2014-02-18, 13:16
Medlem
gato12s avatar
Borde vara läge att lägga sig på operationsbordet snart.

Men han måste banta först...?
Citera
2014-02-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Borde vara läge att lägga sig på operationsbordet snart.

Men han måste banta först...?

Det är tragiskt att en av de få som Leif GW, som faktiskt gör svensk debatt om rättsväsendet rolig på ett seriöst sätt, mördar sig själv med frosseri, och det är illa att hans familj inte ingriper.

Mitt förslag är en gastric bypass och en T-shirt där det står att inget smakar så gott som, att vara smal!

Sverige behöver personer som Leif GW i debatten och han har många år kvar, där han kan framföra synpunkter och skriva böcker, om han sköter sin hälsa.
Citera
2014-02-18, 14:18
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ja det är väl det troligaste. Får vi se om han dyker upp i kväll.

"Veckan Brott" är inte direktsänt! Har du inte märkt hur de förflyttar sig smidigt och utan tidsfördröjan mellan studion, brottplatser, klipp ur gamla reportage etc, ?
Citera
2014-02-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
"Veckan Brott" är inte direktsänt! Har du inte märkt hur de förflyttar sig smidigt och utan tidsfördröjan mellan studion, brottplatser, klipp ur gamla reportage etc, ?

Jag har läst att det normalt spelas in sändningsdagens förmiddag...

/T
Citera
2014-02-19, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse

Jag vet att det inte är direktsänt. Men det är dagsfärskt
Citera
2014-02-19, 16:38
Medlem
GW är Sur på Dabrowski för att hon har överdrivit sjukdomen.
Citera
2014-02-19, 18:40
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vet att det inte är direktsänt. Men det är dagsfärskt

Jepp! Det var dagsfärskt. Det märktes också att han hade ont, väldigt ont i sin höft och att han hade rätt så kraftiga smärtlindringsmedel i kroppen. Det var också därför som programmet innehöll mer än normalt reportage och som han inte kommenterade.

Men! Han passade på att skälla på kvällspressen och det var riktigt bra gjort. Tror inte någon tidigare har satt åt "tidningarna" som han gjorde igår. Riktigt bra gjort av Professorn!
Citera
2014-02-21, 00:09
Medlem
snillet_1s avatar
Leif GW går ut och gnäller om den nya lagen mot tidelag:

Citat:
Hur ser du på att tidelag nu kriminaliseras?
– Jag tycker att det är en helt onödig lagregel. Den togs ju bort för snart 100 år sedan.

Varför är den onödig?
– Det finns förvisso övergrepp mot djur där man kan ana sig till sexuella motiv, men de täcks ju av våra djurplågeribestämmelser. Men tidelag – jag skakar på huvudet. Det finns väl angelägnare saker att lagstifta om.
– Utredningsmöjligheterna torde också vara höggradigt begränsade. Att svensk polis skulle börja kuta runt och jaga sådana här som gör sig skyldiga till tidelag, det är nog ingen lätt uppgift. Det är väl ingenting som du viftar med att du håller på med tidelag.
– För det första måste de vara in i helvete få. För det andra är väl straffvärdet i det enskilda fallet - om det inte nu faller under djurplågeribestämmelsen - synnerligen begränsat.
...
Är det ett sätt att plocka politiska poäng?
– Ja. Det är med viss förundran som jag ser detta intresse för en tidelagsbestämmelse. Det tillhör en lagstiftning från en annan tid. Det finns ju ingenting som tyder på att det skulle vara en våldsam ökning av den typen av beteende.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18404340.ab

Rätt märkligt utspelande av GW ändå? Det förekommer inte särskilt ofta givetvis men att förbjuda tidelag ser jag inget konstigt eller fel i. Det är en sjuk handling som inte bör ses på med blida ögon. "Plocka politiska poänger", jag har inte sett någon stor opinion som har gapat om tidelag?

Snarare var det märkligt att lagen plockades bort från första början.

GW framstår som okunnig, det finns för satan lagar om geléhallon och liknande.
Citera
2014-02-21, 06:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Rätt märkligt utspelande av GW ändå? Det förekommer inte särskilt ofta givetvis men att förbjuda tidelag ser jag inget konstigt eller fel i. Det är en sjuk handling som inte bör ses på med blida ögon. "Plocka politiska poänger", jag har inte sett någon stor opinion som har gapat om tidelag?

Snarare var det märkligt att lagen plockades bort från första början.

GW framstår som okunnig, det finns för satan lagar om geléhallon och liknande.
Det fanns tidigare en lag om att pojkar inte fick valla får och getter.
(FB) Lag om att kvinnofolk ska valla får
Jag tror att den lagen togs bort på 70-talet.
Citera
2014-02-21, 10:44
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Rätt märkligt utspelande av GW ändå?

Inte det minsta. Han har ju helt rätt, vilket alla tänkande människor inser.

Att anse att tidelag är äckligt, samtidigt som man tycker det är märkligt att stifta nya lagar mot detta ickeproblen, är fullt möjligt. Att förmänskliga djuren på just sexplanet, samtidigt som man å andra sidan har en djurfientlig köttindustri där djur lever skitliv instängda och avlivas på löpande band. Det är ju bara motsägelsefullt. Dessutom finns redan lagar mot djurplågeri.
Citera
2014-03-03, 10:17
Medlem
Jag tycker Leif GW Person är så förbannat irriterande så man kan spy...det är inte lika roligt längre med det där "lustiga" ordvrängandet som det var från början. Han tror han är så underhållande, men det är bara trist med det där babblandet som han håller på med, bara irriterande. Han mal f.d. lustiga uttryck om och om igen....förut kunde jag skratta men inte nu...Leif GW Persson ger ett intryck av att vara en gravt alkoholiserad ordbajsare som aldrig duschar! Guuu vad motbjudande han är!!! Han ger verkligen intrycket av att inte ha långt kvar till bårhuset! En sorglig stackare!
Citera
2014-03-04, 00:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Inte det minsta. Han har ju helt rätt, vilket alla tänkande människor inser.

Att anse att tidelag är äckligt, samtidigt som man tycker det är märkligt att stifta nya lagar mot detta ickeproblen, är fullt möjligt. Att förmänskliga djuren på just sexplanet, samtidigt som man å andra sidan har en djurfientlig köttindustri där djur lever skitliv instängda och avlivas på löpande band. Det är ju bara motsägelsefullt. Dessutom finns redan lagar mot djurplågeri.
Nonsens, tidelagsförbudet togs bort på 40 talet om jag inte minns fel, anledningen var att man antagligen ansåg att den typen av brott hörde historien till och att eventuella förövare skulle försvinna in i mentalvården.
Med porren på 60/70 tal kom skiten tillbaka och är inte så icke existerande som man kan tro.
Lagar utgör lika mycket ett moraliskt ställningstagande som en teknik, att samhället tydligt kodifierar en bred uppfattning i samhället är sunt.
GW Persson är en bluff och en relik från 70 talets flummande och dåvarande justitieministerns avkriminaliserade av småbrott vilket var en katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in