2022-01-19, 16:38
Medlem
Är helt säker på att jag läst (här) att ACHT skulle börja ha BTC.

Det blev inte av, säger dem att det är på G?
Citera
2022-01-19, 17:40
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Är helt säker på att jag läst (här) att ACHT skulle börja ha BTC.

Det blev inte av, säger dem att det är på G?
"ha BTC" vadå ha? Köpa med? Dom har så man kan föra över BTC så man växlar till XMR på deras sida.
Citera
2022-01-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
"ha BTC" vadå ha? Köpa med? Dom har så man kan föra över BTC så man växlar till XMR på deras sida.
.

ok. vad bra. tror dock att du mycket väl förstår min fråga, dvs "ha btc" = godkänna btc som köp/säljvaluta.
Citera
2022-01-19, 22:56
Medlem
AlkoholistFascists avatar
Ingen som är nojjig för kundregister? Det känns som att ganska många kunder har fått husis just p.g.a. att säljarna sparat namn och addresser. Jag är sjukt sugen på att beställa då jag inte får tag på någon ny kran, men risken för husis är det som gör att jag tvekar, har precis blivit gallrad så är inte så sugen på att befläcka mitt belastningsregister igen.

Nu får vi inte diskutera individuella vendors, men finns det några man kan lita på? I så fall, hur kan man ta reda på om en vendor respekterar vår anonymitet?
Citera
2022-01-20, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholistFascist
Ingen som är nojjig för kundregister? Det känns som att ganska många kunder har fått husis just p.g.a. att säljarna sparat namn och addresser. Jag är sjukt sugen på att beställa då jag inte får tag på någon ny kran, men risken för husis är det som gör att jag tvekar, har precis blivit gallrad så är inte så sugen på att befläcka mitt belastningsregister igen.

Nu får vi inte diskutera individuella vendors, men finns det några man kan lita på? I så fall, hur kan man ta reda på om en vendor respekterar vår anonymitet?

Det är väldigt svårt för att inte säga omöjligt för oss köpare att veta det. Men det ska ändå mycket till innan man döms i rätten för ett drogköp, jag vet en snubbe som togs på bar gärning för en drograttfylla men som lyckades slingra sej ur det i rätten och klarade sej. För att polis ska få ett åklagargodkännande för en legitim husis krävs det i dom allra flesta fall mer än ringa/eget bruk.

Neka neka neka kommer man väldigt långt med kan jag av egen erfarenhet säga.
Citera
2022-01-20, 09:05
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Man kan aldrig veta. Drömmen hade varit att ha tillgång till en målvakt som mottagare.
Eller ges möjlighet till dead drops. Så man slapp uppge sitt namn och adress.

Då jag fått polisen på mig pga inrikespost har det dels handlat om "vittnesförhör" där de säger att man inte är misstänkt för brott. och att de kommer och knackar på och vill "ställa några frågor". Jag vet inte vad det senare kallas, för det är ju inte förhör i ordets juridiska bemärkelse. Jag gissar att det är nån sorts taktik de har för att visa upp sig och skrämma upp folk lite. Typ "vi har ögonen på dig".
Citera
2022-01-20, 09:51
Medlem
Så FS4 var/är en oseriös sida trots allt. Eftersom vi inte diskuterar vendors här så undviker jag nämna vem men någon utgör sig för att vara en gammal säljare, dock ny PGP och massor som inte fått sina varor.

Supporten lägger ständigt ned alla kontakt försök och säljaren bara sitter på arslet med ursäkter om "halka på vägar". Märkligt att allt annat kommer fram, oavsett vanlig post eller om det är "rolig post"...

Pinsamma ursäkter och 4 nedlagda tickets, köparen och jag har begärt support i en månad. Nej tur jag bara var där tillfälligt mellan TorreZ och,ja nu sa vi bestämma nästa ställe att handla sitt lördagsgodis.
Citera
2022-01-20, 10:28
Medlem
Citat:

Här är en av de senaste köparna som åkt fast. https://www.expressen.se/nyheter/pol...rk-pa-darknet/ Är du mån om ett obefläckat belastningsregister så är det bäst att avstå. Det är inte bara via säljaren din identitet kan läcka ut. Risken finns även via bitcoinköpet och själva brevet/brevlådan.
Citera
2022-01-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Här är en av de senaste köparna som åkt fast. https://www.expressen.se/nyheter/pol...rk-pa-darknet/ Är du mån om ett obefläckat belastningsregister så är det bäst att avstå. Det är inte bara via säljaren din identitet kan läcka ut. Risken finns även via bitcoinköpet och själva brevet/brevlådan.

Fast det där var en snut utan drop-point eller förstånd... Lär kunna komma undan ändå. Svårt att bevisa dessa "brott".
Citera
2022-01-20, 18:10
Medlem
Citat:

Du kan ju annars använda dig av Poste Restante, funkat utmärkt för mig! =)
Citera
2022-01-20, 22:32
Medlem
Canossas avatar
Folk här verkar ha haft jäkla otur med FS4. Själv beställde jag hem tre paket här om veckan, två av dem kom efter 3 dar och det sista efter 4. Valde enbart säljare som fått 5/5 i betyg dock.

Tänkte först köra med Archetype men verkade så krångligt att fixa monero...
Citera
2022-01-20, 22:39
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canossa
Folk här verkar ha haft jäkla otur med FS4. Själv beställde jag hem tre paket här om veckan, två av dem kom efter 3 dar och det sista efter 4. Valde enbart säljare som fått 5/5 i betyg dock.

Tänkte först köra med Archetype men verkade så krångligt att fixa monero...
Måste fråga, vad exakt verkade krångligt med monero? Istället för att köpa BTC och föra över till sin egen plånbok och sen till FS4, köpa bitcoin, växla till XMR på changenow och direkt till AT. Liksom samma 3 stegs operation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in