2021-12-07, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Vem har inte skojat med gravallvarliga saker inom sin närmsta bekantskapskrets i nedre tonåren? Det betyder inte att man inte fyllde 16 och insåg det var fel. Det viktiga i situationen är att man inte gjorde det mot någon eller så någon som kan fara illa råkade ut för det. Samt att man skaffar sig en hjärna när man växer upp.

Man får betänka att det var helt okej att skoja med Hitler, Mao och andra för bara några år sedan. För fan, hela filmen Kung Fury går ju ut på att driva med Hitler och det är troligen i precis denna andan som hon råkat bli fotad.

i nuläget är ju det faktiskt det minsta bekymret. lögner, förnekelse och lama ursäkter har ju mer tagit över och gör gällande att hon inte är värdig minister
Citera
2021-12-07, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Civilministern, Ida Karkiainen, gör Hitlerhälsning och fastnar på bild.

https://nyheteridag.se/har-heilar-ci...it-makt-musik/

Bör hon avgå?

Tycker det hela är tramsigt.
Har inte alla gjort en heilhälsning nån gång?

Hitler har banne mig inte patent på att hälsa med höjd hand.
Jag handlar i en affär en gång i månaden och om det är tomt framme vid disken så brukar jag och den som jobbar där se oss omkring och så gör vi en liten heil. (vi är inga ungtuppar utan snarare gammelhöns, vi har inga sympatier åt nått håll.) Det är snarare ett säj hej till publiken hälsning.
https://www.youtube.com/watch?v=SocKJNyhIF8
Det är på skoj och har inte ett skit med att göra med att vi skulle eventuellt sympatisera med vad som hänt under andra världskriget eller något annat krig.

Jag sympatiserar inte med civilministern och kan inget alls om denne, men att bli fångad på kort görandes en heil i sin ungdom vilket trams,,,men va faaan..
Citera
2021-12-07, 06:49
Medlem
Ursossen visar sossarnas sanna historia och skäms inte för det.
Citera
2021-12-07, 06:52
Medlem
Returpappers avatar
Vilken gigantisk generationsklyfta vi har. De som är födda i går och stinna av korrekthetshormoner och vi äldre som alla gjort Hitler hälsningar flera gånger.

Att dagens hysteriska samhälle införde den korkade lagen, innebär ju inte att den kan tillämpas retroaktivt.
Citera
2021-12-07, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja tre snabba skandaler, Enroten, Strandhällen och den här Karkiainen. Har inte börjat bra för Maggan. Men dessa skandaler kommer nog snabbt att glömmas bort och jag tror inte att valrörelsen kommer att påverkas i någon grad av detta. Värre för höga sossar om det avslöjas mygel med pengar. Att inte leva som man lär brukar inte gå hem hos kärnväljarna, i alla fall den gamla gruppen av arbetare, den nya som bor i sk utanförskapsområden bryr sig naturligtvis inte om detta heller eller ens får uppmärksammar sådant.

att ha kvar ygeman är ju skandal. gör enorma misstag och få bättre och mer ansvar. sinnessjukt
Citera
2021-12-07, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Hon var 15-16 på bilden och på en fest. Who cares?

De allra flesta är ignoranta och gör korkade saker pga grupptryck i den åldern. Så länge som man tar avstånd från den typen av åsikter och beteenden som vuxen och inser att det var fel så är det det enda som betyder något.

ja så hyckleriet är rätt. kräv avgång av andra men ignorera själv
Citera
2021-12-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nyheter Idag har även tagit del av en berättelse från en annan källa. Där beskrivs hur ”det heilades och skreks sieg heil från deras balkong” tidigt på morgonen. Det är den gemensamma bostaden där Karkiainen och pojkvännen Lind bodde i som avses. Scenerna från balkongen ska ha inträffat vid upprepade tillfällen.

och media brukar väl ska väl kolla källor lite. så skrivs det om mer än en källa så borde det finnas fog för det. annars kan de ju bli stämda
Citera
2021-12-07, 06:56
Medlem
Månsans avatar
Jävla tjat om 15 år överallt. Detta är Karkianens egen uppgift som hela MSM och vänsterpacket överallt på nätet desperat upprepar för att mildra skadan. Nyheter Idags uppgift bör nu bli att noga kolla upp uppgiften om att hon var just bara 15 år.

Ida Karkiainen är några år yngre än pojkvännen Mattias Lind. Om hon var 15 var han typ 17-18 när det festades i egen lägenhet i Haparanda. Finns nog goda möjligheter att ungdomarna var äldre vid tillfället än vad Karkiainen påstår.
Citera
2021-12-07, 07:02
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tycker det hela är tramsigt.
Har inte alla gjort en heilhälsning nån gång?

Hitler har banne mig inte patent på att hälsa med höjd hand.
Jag handlar i en affär en gång i månaden och om det är tomt framme vid disken så brukar jag och den som jobbar där se oss omkring och så gör vi en liten heil. (vi är inga ungtuppar utan snarare gammelhöns, vi har inga sympatier åt nått håll.) Det är snarare ett säj hej till publiken hälsning.
https://www.youtube.com/watch?v=SocKJNyhIF8
Det är på skoj och har inte ett skit med att göra med att vi skulle eventuellt sympatisera med vad som hänt under andra världskriget eller något annat krig.

Jag sympatiserar inte med civilministern och kan inget alls om denne, men att bli fångad på kort görandes en heil i sin ungdom vilket trams,,,men va faaan..
Hade du haft samma åsikt om det gällt Ulf, Ebba eller Jimmie?
Citera
2021-12-07, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Aftonbladet är de riktiga tonåringarna. Det är bara 12 åringar som tycker detta är hemskt. Och Chang är en liten tönt.

Tycker inte Ida förtjänar detta korsfästande från media som kommer att påverka hennes karriär till de sämre.

är inte vårt bekymmer. hon har ju inte haft problem att sänka ofogade andras
Citera
2021-12-07, 07:03
Medlem
Jon.Holmss avatar
Äsch, vilket trams!

Ida visade bara hur högt hennes hund hoppar
Citera
2021-12-07, 07:03
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
En konspiration
Välskrivet av Anna Gullberg.

”Vårt samtal går från noll till 100 rakt in i hennes första politiska kris.
”Jag förstår att du måste fråga” säger Karkiainen.
”Nej, ni kan gå ut här” säger pressekreteraren och visar oss ut i en sidodörr som inte tar oss förbi de lokala och finska medier som väntar på sina intervjuer i ett redan kraftigt försenat schema.
”Behöver vi dementera att hon är nazist?” säger han med iskyla i rösten.
Nej, så klart. Det tror väl ingen? Eller?
Karkiainen har sagt till SVT Norrbotten att det kanske är ett skämt. Att hon kanske heilat. Men om hon gjort det så är det ”ett försök att ironisera över den typen av ideologier”.
Vad Magdalena Andersson tycker kommer snart att visa sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/nya...anda-bakgrund/
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2021-12-07 kl. 07:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in