2025-07-20, 15:26
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Skumt.
Nu skapade jag mitt konto flera dagar/veckor innan jag gjorde mitt första köp, så jag vet inte om det finns någon "väntetid" innan man kan göra sitt första köp (låter skumt dock om det vore så).

Detta är det enda jag hittar på deras FAQ, men du hade ju lagt till din PGP som jag fattade det som:

Kod:
Why am I not able to access my wallet or make a purchase?

For safety reasons, users who don't have a PGP Public key set cannot make any purchases or access their wallet.
You can set a PGP key from Account settings on top right.

Du hittar support-knappen längst ner på Catharsis.
Eller så kan du lägga till "/support" i slutet av URL:en.

Var ingen väntetid vad jag minns. Gick dock 1-2 dagar från skapandet av konto till första beställningen lades men bör gå så fort man lagt till sin public pgp key! Också sett vissa annonser där det är blankt vid val av leveransmetod, tror det antingen är vendors på semester som du skriver eller så har de fortf nya på marknaden och inte hunnit fixa i ordning annonserna ordentligt än.

Citat:
Ursprungligen postat av Elvisp.Presley
Har testat 3-4 st olika. Men alla är liksom stumma. Oavsett produktmängd. Tänkte om det var nån prövotid på att få beställa Eller så.
Någon support på sidan finns ju inte heller att kontakta...

Support finns, jag hade dock dubbelkollat så du lagt till din PGP key ordentligt,kan vara det eller nån bugg gissar jag.

/Edit ser många nya vendors nu som dykt upp på kort tid, och många av dom har nog inte fixat klart alla sina annonser än. Annars ge det lite tid och kontakta admin/support samtidigt. Du hittar support på gubben uppe i högra hörnet där inställningar, beställningar etc finns. Näst längst ner där finns support där du kan skapa en ticket! Eller som LordCheese skriver längst ner på sidan också!
Senast redigerad av Flouvonne 2025-07-20 kl. 15:44.
Citera
2025-07-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesthesthesthest
Kommer du in på sidan? Menar du supporten väl inne på fs?

Catharsis verkar jag inte lyckas registrera mig hos ens.

Jo supporten inne på sidan.
Citera
2025-07-20, 17:44
Avstängd
at0m3ns avatar
Vad händer med FS4? 4e dagen med problem att logga in..
Citera
2025-07-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Var ingen väntetid vad jag minns. Gick dock 1-2 dagar från skapandet av konto till första beställningen lades men bör gå så fort man lagt till sin public pgp key! Också sett vissa annonser där det är blankt vid val av leveransmetod, tror det antingen är vendors på semester som du skriver eller så har de fortf nya på marknaden och inte hunnit fixa i ordning annonserna ordentligt än.

Support finns, jag hade dock dubbelkollat så du lagt till din PGP key ordentligt,kan vara det eller nån bugg gissar jag.

/Edit ser många nya vendors nu som dykt upp på kort tid, och många av dom har nog inte fixat klart alla sina annonser än. Annars ge det lite tid och kontakta admin/support samtidigt. Du hittar support på gubben uppe i högra hörnet där inställningar, beställningar etc finns. Näst längst ner där finns support där du kan skapa en ticket! Eller som LordCheese skriver längst ner på sidan också!
Tack för hjälpen!
Grejen är dock att när jag klickar på support så kommer jag bara vidare till en tom sida. Finns inget att klicka på för att skapa en ticket.
Och mina monero har kommit in så det lär ju inte vara nån fejksida heller.
Men de gånger jag har loggat in så har jag ombetts att dekryptera med min pgp-nyckel och klistra in länken
Detta borde väl bara ske en gång?har hänt 3 ggr I rad för mig nu så vette fan vad problemet är.
Citera
2025-07-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Mmm och när man väl kommer in så blir det timed out typ direkt
Citera
2025-07-20, 19:49
Medlem
[quote=LordOfCheese|92475847]
Du behöver nog inte noja något. Sen nya postlagen infördes så har jag bara beställt via REK, förutom några enstaka deaddrop-ordrar.

Onödigt att lägga ut här att många av oss köper samma tjänst som dig av PostNord , med tanke på att polisen helt garanterat följer den här tråden .
Nu vet dom var dom ska söka mera på PostNords sorteringar .
Klantigt
Citera
2025-07-20, 20:18
Medlem
Kalaskjelles avatar
Citat:
Sen nya postlagen infördes så har jag bara beställt via REK.

Fattar inte detta.
Vad har skett i någon postlag? Eftersom alla vendors vill köra med detta.
Drog en snabb googling med blev inte klokare.

Please spread your wisdom as always
Citera
2025-07-20, 20:58
Medlem
kingkongfitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
ok tack för info, ja, jag har provat också först idag, funkar inte
jag kom in en gång för att bara kika, men sen inget mer,
Citera
2025-07-20, 21:01
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Onödigt att lägga ut här att många av oss köper samma tjänst som dig av PostNord , med tanke på att polisen helt garanterat följer den här tråden .
Nu vet dom var dom ska söka mera på PostNords sorteringar .
Klantigt

Komiskt.
Uppenbarligen är du inte särskilt insatt.
Om du kikar på säljares annonser så står det i säljarnas annonser att de skickar med REK. Du tror inte polisen har koll på säljarna på alla DNMs?
Det står i annonserna vad säljarna har för fraktalternativ.
Polisen vet redan att rekommenderat brev samt andra spårbara alternativ har blivit allt vanligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskjelle
Fattar inte detta.
Vad har skett i någon postlag? Eftersom alla vendors vill köra med detta.
Drog en snabb googling med blev inte klokare.

Please spread your wisdom as always

Det kom en ny postlag 2023 som gav brevbärare rätten att anmäla misstänkta brev.

Du kan läsa om den här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...ll-alla-chefer
Citera
2025-07-20, 21:06
Medlem
Kalaskjelles avatar
Citat:
Det kom en ny postlag 2023 som gav brevbärare rätten att anmäla misstänkta brev.

Du kan läsa om den här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...ll-alla-chefer

Jojo, den där har jag koll på.
Du och jag har diskuterat den förut, du hade känt igen mig på mitt gamla nick
Du har hjälp mig igenom många frågor <3

Men varför skulle vara säkrare med rek?
Citera
2025-07-20, 21:13
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskjelle
Jojo, den där har jag koll på.
Du och jag har diskuterat den förut, du hade känt igen mig på mitt gamla nick

Men varför skulle vara säkrare med rek?

Så vitt jag vet så är det inte säkrare.
Det är bara inte lika använt (men börjar bli vanligare och vanligare) när det kommer till drogköp, så vanliga brev är vad som tas oftare.
Dessutom så måste man betala extra för REK/spårbart vilket gör att folk väljer bort det alternativet.

Om jag får gissa så är det pga att REK inte har en brevbärare som traditionella brev har i slutsteget av leveransen.
Brevbärare måste ta hem paketen och sortera dom hemma, vilket ger dom chans att klämma på dom, och då har tillfälle att sortera bort misstänkta brev.
REK landar ju hos postombud. Slutsteget ser annorlunda ut för brevet.
Vad jag även tror, är att vanliga brev bara har mer ögon på sig än vad spårbart har för tillfället, vilket gör att spårbart har större chans att komma fram.
Citera
2025-07-20, 22:56
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilen
Flugsvamp har numera en insättningsavgift, dom skrev aldrig ut när den infördes, men den står med i FAQ om man läser där. står 4-6%, men den har alltid sen den infördes varit 6% för mig. Denna tillkom för några månader sedan. Så det kan vara bra att ha detta i åtanke när man gör en insättning.

Det förklarar varför ett så stort borfall skedde på den enda hypotetiska insättning som gjorts.

Tack, lite fult att inte vara tydligare med något sånt och gärna motivera varför.. Inte så admin är speciellt aktiva eller det finns särskilt mycket revolutionerande funktioner på den sidan, går ju fan knappt att komma in på den längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in