2021-12-07, 14:49
Medlem
Smegmas avatar
Haggan Andersson har fått ihop en diger samling med förebilder. En kokainist, en rattfyllerist, en nazist, en DJ och som smultronet på tårtan en transvestit.

Inte så illa pinkat...
Citera
2021-12-07, 14:52
Medlem
george-nadas avatar
En mycket dålig heilning. Utförandet är helt fel. För mig är inte det där en heilning, ska det heilas så ska det heilas ordentligt.
Citera
2021-12-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du vet kanske att det där "två fel gör inte ett rätt" argumentet bara används av hycklare, lögnare och andra oärliga personer som satt sig på höga hästar och sedan själva råkat trampa i klaveret för att släta över alla oförätter som dom själva orsakat andra människor.

I sak har du alltså rätt att dom flesta gjort dumma saker i livet som man kanske ångrar som äldre men i just det här fallet så är det givetvis rätt att hänga ut henne och rulla henne i tjära och fjädrar eftersom hon representerar det parti som satt just det sättet att hantera just denna fråga på det sättet.

Det kallas bara att vara konsekvent. Inget annat.

1. Nej det visste jag inte. Tycker för övrigt din förklaring och tolkning verkar lite påhittad och krystad. Men jag vet att i matematiken blir minus och minus plus men stämmer inte i verkliga livet.
2.Du menar att hämnden är ljuv även om den är orättvis? Så kan det vara, men visst, kan hålla med om att hämden är ljuv även om en människa på verkstadsgolvet får klä skott för vad S-ledningen hittat på.
Citera
2021-12-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Civilministern, Ida Karkiainen, gör Hitlerhälsning och fastnar på bild.

https://nyheteridag.se/har-heilar-ci...it-makt-musik/

Bör hon avgå?

Glöm inte - ”its ok when we do it”
Citera
2021-12-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
FAKTA:
1984-12-20 ML föds
1988-05-10 IK föds
2002-12-20 ML fyller 18 år (IK är fortfarande 14 år)
2003-05-10 Ida fyller 15 och (IK är nu 18)

2011 Paret åker på en 'road trip' i en amerikansk van, där det både röks, sups och kräks.

2021-12-06 Chang Frick på den SD-anstrukna sajten NyheterIdag publicerar en bild på IK där hon poserar när hon gör något som kan uppfattas som en s.k 'hitlerhälsning. Samma dagen uppger hon själv att bilden är tagen hemma hos henne och ML när hon är 15 år.

Konstigheter:
Varför tillåter hennes föräldrar att hon flyttar ihop med en betydligt äldre vuxen man när hon ännu inte börjat gymnasiet?
Han är dessutom en 'rocker' med allt vad det innebär av stök, sprit, hög musik och sena nätter eller för att använda hennes eget uttryck 'dimmig' tillvaro.

Spekulation:
Om hon blev tillsammans med ML innan den 10/5-2003 så var hon bara 14 år och i lagens mening minderårig samtidigt som ML var myndig, dvs det finns enligt lagen strikta gränser för vilken typ av umgänge en vuxen man får utöva med ett barn. Man kan även på goda grunder anta att det i deras umgängeskrets fanns personer över 20 vilka haft obegränsade möjligheter att 'köpa ut' sprit på Systembolaget.

Om detta skulle inträffa i mitt grannskap i dagens läge så skulle jag helt klart överväga att göra en orosanmälan.

Förhoppning:
Jag tror det finns mer att gräva i i hennes 'dimmiga' förflutna, det finns massor av folk i hennes närhet som var med och det kommer att komma upp mer eller mindre smickrande skvaller, inte för att jag egentligen vill hålla någon ansvarig för vad man gjorde för tokigheter i sin ungdom utan för att jag tycker så in i helvete illa om politiker som hycklar och ljuger.

Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden:

Istället för att hetsa bort dessa juveler så ska vi låta det här gänget sitta kvar:

• Den vit maktanstrukna norrländskan
  • Den fd kokainisten
  • Den misstänkte sexualförbrytaren
  • Den niofaldige Kronofogdeklienten

Och så överlåter vi åt Magdalena att fortsätta att missköta regeringsmakten ända fram tills nästa val.

/Provokatör

orkar inte läsa. men vad som framkommit är att man kan inte lita på henne överhuvudtage då hon har noll trovärdighet. hon säger själv hon va 15. ej trovärdigt. detta skulle då varit 2003. finns tydligen saker som gör gällande att det kan inte va före 2005. då är 17. dels sagt 2005 själv och trovärdigheten hos henne är obefintlig.

så tycker du är lite fel ute här när det är inget som helst som säger de va tillsammans så tidigt då henne kan man inte ta seriöst. och han ska inte ha skit han inte förtjänar
Citera
2021-12-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Haggan Andersson har fått ihop en diger samling med förebilder. En kokainist, en rattfyllerist, en nazist, en DJ och som smultronet på tårtan en transvestit.

Inte så illa pinkat...

Alla ska med! Fattas bara en dynamitard så är det fullt i båten.
Citera
2021-12-07, 15:02
Medlem
Eurypteridas avatar
Man måste inte va nazist för att heila, Sieg Heil!
Citera
2021-12-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
1. Nej det visste jag inte. Tycker för övrigt din förklaring och tolkning verkar lite påhittad och krystad. Men jag vet att i matematiken blir minus och minus plus men stämmer inte i verkliga livet.
2.Du menar att hämnden är ljuv även om den är orättvis? Så kan det vara, men visst, kan hålla med om att hämden är ljuv även om en människa på verkstadsgolvet får klä skott för vad S-ledningen hittat på.

Som man bäddar får man ligga. Dubbelmoral brukar det kallas... eller "detta är mina principer, men om du inte gillar dem, har jag fler".

Men det verkar vara fel person som drabbas, icke desto mindre.
Citera
2021-12-07, 15:04
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
En mycket dålig heilning. Utförandet är helt fel. För mig är inte det där en heilning, ska det heilas så ska det heilas ordentligt.
Precis inte ens en ordentlig heilning kan hon göra.
Citera
2021-12-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg

hur kan den va orättvis när de själva sett till att det är den nivån som ska gälla
Citera
2021-12-07, 15:05
Medlem
Lite långsökt nu när Expressen blandar in Idas sambo, han är med i Raubtier, en svensk variant av Rammstein, skitbra musik!!!

Expo tycker dom är åt nazihållet till - Expo förstår inte musik vill jag hävda
Citera
2021-12-07, 15:08
Medlem
Reguluss avatar
Expressen citerar Nordfront:

”Ett band som delvis kan kopplas till högerextremism”

Ida Karkiainen är flickvän och numera sambo till trummisen i bandet Raubtier, Mattias ”Buffalo Bill” Lind, 36. Nordiska motståndsrörelsens (NMR) propagandakanal Nordfront har flera gånger skrivit om bandet och utnämnt deras låtar till ”veckans låt”.

”Att Raubtier är ett kärt band hos mången nationell torde inte komma som en överraskning hos Nordfronts läsare. Att det är så beror förmodligen på en kombination av musiken (som passar vita, krigiska män), men kanske framför allt texterna.”, skriver de bland annat.

https://www.expressen.se/nyheter/ett...ogerextremism/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in