2016-12-07, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
TM-mannen missar alltså det tydliga julhatet i Juligen?

TM lyssnar ALDRIG på hela texten oavsett musik. Är det en catchy och festlig refräng så fastnar den men det är MELODIN som räknas, ALDRIG texten.
Citera
2016-12-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
TM lyssnar ALDRIG på hela texten oavsett musik. Är det en catchy och festlig refräng så fastnar den men det är MELODIN som räknas, ALDRIG texten.

Håller med!
En annan sak jag kom och tänka på som är riktig TM så är det att heja på Djurgården.
Citera
2016-12-07, 20:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Det kan jag absolut köpa.
Citera
2016-12-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Håller med!
En annan sak jag kom och tänka på som är riktig TM så är det att heja på Djurgården.

Bajen rymmer definitivt fler inflyttade pseudotyper med alldeles för stora bolån som picklar gurkor och på andra sätt hävdar sig med trendig konsumtion för att dölja det bottenlösa hål som de har inombords
Citera
2016-12-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Bajen rymmer definitivt fler inflyttade pseudotyper med alldeles för stora bolån som picklar gurkor och på andra sätt hävdar sig med trendig konsumtion för att dölja det bottenlösa hål som de har inombords

Kan hålla med till en viss nivå. Som gammal hederlig hammarbyare tillika knegare så är det med sorg man ser dessa inflyttade akademiker ta över Söderkulturen.
Citera
2016-12-09, 21:26
Medlem
Hamburgare. Alla dessa oräkneliga och odrägliga hamburgerställen med töntiga namn som frekventeras av töntiga tackymedelklassare. Där har ni det.
Citera
2016-12-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Hamburgare. Alla dessa oräkneliga och odrägliga hamburgerställen med töntiga namn som frekventeras av töntiga tackymedelklassare. Där har ni det.

Absolut! Lägg gärna till någon "finöl" från något mikrobryggeri.

En annan sak jag kom på är skidresor i Sälen etc.
Citera
2016-12-10, 11:23
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Håller med!

Absurt, djurgårdare föds man till genom att familjen är djurgårdare. Är det nåt lag som väljs på grunder som kan tilltala TM så är det Hammarby.
Citera
2016-12-10, 12:19
Medlem
Citat:
En annan sak jag kom på är skidresor i Sälen etc.

Nej, Sälen är alldeles för svennigt för TM, det är inte tillräckligt fint för att andra ska bli imponerade. TM åker till Alperna, eller om de vill hålla sig i Norden: Trysil eller Åre. Sälen är nog det minst creddiga stället av alla större svenska skidorter.
Citera
2016-12-10, 12:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Haha. Självklart dyker den upp i mitt Facebook-flöde strax efteråt. Klart jag ska ha en muskotkvarn. Tur att man har 645 kr över och dubbeltur att det bara finns en kvar i lager! Längtar redan tills den levereras, men tills dess får jag dra ner persiennerna så inte grannen ser när jag står och river muskot med ett rivjärn som värsta amatören.

Edit: Hahaha vad är det för idiotisk produktbeskrivning? "Ett måste i köket!". Ja jävlar hur har jag klarat mig utan?!

Edit 2: Ni vet när man har bråttom som fan men ändå vill ha med sig 1 dl sallad. Lösningen.

Nu har jag aldrig prövat, men varför kan man inte mala muskot i mandelkvarnen? Det går ju att diska ur lukten.
Citera
2016-12-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Absurt, djurgårdare föds man till genom att familjen är djurgårdare. Är det nåt lag som väljs på grunder som kan tilltala TM så är det Hammarby.

Som framgår ovan håller jag, djurgårdare, med dig i sak, men som nämnts i tråden finns ju två huvudgrupper av TM och även om bajen dominerar bland inflyttade mediemän som gödslar krasseodlingen i vardagsrummet med kaffesump, är den andra TM-gruppen vanligare på djurgårdsmatcher.

Jag talar om den modeintresserade mannen från förslagsvis Täby som läst ek. kand. men aldrig en klassisk bok. En pösmunk till anglofil som drömmer om jakt, bär bruna skor före klockan 6, och som kan fnysa "sosse" i kör med med likasinnade. Konsumtionen är viktig stilmarkör för honom, det ska vara manligt och stilrent, köttbiten äts förstås rare (framåt dimmiga småtimmar kan han bli patetisk och inse att vi måste äta mindre kött). Polemiserar mot parfymklockor. Hyfsad på aktier. Rökig maltwhisky, fan och hans moster. Och ja, smygrasist så bara det stänker om det.
Citera
2016-12-10, 13:19
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Som framgår ovan håller jag, djurgårdare, med dig i sak, men som nämnts i tråden finns ju två huvudgrupper av TM och även om bajen dominerar bland inflyttade mediemän som gödslar krasseodlingen i vardagsrummet med kaffesump, är den andra TM-gruppen vanligare på djurgårdsmatcher.

Jag talar om den modeintresserade mannen från förslagsvis Täby som läst ek. kand. men aldrig en klassisk bok. En pösmunk till anglofil som drömmer om jakt, bär bruna skor före klockan 6, och som kan fnysa "sosse" i kör med med likasinnade. Konsumtionen är viktig stilmarkör för honom, det ska vara manligt och stilrent, köttbiten äts förstås rare (framåt dimmiga småtimmar kan han bli patetisk och inse att vi måste äta mindre kött). Polemiserar mot parfymklockor. Hyfsad på aktier. Rökig maltwhisky, fan och hans moster. Och ja, smygrasist så bara det stänker om det.

En helt korrekt och bra analys, men Djurgården är ju inte en del av deras TM-beteende, utan något de redan hade med sig i bagaget. I Hammarby-fallet handlar det om ett aktivt val som en del av personligheten, det var min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in