigt farlig. Vi har haft falska larm förr. Globalt kärnvapenkrig har undvikits vid flera tillfällen bara genom att folk vid radarn har haft is i magen och TROTT att något sånt skulle aldrig USA/Sovjet/Ryssland göra. Hade inte tilltron funnits där hade sådana tillfällen rapporterats direkt och kanske lett till domedagen.

När stormakter inte litar på varandra, när relationerna är körda i botten är också risken för missuppfattningar stor, inte bara rena tekniska misstag och falsklarm. När intentioner missuppfattas och den andra parten reagerar på detta och första parten tolkar det som att man är (snart) under anfall.

Fan, vi måste verkligen sluta elda på den här konflikten innan det är för sent.

Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Det behövs in ens spekuleras - och det skulle finnas en klar vinnare i ett sådant krig.

Du har fel om du tror på någon specifik part i förväg. Den enda som möjligen kan ha en chans är den som attackerar först, vilket också är det som gör brinkmanship så farligt. Att någon part tänker "fan, det är nog kört nu, lika bra att vi attackerar först och kanske lyckas slå ut tillräckligt av motståndarsidans bomber".

Både NATO och Ryssland har tillräckligt med kärnvapen för att göra en effektiv första attack. Enda som avskräcker är ubåtarna och de flygplan som hinner lyfta och kan göra en vedergällning/andra attack.

Men att ens tänka i dessa banor är vansinne. Ingen av oss tror jag har insikt och kapacitet att förstå hur jävla hemskt det vore att gå igenom detta scenario. Med risk för upprepning kan jag rekommendera filmen "Threads" som är den mest realistiska skildring jag sett och hört talas om. Se den om ni inte sett den. Så kanske er krigslust dämpas något.
__________________
Senast redigerad av GrayPagan 2023-01-31 kl. 20:53.
Citera
2023-01-31, 22:22
  #503
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Ja det krävs ingen raketforskning för att komma fram till den slutsatsen direkt.
Dessutom är det fullkomigt ofattbart att svagbegåvade individer med tunnelseende fortfarande köper msms totalt ursinniga propaganda och smutskastningskampanj av Putin med hull och hår. Jag menar - Putins sk sjukdomar, fadäser och rykten om att han när som helst är död och förlorad har varit på löpet VARJE dag i ett år snart.
Man tar sig för pannan över människors tydliga oförmåga att kunna se ett visst mönster vid det här laget. Helt sanslöst är det.
Ja kan bara hålla med..
Det som förvånarbmig mest är att inte fler scenariot..
Citera
2023-02-01, 09:01
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
För att NATO är en försvarsorganisation till skillnad från aggressorn och fittan i kreml.

Försvarsorganisation hm…..
På vilket sätt var det försvar när man anföll Afghanistan,Serbien,Libyen m.m ?
Hade någon av dessa länder anfallit Nato?

Och innan du svarar något dumt,varför fanns ingen FN resolution om att anfalla dessa länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in