Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Du har fel. Oavsett ska man få leva ett normalt liv där man bor, särskilt så tidigt på kvällen. Jag står ju ut med att han sågar cirkelsåg på söndagar före 10 samt ramlar. Eller vad det nu är som låter som han ramlar.
Klart man ska få kunna föra ljud i lägenheten, man kan ju inte tassa runt på tå av rädsla för att höras det minsta lilla. Vanligt skrammel är normalt, men det där med cirkelsåg tycker jag inte är ok. Det bör du ta upp med honom om det stör dig.
Men hälgångare är faktiskt något av det jävligaste som finns. De är oftast inte medvetna om det själva förrän man plingar på och påpekar det. De brukar dessutom få för sig att man är en ovanligt sur och gnällig person som klagar över en sådan sak. Men det är stor skillnad på hälgångare och hälgångare.
Det är självklart att man ska tåla att höra stegen från den ovanför när de går i lägenheten. Men en
äkta hälgångare (de är sällsynta men de finns) utmärker sig ordentligt. De har inga tår, bara en hård vass häl som de tar sig fram med. Varje steg slår så hårt i golvet att det låter som de hamrar sig fram genom lägenheten. Oerhört psykiskt påfrestande och leder många gånger till att man är påväg att slå in dörren hos dom.
Jag antar att du aldrig har upplevt en äkta hälgångare. Du har bara utgått från att jag klagar på normala människor, men så är det inte.