Citat:
Ursprungligen postat av
Simborgarmannen
O, ännu ett bysnille har yttrat sig.
Jag ville starta en tråd som kan fungera som diskussionsforum genom hela den process under vilken ett storkrig först växer fram och därefter rasar över världen som ett fullbordat faktum. Givetvis hoppas jag att detta krig aldrig skall bli en realitet -- att tråden sålunda skall visa sig vara överflödig. I nuläget är risken för världsbrand emellertid överhängande. Att du är för dum för att fatta det är dessbättre inte min huvudvärk.
Du har redan en hög med "TREDJE VÄRLDSKRIGET" trådar så det räcker och blir över.
Finns ingen anledning att starta en ny varje gång som Kreml's troll skriker "eskalering, Nato är nu direkt involverade i kriget" osv. Vi har hört samma sak i 3 år nu varje gång som USA förser Ukraina med nya verktyg mot det "kära moders landet" Ryssland.
Nej risken är inte mer överhängande nu bara för att Ukraina har ATACMS med möjlighet att nå Ryssland.
För övrigt finns det i nuläget inte så många kvar i lager ändå för att det skulle göra en större skillnad.
Putin vet dessutom att Ryssland inte har varken möjlighet eller råd att eskalera kriget till Nato territorium. Gör man det så förlorar man.
Det är snarare du som är för dum för att fatta.
Jag kan slå vad om att inget nämnvärt kommer hända som förändrar nuvarande situation.
Mer troligt så kommer du och dina jämlikar sitta här nästa år också och skriva om att världskriget står för dörren och otåligt väntar.