2021-12-07, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hon var alltså 15 år när det här hände. Finns det någon gräns för media när det slutar hålla 30-åringar till ansvar för vad de gjorde som barn? Om 15 år är tillräckligt, är 14 år det? Hur är det då med 13, 12 eller 11? Kan vi snart se en uthängning där brottet är att ha sagt "n-ordet" på dagis?

Var går gränsen? Jag tycker att det är en intressant fråga.

det handlar mer om vilket parti du tillhör ju. inget annat. för hon har haft 18 år sen det inträffade. JÅ 30 år typ sen han höll sverigeflagga väl. ändå dras han med det. rimligt
Citera
2021-12-07, 07:07
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tycker det hela är tramsigt.
Har inte alla gjort en heilhälsning nån gång?

Hitler har banne mig inte patent på att hälsa med höjd hand.
Jag handlar i en affär en gång i månaden och om det är tomt framme vid disken så brukar jag och den som jobbar där se oss omkring och så gör vi en liten heil. (vi är inga ungtuppar utan snarare gammelhöns, vi har inga sympatier åt nått håll.) Det är snarare ett säj hej till publiken hälsning.
https://www.youtube.com/watch?v=SocKJNyhIF8
Det är på skoj och har inte ett skit med att göra med att vi skulle eventuellt sympatisera med vad som hänt under andra världskriget eller något annat krig.

Jag sympatiserar inte med civilministern och kan inget alls om denne, men att bli fångad på kort görandes en heil i sin ungdom vilket trams,,,men va faaan..

Det här handlar om att S inte kan anklaga M för att fiska i grumliga vatten. Hultström kan inte stå och skälla på Åkesson om att vara nazist. Det här slår undan benen för S och kanske eftersom kvinnan är minister problematik med stöd partierna som brunsmetar. Personligt har vi nog alla skojat med en hälsning, dragitvett judeskämt men vi är ingen kugge i S maskineriet.
Citera
2021-12-07, 07:09
Medlem
Manginazs avatar
Äsch! Hon är bara en sån Romofil, en Ceasarista! Man rycks med så lätt! Sen så hittar man Socialdemokraterna som samarbetade med Nazityskland och läser om Rasbiologiska Institutet och bitarna faller på plats. ....

#SSU88
Citera
2021-12-07, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
En konspiration
Välskrivet av Anna Gullberg.

”Är det någon som vill dig illa?
– Ja, det tror jag definitivt och de vill tolka in saker som inte stämmer.
Vårt samtal går från noll till 100 rakt in i hennes första politiska kris.
”Jag förstår att du måste fråga” säger Karkiainen.
”Nej, ni kan gå ut här” säger pressekreteraren och visar oss ut i en sidodörr som inte tar oss förbi de lokala och finska medier som väntar på sina intervjuer i ett redan kraftigt försenat schema.
”Behöver vi dementera att hon är nazist?” säger han med iskyla i rösten.
Nej, så klart. Det tror väl ingen? Eller?
Karkiainen har sagt till SVT Norrbotten att det kanske är ett skämt. Att hon kanske heilat. Men om hon gjort det så är det ”ett försök att ironisera över den typen av Är det någon som vill dig illa?
– Ja, det tror jag definitivt och de vill tolka in saker som inte stämmer.
Vårt samtal går från noll till 100 rakt in i hennes första politiska kris.
”Jag förstår att du måste fråga” säger Karkiainen.
”Nej, ni kan gå ut här” säger pressekreteraren och visar oss ut i en sidodörr som inte tar oss förbi de lokala och finska medier som väntar på sina intervjuer i ett redan kraftigt försenat schema.
”Behöver vi dementera att hon är nazist?” säger han med iskyla i rösten.
Nej, så klart. Det tror väl ingen? Eller?
Karkiainen har sagt till SVT Norrbotten att det kanske är ett skämt. Att hon kanske heilat. Men om hon gjort det så är det ”ett försök att ironisera över den typen av ideologier”.
Vad Magdalena Andersson tycker kommer snart att visa sig”

https://www.expressen.se/nyheter/nya...anda-bakgrund/

Hon har levt i denna Miljö i större delen av sitt unga liv, två exempel har framkommit hittills, som 15 och som 23 åring. Det är väl ingen Einstein att fler saker dyker upp, kanske sitter Nyheter idag på en del 2?
Citera
2021-12-07, 07:13
Medlem
Löjligt.
Jag är allt annat än sosse, men det här med scrutinizing måste få ett slut.
Vi har redan ett enormt problem med medias makt i det här landet.
Citera
2021-12-07, 07:14
Medlem
Imnshos avatar
Det här visar bara att hon var en inbiten Lazio-fan.

Nu har hon gått över till den röda sidan - Roma.

Sieg Heil me' ett smajl! 😃
Citera
2021-12-07, 07:18
Medlem
Men alltså snälla nån... Det här hände när hon var 15 år på en hemmafest, alltså 2003-04. Vem bryr sig? Vem gjorde inte sjuka saker när man var 15? Själv trimmade jag min Yamaha DT, jag klottrade hakkors på skolans biljardbord och satte igång Onkel Kånkel på högsta i skolan. Även efter det gjorde jag sjuka saker. När jag 2009 var i London och hälsade på en tjejkompis vaknade jag upp en morgon bredvid en stor, svart man som visade sig vara en av Camdens värsta drogdealare och jag minns än idag inte hur jag hamnade där.

Att en förtroendevald har gjort korkade saker som ung visar egentligen bara att hon är mänsklig och att hon faktiskt gjort misstag, och ska hon kastas ut för det menar jag att det bara kommer leda till att vi får omänskliga politiker som således inte representerar vanligt folk. Ska man klaga på Karkianen kan man väl klaga på saker hon gjort i egenskap av politiker snarare än vad hon gjorde när hon var 15?
Citera
2021-12-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
ja så hyckleriet är rätt. kräv avgång av andra men ignorera själv
Det vore absurt att kräva någons avgång för något som den gjorde i 15-års åldern. I så fall så skulle alla människor i hela världen få sparken från sina jobb.
Citera
2021-12-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Nu har även Expressen publicerat vad som nästan får anses vara ett långt hyllningsreportage.

https://www.expressen.se/nyheter/nya...anda-bakgrund/

däri problemet. nu har alla tagit upp det men mainmedia har mer hyllningssett till skiten,.. skrämmande. att ren fakta ska va så jävla svår att skriva om. hyllar våldtäktsmän, försöker upphöja olalig invandrinare som varit här många år när han sen får stanna. sjukt värre
Citera
2021-12-07, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Men alltså snälla nån... Det här hände när hon var 15 år på en hemmafest, alltså 2003-04. Vem bryr sig? Vem gjorde inte sjuka saker när man var 15? Själv trimmade jag min Yamaha DT, jag klottrade hakkors på skolans biljardbord och satte igång Onkel Kånkel på högsta i skolan. Även efter det gjorde jag sjuka saker. När jag 2009 var i London och hälsade på en tjejkompis vaknade jag upp en morgon bredvid en stor, svart man som visade sig vara en av Camdens värsta drogdealare och jag minns än idag inte hur jag hamnade där.

Att en förtroendevald har gjort korkade saker som ung visar egentligen bara att hon är mänsklig och att hon faktiskt gjort misstag, och ska hon kastas ut för det menar jag att det bara kommer leda till att vi får omänskliga politiker som således inte representerar vanligt folk. Ska man klaga på Karkianen kan man väl klaga på saker hon gjort i egenskap av politiker snarare än vad hon gjorde när hon var 15?

Du kan ha rätt, men då skall samma måttstock användas om en SD-politiker Heilade för 15 år sen.
Å måttstocken är ju som bekant inte den samma....
Citera
Medlem
Enligt egen uppgift är hon alltså 15 år, och bilden när hon heilar är tagen i "parets lägenhet".

Vad har hon haft för uppväxt som vid 15-års ålder har flyttat hemifrån och bor med sin fyra år äldre pojkvän i en gemensam lägenhet?

Det tyder på ett synnerligen tydligt trashliv och redan där hade hon försatt alla chanser till ett normalt toppjobb. Tur att hon hittade den enda vägen till miljonlön - såssarna.
Citera
Medlem
Nu ser jag att hon fortfarande är sambo med snubben. Det låter dessutom mer än lite vit makt i mina öron. Inget olagligt men en sosseminister med en sambo på gränsen till vit makt?

Vad hon själv gjorde för 11a år sen är mindre allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in