2021-12-07, 08:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Snacket på stan är att Chang Frick sitter på mer grejer och att han inte släppt sitt bästa material än. Tråkigt att hon ska behöva stå skott för allt detta när det egentligen handlar om att smäda till Socialdemokraterna och deras hyckleri. Ingen aning hur kompetent hon är som minister, det är ju inte säkert att hon fått posten bara för hon är kvinna och polare med rätt folk (som Strandhällskan).

Det är ju inte helt ovanligt att nya ministrar får gå efter några dagar när nån skrapar fram lite skit om dem. Självklart är det roligt att se maktmänniskor falla men finns det inget mer på Ida förutom denna bild så tror jag hon sitter kvar. Vi får se.
Citera
2021-12-07, 08:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om det visar sig att hon är äldre på bilden ligger hon såklart pyrt till.

Jag har ingen koll på denna trummis eller hans band. Titlarna du drar upp kan lika gärna komma från Sabaton.
Jag tycker Yesflaskan ser ganska ny ut och är tveksam till att man är sambo som 15-åring.
Citera
2021-12-07, 08:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Fan va löjligt, Sverige är så jävla sjukt land, att man gräver gamla saker som individerna har gjort som ung, hetsjakt på unga kvinnor som varit barn.Nu tror alla i landetn att hon är den värsta Nazisten i landet.
Citera
2021-12-07, 08:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Fan va löjligt, Sverige är så jävla sjukt land, att man gräver gamla saker som individerna har gjort som ung, hetsjakt på unga kvinnor som varit barn.Nu tror alla i landetn att hon är den värsta Nazisten i landet.

Det är ju så vänstern har gjort under lång tid och då ska de väl inte klaga nu.
Citera
2021-12-07, 08:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Sabaton, nej faktiskt inte. Det är möjligt att detta band gått lite under radarn vad gäller granskande, men Sabaton är det inte. Sabatons texter är krigsromantik i allmänhet, och olika scener från WWII.

Raubtiers texter tar mer ställning för den tyska sidan och dessutom anspelningar på nazism och krigsförbrytelser. Du hittar inte sådana här låttitlar hos Sabaton:
- Skjut, Gräv, Tig
- Världsherravälde
- En Starkare Art

Är det Raubtier han lirar i? De spelas ju i Bandit och jag har själv sett dem på nån rockkryssning. I såna sammanhang kommer man inte in i om man är nazist. Det är ett hårdrocksband med texter om krig. Inget konstigt med det.
Citera
2021-12-07, 08:47
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality

Resonerar du likadant när det gäller SD-företrädare och vad dom gjorde i sin ungdom?
Citera
2021-12-07, 08:47
Medlem
Nikromas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tycker Yesflaskan ser ganska ny ut och är tveksam till att man är sambo som 15-åring.

Googlade fort på Yes Diskmedel 2005 och fick upp en artikel med bild på en flaska

https://www.hd.se/2005-09-13/falskt-diskmedel-i-butikerna
Citera
2021-12-07, 08:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Har du hört deras texter? Att en ledande sosse lyssnar på Pluton Svea är minst sagt märkligt.

Hur Pluton Svea går ihop med sossarnas så kallade "värdegrund" kan nog endast Ida svara på.

Jag vet inte ens om hon var medlem i SSU eller Unga Örnar under denna tid. Enligt uppgift så var hon 15 år bara.

Tycket hon inte ska trassla in sig i lögner som tex Strandhäll har gjort, utan bara erkänna att visst gjorde hon detta, men att det berodde på ungdomligt oförstånd.

För socialdemokraterna som parti är detta förstås mycket pinsamt, då de gillar att brunsmeta andra partier. Men sett till allvarlighetsgrad så anser jag att Ygeman varit betydligt värre, blåst hantverkare på deras livsbesparingar, brutit sig in på skyddsobjekt och dömts för detta i domstol, och han var då inte 15 år utan i 25-årsåldern.

Nej jag lyssnar inte på Pluton Svea, tycker att dom är alldeles för liberala i sina texter, föredrar grupper som Dirlewanger, Hets Mot Folkgrupp och White Agression.
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Jag tänker att den här kvinnan var 17-18 år i mitten på 2000-talet, när bilden togs. Hon är av en generation när telefonkameror och digitala kameror plötsligt började användas. Hade hon varit 20 år äldre hade det varit mitten på 80-talet. Då fanns nästan inga såna kameror. Men säkert lika många uppsträckta händer i ungdomlig obetänksamhet under alkoholens rus.

[...]

Fanns det ens en lag mot heilande (om det nu är det hon gör) i mitten på 2000-talet?
Ja, visst fanns det det! Till exempel hamnade folkpartisten Isak Bergdahl i klistret för att han heilat på fyllan (källor: Ungliberal gjorde nazisthälsning, Politiker fälld för Hitlerhälsning). Till skillnad från Karkiainen tror jag ingen misstänker att Bergdahl någonsin hyst nazistsympatier.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Yesflaskan har väl sett likadan ut i 30 år och vad är det i bilden som säger att hon är sambo?
Citera
2021-12-07, 08:50
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag börjar faktiskt känna mig lite exkluderad.

Är det bara jag som aldrig har
  • Jobbat svart
  • Åkt dit för fortkörning
  • Knarkat
  • Varit stamkund hos kronofogden
  • Struntat i att betala räkningar
  • Lyssnat på Vit Makt musik
  • Heilat
  • Osv

Vad har jag gjort med mitt liv?

Inte OK! Du kan i a f INTE bli politiker.

Men skämt å sido. Krishanteringen är usel. Det lönar sig sällan att ljuga. Tvärtom. Det i sig får journalister att vädra blod. Och folk att skaka på huvudet. Hon har uppenbarligen uppfört sig som en blådåre och njutit av det - i sina tonår. STÅ för det och de flesta kommer att ha överseende!
Magdalena också?
För övrigt är det en dödssynd.
PS
Hon ser f ö påfallande tuff och glad ut på bilden. Hade nog en kul tid.
Senast redigerad av Jof 2021-12-07 kl. 08:52.
Citera
2021-12-07, 08:53
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Yesflaskan har väl sett likadan ut i 30 år och vad är det i bilden som säger att hon är sambo?
Det ska ju ha skett i hennes sambos lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in