2016-12-11, 01:14
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Här är jag inte med dig. Det ÄR viktigt att rädda utrotningshotade djurarter, och att upprätthålla det ekologiska systemet.

Har inte påstått något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Frolmlanst
Sista stycket... Fick mig att tänka. Dessa personer brukar väl essensen av NIMBY (Not In My Back Yard)?

Ah! Bra poäng. Vargälskande stockholmare. Patetiskt.
Citera
2016-12-11, 01:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jo, väldigt! Det får mig att tänka på våra förra grannar som var själva sinnebilden av "kulturell TM" som porträtteras här. Om ni blev bjuden på middag hos dem hade ni trott att det var en parodi. Jag tror inte det finns en enda grej som nämnts i tråden som de inte hade. Mannen i huset var "kulturchef" på kommunen och styrde och ställde över stadens museum och statyer och allt annat trams man kan slösa skattepengar på. När man från kommunens sida minskade budgeten till hans lekstuga så gick han ut i lokaltidningen och argumenterade för hur otroligt viktigt det var för samhället att hans lilla museum (dit bara samma "invigda" klick gick) fick fortsatta miljonbidrag. Men allra värst var frun i hushållet. Hon pysslade med någon form av "sociologi/kultur/konstvetenskap/genus"-grej på universitetet (ärligt talat tror jag inte att hon själv ens visste vad hon höll på med). Hennes avhandling har blivit ett stående skämt i vår familj. Den är så skitnödigt skriven att ingen ö.h.t. kan läsa den. Titeln var, och nu skämtar jag inte, i stil med:

"Vidsynt dissonans gentemot mareld ornamenterar taktilt purgatorium"

(Vill inte skriva den riktiga titeln p.g.a. outning, men det var verkligen på den här nivån). Tänk er någon som har suttit i timmar och skrivit ned alla svåra ord de kan. Jag, som ändå anser mig ha någorlunda brett ordförråd, förstod inte ett enda ord av titeln. Men jävlar vad stolt hon var.

Hela huset var en orgie i skitnödig konst. Josef Frank var självaste Jesus i det hemmet. Deras barn har dock revolterat totalt mot detta och är nästan raka motsatsen (civilingenjörer, klär sig i funktionskläder, röstar höger, helt ointresserade av konst och inredning o.s.v.)

Låter precis som det jag tänker mig när jag hör orden "TM".
Citera
2016-12-11, 21:58
Medlem
Triremers avatar
TM låter tidningen Chef ligga framme. Att de är chef för en liten jävla avdelning på kommunen spelar mindre roll, de är ju chefer.

TM skryter gärna om att de är med i "exklusiva" nätverk. Nova eller att de t.ex. tillhör topp hundra.

TM är en karriärmänniska och hävdar bestämt att de minnsann är framgångsrika som "brand managers". Grattis! Du är ansvarig för några olika pulversoppor. Kul
Senast redigerad av Triremer 2016-12-11 kl. 22:02.
Citera
2016-12-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
http://www.allabolag.se/5567457295/bokslut

Där har du omsättning/resultat för hennes firma, tydligen så går det att tjäna ganska bra med pengar på barnkläder... Om man är tillräckligt bra så kan man nog fan tjäna pengar på vad som helst, tänk dig hur många gamla trötta kärringar vi har i det här landet som tycker det är en bra idé att köpa porslinstomtar och porslinskatter, sådana kärringar kan man lura på vad som helst

Där ser man! Allt går att sälja med mördande reklam. Måste fanimig ta mig samman någon gång och utvidga allmänbildningen kring nyckeltalen i ett företag.

Borde finns någon bra översikt någonstans,
Citera
2016-12-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Ett tacky medelklassfenomen som jag har noterat...
Alla ni som har ungar i skolan vet ju att numera brukar klassföräldrarna ta allas mailadresser så att det kan skickas superviktig information om insamling till fröken, korvgrillning, brännboll och andra hemskheter.

Det jag har noterat är att unge herr klassförälder använder sin jobbmail till detta istället för en gammal hotmail eller dylikt, som man brukar använda till sånt här trams.
Det gör unge herr klassförälder för att han vill visa att han minsann har ett jobb (wow!!), och inte viket jobb som helst, utan minsann ett jobb där man har en egen signatur och titel. Ett KOMPLICERAT jobb! Och missa för guds skull inte Linkedin-profilen som länkas i mailet.
Där kan den nyfikne läsa (på engelska givetvis) om unge herr klassförälders alla fantastiska utbildningar och alla komplicerade yrkestitlar han har. Det är verkligen jätteintressant.

Vi lite äldre och mer avslappnade människor vet att det är ett elände att smutsa ner jobbmailen med sånt här.

Unga Fru klassförälder är inte sämre hon. Är hon något så oerhört stort som t ex *trumvirvel* redovisningsekonom så är det av största vikt att det framgår.
Är hon inte ett skit, dvs mammaledig, är det av största vikt att det på något sätt framgår att hon tränar. Gärna en signatur med en länk till Facebook där man kan beskåda vlken fast och fim rumpa Unga fru klassförälder har under yogabyxorna trots att hon fött tre barn. Hon tränar ju!! jämt, hela tiden. Varje dag. SER NI!!

Jaha? Jag brukade mejla till mina föräldrars jobbmejl. Inte fan orkade de fixa en separat mejladress bara för det.
Citera
2016-12-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
TM lyssnar ALDRIG på hela texten oavsett musik. Är det en catchy och festlig refräng så fastnar den men det är MELODIN som räknas, ALDRIG texten.

Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Håller med!
En annan sak jag kom och tänka på som är riktig TM så är det att heja på Djurgården.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kan jag absolut köpa.

Jag minns när jag pratade med en herre om hur imponerad jag var av ett barn som kunde en engelsk låttext utantill. Herrn i fråga nästan snubblade på orden när han avbröt mig för att deklarera att han aldrig lyssnar på texterna. Jag vet inte varför, men det kändes som att jag borde ha skämts när han sade det. I ren försvarsreflex så svarade jag lika skitnödigt att jag oftast inte lyssnar på texterna heller. Jag hatar mig själv för det, men nu är det för sent.
Citera
2016-12-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Hamburgare. Alla dessa oräkneliga och odrägliga hamburgerställen med töntiga namn som frekventeras av töntiga tackymedelklassare. Där har ni det.

Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Absolut! Lägg gärna till någon "finöl" från något mikrobryggeri.

En annan sak jag kom på är skidresor i Sälen etc.

Ett ord: Vigårda

https://www.instagram.com/explore/tags/vigårda/
Citera
2016-12-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ett ord: Vigårda

https://www.instagram.com/explore/tags/vigårda/

Hamburgertrenden + microbryggeriöl är nog toppen av TM.
Citera
2016-12-18, 17:16
Medlem
Triremers avatar
TM väntar på sina jullådor nu

Ekologiskt kött från närliggande gårdar hem till dig i Stockholmstrakten

http://www.gardssallskapet.se/

Bla bla bla vår mat är TM-certifierad: "Vi samarbetar med ett antal noga utvalda gårdar norr om Stockholm. Köttet vi levererar är hängmörat, färskt och vakuumförpackat. Det är alltid KRAV-märkt och ekologiskt, en stämpel som smakar bra för dig och garanterar en hög levnadsstandard för djuren."
Senast redigerad av Triremer 2016-12-18 kl. 17:19.
Citera
2016-12-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer

Bla bla bla vår mat är TM-certifierad: "Vi samarbetar med ett antal noga utvalda gårdar norr om Stockholm. Köttet vi levererar är hängmörat, färskt och vakuumförpackat. Det är alltid KRAV-märkt och ekologiskt, en stämpel som smakar bra för dig och garanterar en hög levnadsstandard för djuren."
Vad är tacky med det?
Citera
2016-12-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer

Ja, det är ju mycket bättre att äta grisar som har matats med grislik.
Citera
2016-12-18, 19:42
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Vad är tacky med det?

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ja, det är ju mycket bättre att äta grisar som har matats med grislik.

Hela godhetsknarkandet är en tydligt TM-grej.

Den där ekologiska julskinkan som är matad med "bra" saker och som är närodlad osv är bara en markör för att de är medvetna. De skiter i hälsan, hur djuren har det och även i naturen. Hur går det annars ihop med att de dricker alkohol, flyger utomlands och har päls, fårskinn osv?

Åh nej den innehåller E-nummer bölar TM-kvinnan samtidigt som hon dricker sitt femte glas vin. Jo för E-ämnen är säkert mer skadligt än ett stillasittande kontorsjobb och ett par flaskor vin i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in