2021-11-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satingfang82
Verkar lite omtvistst huruvida 4an är grön om de troll konton vet folk som fått sina saker finns ett lättare forum hos luffarn tycker sidan utvecklats lite osv ser nya vendors sen att det är strul med vendors å esrow o så de väl förståeligt i början hur som har någon som fått sina varor??

EDIT: Nu har jag visst pengarna på kontot iaf. Så kanske inte är scam trots allt..? Tog ca 10min längre än när coinbase sa att "dina pengar har skickats".
Citera
2021-11-21, 15:42
Medlem
[quote=67MvHwXZe2WoYV4n|78003592]Varning för Flugsvamp 4.0, insättningar kommer inte fram. Supporten har kontaktats och dom säger att det är något fel med Bitcoin-nätverket och uppmanar en att göra en ny insättning!

Sjukt att stjäla pengar från knarkare. Snacka om att sparka på dom som redan ligger ner.[/QUOTE

Wtf så ska de ju inte vara
Citera
2021-11-21, 19:37
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilleprinsen
Jag handlar på gatan tillsvidare för man vet ju inte vem man kan lita på nu. För många är tjuvar som kan juda sig med ännu en scam på marknaden. Börjar digga gatan mer också när man har hasch i handen på tio minuter från en voi eller usträckt från bilrutan.

Beställ frpn TorreZZ an svenska vendors bara annars...
Senast redigerad av OsamaBinLaden 2021-11-21 kl. 19:40.
Citera
2021-11-21, 19:46
Medlem
Jag kan bekräfta och gå i god för att Flugsvamp 4.0 är grön i skrivande stund.

Beställt från 3 olika vendors på sidan i början av veckan som varit och alla 3 ordrar kom fram inom 1-4 dagar.

Måste dock erkänna att jag blev lite nojjig att det var scam när jag gjorde min första insättning på strax över 7000kr och den inte kom fram på kontot trots att transaktionen fått 4 confirmations på blockchain, men några minuter senare så kom coinsen in och jag kunde pusta ut. (vet, borde testat med mycket mindre belopp först - lätt att vara efterklok)

Men så ni vet ni som gör er första insättning och den inte syns direkt avvakta en stund den kommer fram!

Om ni admins bakom FS 4.0 läser detta, ser gärna att ni implementerar en funktion som FS 3.0 hade där man kan se ''Pågående insättningar'' så slipper ni göra folk nojjiga i onödan!
Senast redigerad av ddelicous 2021-11-21 kl. 19:48.
Citera
2021-11-21, 19:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous

Beställt från 3 olika vendors på sidan i början av veckan som varit och alla 3 ordrar kom fram inom 1-4 dagar.

Måste dock erkänna att jag blev lite nojjig att det var scam när jag gjorde min första insättning på strax över 7000kr och den inte kom fram på kontot trots att transaktionen fått 4 confirmations på blockchain, men några minuter senare så kom coinsen in och jag kunde pusta ut. (vet, borde testat med mycket mindre belopp först - lätt att vara efterklok)

Men så ni vet ni som gör er första insättning och den inte syns direkt avvakta en stund den kommer fram!

Om ni admins bakom FS 4.0 läser detta, ser gärna att ni implementerar en funktion som FS 3.0 hade där man kan se ''Pågående insättningar'' så slipper ni göra folk nojjiga i onödan!
Dagens implecering av möjlighet till uttag o andra trevliga features gör att detta blir min to go, fuck tyskarna.
Citera
2021-11-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous

Att en del av säljarna uppfyller sin del av avtalet säger inte särskilt mycket om FS4 i sig. Admins är fortfarande ett par ordentliga klåpare och jag hade inte låtit dom hantera en krona av mina pengar. Förtroendet är redan förbrukat och dom stora säljarna kommer aldrig att söka sig dit vilket innebär att FS4 alltid kommer att vara nätets motsvarighet till Hassan på hörnet.

Om AT nu dessutom har uppdaterat sin sida så att den tillåter auto-kryptering av adressen, samt bitcoin och en massa andra valutor, och det är där alla dom säljarna som är värda att deala med befinner sig, varför skulle man då välja FS4?

Den marknaden av dessa tre som kommer att blir störst i slutändan är den som har säljarna. Att som köpare hänga kvar på en sida där det bara finns en massa andra köpare, alternativt lågkvalitativa säljare, blir rätt meningslöst väldigt fort.
Senast redigerad av Huxon 2021-11-21 kl. 19:58.
Citera
2021-11-22, 13:08
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men är du dum? Det som står på forumet är ju inte att lita på då den riktiga kritiken raderas..

Det blir ju en högst subjektiv gissning, då är det knappast en bra jävla marknad din dumme fan.
Ingen kritik som jag läst har raderats, men det beror väl på hur kritiken framförs. Langare och folk som tjänar på det brukar inte gilla om man dissar dom för tydligt så man måste läsalite mellan raderna. Inte alla som klarar tydligen. Dumma psykedeliska fitta.
Citera
2021-11-22, 15:00
Medlem
st33rs avatar
Vad synd att en av de mest outhärdliga användarna på Flugforum, Bubblemint, förpestar även Archetyp-forumet.

Vad är det för människa egentligen? Har han nån sorts ekonomiska intressen i det hela? Han häckar där 24/7 och slickar röv och försöker hålla nere kritik och är drivande i att folk inte pratar om "störande" saker som partial scamming eller att "postnord strular" -grejen är en ren lögn.
Känns lite som samma beskäftiga tonfall som Luffarn.
Citera
2021-11-22, 15:08
Medlem
Izzardkings avatar
jag fattar inte dom som chansar med fs4 både clearnet å på darknet! hade fan aldrig beställt på någon av dom sidorna... men har man panik å inte har nån kran irl så kan jag kanske förstå dom, men dom måste fan va beredda på att bli blåsta tråkigt nog 😥😢😪
Citera
2021-11-22, 15:15
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
En lustig detalj jag märkte är att flera säljare uppenbarligen är en och samma, när de erbjuder menyer via mail så ser man att det är exakt samma som en del andra. Förvånar mig inte, bra att sprida ut sig.

Några namn?

Märkte då jag handlade där att flera vendors verkade sälja samma tjackbatchar. Det fanns kanske 1-2 varianter som slogs ut mer eller mindre. I vissa fall (konstapelknark) blandade de ut det med olika konsistensgivare och låtsades att det var olika sorter. Typ "Holland Dunder" "Polsk sten" "Dex med drag".
Samtidigt som de sålde Koffein eller supermix med påståendet att det potentierar alla centralstimulerande droger.

Naturligtvis fanns inte en kotte på flugforum som yppade ett enda ont ord om desssa tattare. Tystnadskulturen var massiv. Folk var rädda för att skriva nåt så på så vis var det rätt värdelöst.

Undrar hur mycket värdelöst skräptjack som hobbylangats runt om i landet pga Flugsvamp. Folk som köpt "rent" 25%-tjack från nån hyllad snubbe och bankat ut det till 5%.
Citera
2021-11-22, 16:12
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vad synd att en av de mest outhärdliga användarna på Flugforum, Bubblemint, förpestar även Archetyp-forumet.

Vad är det för människa egentligen? Har han nån sorts ekonomiska intressen i det hela? Han häckar där 24/7 och slickar röv och försöker hålla nere kritik och är drivande i att folk inte pratar om "störande" saker som partial scamming eller att "postnord strular" -grejen är en ren lögn.

Han hade väl minst ett par tusen inlägg på Flugforum och alla handlade om hur fantastiska alla säljare var. Jag fattar heller inte grejen med honom om han inte får betalt för sina sliskiga inlägg.
Citera
2021-11-22, 16:20
Medlem
oveoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Håller helt med, har han någonsin skrivit något negativt eller ens neutralt om en säljare eller produkt? Supertrevlig och även givmild, betalar grejer åt folk visst men nåt skumt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in