FAKTA:
1984-12-20 ML föds
1988-05-10 IK föds
2002-12-20 ML fyller 18 år (IK är fortfarande 14 år)
2003-05-10 Ida fyller 15 och (IK är nu 18)
2011 Paret åker på en 'road trip' i en amerikansk van, där det både röks, sups och kräks.
2021-12-06
Chang Frick på den SD-anstrukna sajten
NyheterIdag publicerar en bild på IK där hon poserar när hon gör något som kan uppfattas som en s.k 'hitlerhälsning. Samma dagen uppger hon själv att bilden är tagen hemma hos henne och ML när hon är 15 år.
Konstigheter:
Varför tillåter hennes föräldrar att hon flyttar ihop med en betydligt äldre vuxen man när hon ännu inte börjat gymnasiet?
Han är dessutom en 'rocker' med allt vad det innebär av stök, sprit, hög musik och sena nätter eller
för att använda hennes eget uttryck 'dimmig' tillvaro.
Spekulation:
Om hon blev tillsammans med ML innan den 10/5-2003 så var hon bara 14 år och i lagens mening minderårig samtidigt som ML var myndig, dvs det finns enligt lagen strikta gränser för vilken typ av umgänge en vuxen man får utöva med ett barn. Man kan även på goda grunder anta att det i deras umgängeskrets fanns personer över 20 vilka haft obegränsade möjligheter att 'köpa ut' sprit på Systembolaget.
Om detta skulle inträffa i mitt grannskap i dagens läge så skulle jag helt klart överväga att göra en orosanmälan.
Förhoppning:
Jag tror det finns mer att gräva i i hennes
'dimmiga' förflutna, det finns massor av folk i hennes närhet som var med och det kommer att komma upp mer eller mindre smickrande skvaller, inte för att jag egentligen vill hålla någon ansvarig för vad man gjorde för tokigheter i sin ungdom utan för att
jag tycker så in i helvete illa om politiker som hycklar och ljuger.
Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden:
Istället för att hetsa bort dessa juveler så ska vi låta det här gänget sitta kvar:
- Den vit maktanstrukna norrländskan
- Den fd kokainisten
- Den misstänkte sexualförbrytaren
- Den niofaldige Kronofogdeklienten
Och så överlåter vi åt Magdalena att fortsätta att missköta regeringsmakten ända fram tills nästa val.
/Provokatör