2022-01-31, 11:26
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Gammal myt det där. Äldre är alltid uppe och städar och grejar med precis allt hela tiden av egen erfarenhet. Högt på tv och radio, klumpiga rörelser och smäller och dunkar i köksluckor mm.

Som sagt högutbildade yngre/medelålders är mest tysta. Detta är en IQ-fråga. Hög IQ = tyst bra granne. Låg IQ=granne som stör på alla möjliga sätt.
Eller helt enkelt individuellt.
Citera
2022-01-31, 11:27
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Min farsa är 80 bast, och när han kollar på tv så har han ljudet på typ konsertvolym!
Min farsa lyssnar på musik samtidigt som han kollar på tv, den du!
Citera
2022-01-31, 11:30
Medlem
Citat:
Gammal myt det där. Äldre är alltid uppe och städar och grejar med precis allt hela tiden av egen erfarenhet. Högt på tv och radio, klumpiga rörelser och smäller och dunkar i köksluckor mm.

Som sagt högutbildade yngre/medelålders är mest tysta. Detta är en IQ-fråga. Hög IQ = tyst bra granne. Låg IQ=granne som stör på alla möjliga sätt.

Beror nog på vem man har som granne.
Själv var jag nog en mönstergranne, Var i princip aldrig hemma mer än för att Sova, Möjligen om man störde när man tog morgondushen.
Men en normal meddelklass människa med fast jobb är nog inga bekymmer.
Men får man nån knarkare eller en somalisk storfamilj som granne kan man nog få stå ut med rätt mycket.
Citera
2022-01-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Själv var jag nog en mönstergranne, Var i princip aldrig hemma mer än för att Sova, Möjligen om man störde när man tog morgondushen.
Men får man nån knarkare eller en somalisk storfamilj som granne kan man nog få stå ut med rätt mycket.

Ja det kan bli riktigt illa om man får såna familjer som granne. Hade en rökande utländsk barnfamilj bredvid en gång i en gammal lyhörd lgh.
Jag sade upp kontraktet en vecka efter inflytt. Det gick bara inte.
Mannen i huset var även kompis med bovärdsgänget förstod jag i efterhand. De sade till mig när jag klagade på störningarna att det ”skulle skicka ut fel signaler om vi framförde klagomål”
Sade upp kontraktet samma dag.
Citera
2022-01-31, 11:35
Medlem
Jag står ut för jag är ingen jävla fegis som TS. Jag går och bulltar på dörren och säger åt den som stör att lägga av. En gång gick jag fel, två trappor ner istället för en trappa upp. Nu var det i och för sig fest även där jag ringde på, men väldigt lugnt och städat. De borde inte ha fått skit, men deras fest blev i alla fall ännu lugnare och ännu mer städad. Sånt som händer.
Citera
2022-01-31, 12:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Jag står ut för jag är ingen jävla fegis som TS. Jag går och bulltar på dörren och säger åt den som stör att lägga av. En gång gick jag fel, två trappor ner istället för en trappa upp. Nu var det i och för sig fest även där jag ringde på, men väldigt lugnt och städat. De borde inte ha fått skit, men deras fest blev i alla fall ännu lugnare och ännu mer städad. Sånt som händer.

Det är ju inte så jävla lätt alla gånger. Bodde granne med en ADHD-snubbe som spelade FIFA dygnet runt och vrålade som en apa och slog i väggarna. De som gick och ringde på hos honom blev typ dödshotade och blev trakasserade i flera år.
Det är praktiskt taget omöjligt att bli vräkt i Sverige, tyvärr. Har du en monstergranne är det bättre att flytta än att börja bråka.
Citera
2022-01-31, 12:30
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Det är inte alltid det bästa. En nyinflyttad granne gjorde så mot mig klockan 16.00 mitt på dagen en sommardag. Jag hatade ju henne efter det då jag aldrig stör annars, hade vän över och vi drack coctails på balkongen, klart att vi ska få ha lite musik? Det var inte högt. Hon tyckte att jag skulle ha hörlurar. En idiot i min bok!

Sedan finns det ju folk som mördat sina grannar pga sånt. Man vet aldrig vilken galning som bor över en så att säga
Citera
2022-01-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ärligt talat. Jag har bott i 7 olika lägenheter i mitt liv och det är en av de främsta anledningarna till att jag även mått dåligt större delen av mitt liv.
Man hör grannar hela tiden, de visar noll respekt. Det spelas musik, det skramlas och dunkas, man är högljudd på alla möjliga sätt.

En annan tassar runt som en katt liksom. Hur kan man ens göra så mycket liv som folk gör? Man flyttar stolar så det gnisslar.
Folk röker på balkongen, smäller i ytterdörrar.

Detta gäller även bostadsrätter. Jag har bott i nyproducerade fina lägenheter men det är ingen skillnad. Det är samma skit där också. Enda skillnaden är att man i regel inte stöter på familjer med 4 barn i en tvåa som har orientaliska middagar kl 23 varje vardag samt narkomaner.

Så , hur står ni ut med helvetet?

Bor i ett "bättre" område och har inga som helst problem med problemen som du beskriver. När man köper en lägenhet så letar man givetvis efter en lägenhet med ett bra klientel och i ett "bra" område. Om du har grannar som smäller i dörrarna eller röker på balkongen förstår jag att problemet är just fel klientel. Nyproduktion är ingen som helst garanti att det blir lugnt och skönt. Finns massor av nyproducerade hus som beroende på läge och klientel gör att jag skulle vägra och bo där..
Citera
2022-01-31, 13:15
Medlem
nått som kan vara en stor fördel är att det finns hiss i huset ,slipper man massa folk som lever om i trappen även om hissar låter lite nått att tänka på

ock visst kan äldre leva om högsta volym på tv:n ,krockar med rullatorn ,finns även de som är dementa som är oroliga ock ringer på ens dörr
Senast redigerad av diseledvin 2022-01-31 kl. 13:19.
Citera
2022-01-31, 13:24
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Värst är alla som flyttar till lägenhet från att tidigare ha bott i eget hus. Deras hälgång är inte att leka med. Det låter som de hoppar jämfota när de går i lägenheten och alla glas och tallrikar i köksskåpen rasslar som det är jordbävning på gång.
Citera
2022-01-31, 13:36
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Värst är alla som flyttar till lägenhet från att tidigare ha bott i eget hus. Deras hälgång är inte att leka med. Det låter som de hoppar jämfota när de går i lägenheten och alla glas och tallrikar i köksskåpen rasslar som det är jordbävning på gång.

Du verkar vara som min granne, han blir hysterisk och bankar om jag plockar in ren disk i skåpen efter kl 20. Själv låter han som han ständigt ramlar.
Citera
2022-01-31, 13:51
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Du verkar vara som min granne, han blir hysterisk och bankar om jag plockar in ren disk i skåpen efter kl 20. Själv låter han som han ständigt ramlar.

Hälgångare ser jag som kriminella. De ska anmälas så fort de rör sig!

En normal människa får aldrig för sig att grannen under ska höra att, nu ska jag minsann stega ut till toaletten och släppa en ordentlig hög!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in