2011-09-27, 17:24
  #853
Medlem
I boken “Inifrån” berättar Thomas Bodström vad han tycker om: Leif G W Persson:
Oseriös eftersom han kommenterar varenda förundersökning och rättegång i hela Sverige utan att gå på rättegångarna. Fåfäng och gillar att namedroppa och berätta att han umgås med Anders Borg och Pär Nuder *)

http://www.boksyster.com/?tag=thomas-bodstrom
”Leif G W Persson har inte förlåtit honom för att han inte fick något uppdrag (utredning eller liknande) av Justitiedepartementet när Thomas Bodström var justitieminister. Av den nuvarande regeringen har Leif däremot fått luncher, middagar och uppdrag”…

*) ”Leif G W Persson, kriminolog och författare, var sakkunnig tillsammans med Nuder på justitiedepartementet för 20 år sedan. "I Pär fann jag den lillebror jag aldrig haft". Bill Clinton hade Nuder som guide under besöken i Stockholm. Flera svenska ministrar har hört Bill Clinton citera "my old buddy Pör Nooder".
http://www.expressen.se/nyheter/1.345437/det-visste-du-inte-om-per-nuder
Citera
2011-09-27, 18:35
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Whistleblower
I boken “Inifrån” berättar Thomas Bodström vad han tycker om: Leif G W Persson:
Oseriös eftersom han kommenterar varenda förundersökning och rättegång i hela Sverige utan att gå på rättegångarna. Fåfäng och gillar att namedroppa och berätta att han umgås med Anders Borg och Pär Nuder *)

http://www.boksyster.com/?tag=thomas-bodstrom
”Leif G W Persson har inte förlåtit honom för att han inte fick något uppdrag (utredning eller liknande) av Justitiedepartementet när Thomas Bodström var justitieminister. Av den nuvarande regeringen har Leif däremot fått luncher, middagar och uppdrag”…

*) ”Leif G W Persson, kriminolog och författare, var sakkunnig tillsammans med Nuder på justitiedepartementet för 20 år sedan. "I Pär fann jag den lillebror jag aldrig haft". Bill Clinton hade Nuder som guide under besöken i Stockholm. Flera svenska ministrar har hört Bill Clinton citera "my old buddy Pör Nooder".
http://www.expressen.se/nyheter/1.345437/det-visste-du-inte-om-per-nuder

Av leif gw och bodtröm är det inte GW som jag skulle ta som oseriös.
Citera
2011-09-27, 19:29
  #855
Medlem
Grandiosos avatar
Han var med i tisdagens "Go´Kväll" på ettan, och spelade "Tjuv och Polis" med programledaren...
Berättade lite om sin nya självbiografiska bok, om klassresan han gjort.
Mamman hade han uppenbarligen ett något komplicerat förhållande till; en människa som
var hypokondriker. Hon blev förresten hela 93 år om jag uppfattade det rätt.

Sen snackade GW något kort om sina alkoholproblem och att han inte alla gånger var i
harmoni med sig själv och förkunnade att han var en man med kort stubin.

Han verkade faktiskt vara i ett gott skick denna afton, må rätt så bra efter vad jag kunde se.
Men kan människan inte en enda gång vara klädd utan den där evinnerliga västen eller
vad fan klädesplagget kallas...
Citera
2011-09-27, 19:58
  #856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saza12
Av leif gw och bodström är det inte GW som jag skulle ta som oseriös.

GW: Bodström har tillsatts på samma politiska meriter som Kim Jong Il
http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.2105950/gw-bodstrom-har-tillsatts-pa-samma-politiska-meriter-som-kim-jong-il
NYA TIDER. Socialdemokratin är sig inte lik, konstaterar Leif GW som röstat på Socialdemokraterna hela sitt liv. Men de senaste tio åren har han bara röstat med sitt hjärta. Den socialdemokrati som jag växte upp med har sedan länge gått förlorad, skriver han

/Jag förstår alltför väl vad han menar...
Citera
2011-09-27, 22:34
  #857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Palme förnekade allt, blåljög, beskrev mig som kloakråttan med de gula betarna och den nakna svansen. Så jag tycker ju jävligt illa om Palme av privata skäl.

Har GW alibi under kvällen för Palmemordet. Annars är det ett perfekt mord. Inga uppenbara kopplingar, GW vet hur man skall bete sig och han får på bästa sändningstid förvilla polisen genom att misstänkliggöra polisen själva.

Är jag ute och cyklar?
Citera
2011-09-28, 00:54
  #858
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsarn.
Har GW alibi under kvällen för Palmemordet. Annars är det ett perfekt mord. Inga uppenbara kopplingar, GW vet hur man skall bete sig och han får på bästa sändningstid förvilla polisen genom att misstänkliggöra polisen själva.

Är jag ute och cyklar?
GW har alibi för 28/2 1986, sluta smutskasta Leif GW!
Citera
2011-09-28, 18:25
  #859
Medlem
Visste faktiskt inte att han fick en blodpropp i hjärnan 2004. Stod i intervjun i SvD i helgen.
Citera
2011-09-28, 19:31
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsarn.
Har GW alibi under kvällen för Palmemordet. Annars är det ett perfekt mord. Inga uppenbara kopplingar, GW vet hur man skall bete sig och han får på bästa sändningstid förvilla polisen genom att misstänkliggöra polisen själva.

Är jag ute och cyklar?

Jo, dessutom ensam på en tandemcykel..

.
Citera
2011-09-28, 20:01
  #861
Medlem
Vem Palme främst åsyftade med sitt raljerande

Sannolikt inte främst den då så ångestfyllde självmordsbenägne polisen GW, utan främst den grävande journalisten Peter Bratt på DN, var det väl som åsyftades: Om man nu ska tro på tidigare information från de som var med på Publicistklubben, då det begav sig: Citerar/utdrag från Piratförlagets version:

(…)”Två dagar efter att den socialdemokratiska dementimaskinen krossat såväl Dagens Nyheter som Peter Bratt inföll en sedan länge planerad sammankomst på Publicistklubben i Stockholm. Olof Palme uppträdde som soloartist under rubriken ”Tystnadens konformism”. Rubriken syftade på Olof Palmes uttalade farhåga i samband med den borgerliga valsegern, att nu skulle en tystnadens konformism breda ut sig i den borgerliga pressen. Det var ett mycket välbesökt möte. Hyenorna flockades för att gotta sig ännu mer i skadeglädje över Dagens Nyheters och den före detta avslöjarens förnedring. Olof Palme fick skrattarna på sin sida allt oftare under kvällen och det gjorde honom synbarligen inspirerad. När det oundvikliga ämnet Peter Bratt/DagensNyheter/Skvalleraffären kom upp tog Olof Palme sats med väl inprickad pausering när han fällde sin dom. Vad vi sett i aktion här, sa han, var ”kloakråttan med de gula betarna och (paus) … den nakna svansen”.
Publiken tjöt av skratt.
Jag antecknade sammanbitet”(…)

(…)”Röda Läcket”. Det var journalisternas smeknamn på Leif GW Persson vid den här
tiden, det visste alla, även jag”, skriver dessutom Jan Guillou
http://www.piratforlaget.se/bocker/guillou---ordets-makt-och-vanmakt/utdrag
- Palme förnekade allt, blåljög, beskrev mig som kloakråttan med de gula betarna och den nakna svansen. Så jag tycker ju jävligt illa om Palme av privata skäl.
/Intervjuad av artikelförfattarn Cecilia Hagen
http://www.expressen.se/nyheter/1.2563761/leif-gw-har-en-ganska-praktig-angest

Den andra historien handlar om Geijeraffären 1977. Persson, som då arbetade på Rikspolisstyrelsen, var den som bekräftade för Peter Bratt på Dagens Nyheter att Rikspolisens chef Carl Persson året innan varnat statsminister Palme för att justitieminister Lennart Geijers besök hos prostituerade kunde vara en säkerhetsrisk. Palme blånekade. Han kallade under en debatt på Pressklubben läckan för en ”kloakråtta med gula betar”. DN betalde ut ett saftigt skadestånd till Geijer. Carl Persson sa upp sig och Leif GW Persson blev avskedad, krisade ihop och åkte ut till sin jaktstuga för att skjuta sig.
/Intervjuad av journalisten Pia Bergström
http://www.aftonbladet.se/kultur/article13686848.ab

Kloakråttan visar en annan sida av Palme
Peter Kadhammar: Han var en hård maktpolitiker
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article12632357.ab
(…)”Jag ringer Peter Bratt som numera är pensionär i Sörmland. Märkligt nog minns inte han heller de exakta orden. Han kollar och ringer strax tillbaka.
– Kloakråttan med de gula betarna och den nakna svansen.
Så beskrev Olof Palme en enskild journalist.
Så talar den oförsonliga makten”.


>>>------------------------------>

För övrigt...
...så undrar jag vilken citat: "MORON. 2005" som Metro åsyftade beträffande denna avklädda bild av en ros-älskande fetknopp...egentligen
http://img192.imageshack.us/img192/9885/nakenmanr20050001.jpg
__________________
Senast redigerad av The.Whistleblower 2011-09-28 kl. 20:03.
Citera
2011-09-28, 22:22
  #862
Medlem
donnamanloves avatar
Har GW Aspergers?
Citera
2011-09-28, 22:45
  #863
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jhoan
Är GW en arbetargrabb? http://www.expressen.se/kultur/1.2573386/leif-gw-persson-gustavs-grabb

Jag har antagit motsatsen eftersom att det står på wikipedia att han är född i Oscars församling, dvs den kanske finaste delen av Östermalm. Han är uppvuxen på gärdet och i vasastan, inte heller så billigt.

Får inte ihop det här.. Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Mamman hade han uppenbarligen ett något komplicerat förhållande till; en människa som
var hypokondriker. Hon blev förresten hela 93 år om jag uppfattade det rätt.


Ni (och många andra) borde läsa intervjun i SvD från i lördags, där får man reda på många detaljer:
http://www.svd.se/kultur/personliga-persson_6495830.svd

Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Visste faktiskt inte att han fick en blodpropp i hjärnan 2004. Stod i intervjun i SvD i helgen.
Jäpp. Bra intervju.
Citera
2011-10-24, 10:16
  #864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Har GW Aspergers?

Tror jag inte. Men det skulle vara kul att följa upp, journalisters uppdrag, hur han lyckas med att lösa 20 tidigare cold case inom 5 år, som han gick utt vitt och brett och sa i Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in