2025-07-16, 20:18
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Litet tips, Catharsis låter dig se utbudet UTAN att registrera dig, så du kan alltid ta en titt innan du bestämmer dig för att registrera dig.

Men jag rekommenderar dock att ge Catharsis en chans.

Sidnotering, vill bara vara uppriktig.
Om du kikar på många (svenska) säljare så har de förvånansvärt många omdömmen.
Dessa är IMPORTERADE från Archetyp.
För att veta att ett omdöme är från en order som lagts via Catharsis så har dessa 1-5st stjärnor på sig.
Saknar de stjärnor = importerade omdömen.
Med stjärnor = omdöme från en order som lagts via Catharsis.
Tycker denna bit är lite fult, men omdömen är viktiga för säljare, så jag kan delvis se varför de valt att importera sina omdömen från Archetyp.

Kan jag som köpare inte importera mina omdömmen då? Kan ju vara fint vid eventuell dispyt så många fina omdömmen jag samlat på mig från archetyp. Inte en endaste dispyt.

Sidan verkar legit va inga problem att regga sig och det är helt ok utbud känner igen de flesta säljare även fast dom är ganska få. Saknar dock vissa säljare.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-07-16 kl. 20:23.
Citera
2025-07-16, 20:23
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Kan jag som köpare inte importera mina omdömmen då? Kan ju vara fint vid eventuell dispyt så många fina omdömmen jag samlat på mig från archetyp. Inte en endaste dispyt.

Sidan verkar legit va inga problem att regga sig och det är helt ok utbud känner igen de flesta säljare även fast dom är ganska få och men vissa säljare har många annonser uppe.

Skulle va najs om man kunde importera sina egna omdömen. Men trots att det är vi kunderna i slutändan som gör att både marknaderna och säljarna får sina pengar, så ses vi fortfarande som mindre viktiga, ironiskt nog, oavsett marknad.

------------------------------------------------------

Eftersom det är en ny sida nu, så vill jag belysa detta inlägg från Dread.
En annan användare gjorde det på förra sidan, och jag vill se till att fler personer ser detta:

Citat:
Hej allihopa!

För er som undrar varför ni inte hittar oss på Flugsvamp 4.0: vi har blivit bannade eftersom admin inte uppskattade att vi hade annonser uppe på /d/Catharsis marknaden.

Först låstes våra pengar utan någon som helst information. Därefter fick vi via FS Support veta orsaken till bannlysningen... Efter att vi själva kontaktat dem, inte tvärtom.

Enligt Flugsvamps regelverk får vi som säljare inte annonsera på Catharsis samtidigt som vi är aktiva på deras plattform. De erbjöd oss ett val: antingen säljer vi på Flugsvamp 4.0 eller på Catharsis. Vi valde självklart Catharsis. Vi står för vår integritet, heder och tänker inte samarbeta med en marknad som kommer med sånt krav.

Om FS hade hanterat situationen mer professionellt och transparent hade det varit en helt annan historia, men tyvärr har de skött det riktigt fattigt särskilt med tanke på att de är Sveriges största marknadsplats. De skiter fullständigt i säljare som funnits på plattformen i åratal.

Vi rekommenderar alla kunder & vendors som fortfarande använder Flugsvamp att vara väldigt försiktiga.

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...13bec9acbbca01
Citera
2025-07-17, 03:24
Medlem
Citat:
Skulle va najs om man kunde importera sina egna omdömen. Men trots att det är vi kunderna i slutändan som gör att både marknaderna och säljarna får sina pengar, så ses vi fortfarande som mindre viktiga, ironiskt nog, oavsett marknad.

------------------------------------------------------

Eftersom det är en ny sida nu, så vill jag belysa detta inlägg från Dread.
En annan användare gjorde det på förra sidan, och jag vill se till att fler personer ser detta:

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...13bec9acbbca01
Du är en FB-legend LordOfCheese. Tack för allt du gör. Du lägger alltid väldigt mycket energi genom mycket välskrivna inlägg för att hjälpa främlingar. På en annan nivå. Hatten av!

Meeen.. vad i hela helvete? Bytade tidigt till archetyp och har inte handlat något på ett halvår men för alla andra så borde detta var tillräckligt med anledning för att byta marknad. Det är fan verkligen dags nu. Har inte hört talas om något liknande de 13 år jag besökt TOR marknader. Skamligt. Det enda positiva är att de lyckats hålla den vid liv så länge.

Vad anser du om Mumindalen? Tror det var så den hette. Ska i framtiden testa att handla via catharsis först.
Citera
2025-07-17, 11:02
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dettablevskumt
Vad anser du om Mumindalen? Tror det var så den hette. Ska i framtiden testa att handla via catharsis först.

Sidan skulle behöva ett ansiktslyft, men som jag förstått det så öppnades sidan väldigt hastigt för att time:a in när Archetyp stängdes ner. Sidan var under konstruktion, men eftersom det blev ett stort antal "hemlösa" användare så ville Mumindalen ta vara på tillfället.

Jag vet inte om Moomindalen har vissa viktiga funktioner, som 2FA, pin för uttag och liknande, men har den det så är det nog bara att köra på.
Det är många svenska säljare på sidan redan, och den verkar fungera.
Det finns även ett forum, vilket är väldigt viktigt.

Moominmarket.cc
Moominvalley.cc
Muumilaakso.cc
Mumindalen.cc

Tyvärr har jag INTE referens till länkarna ovan.
Moomin togs bort från Dread.
Jag har bara sparat ner sidorna ovan.

De finns dock listade på Moomins "news page" (startsidan, både före och efter att man loggar in) - datum 2025-06-11
Citera
2025-07-17, 16:18
Medlem
Citat:
Sidan skulle behöva ett ansiktslyft, men som jag förstått det så öppnades sidan väldigt hastigt för att time:a in när Archetyp stängdes ner. Sidan var under konstruktion, men eftersom det blev ett stort antal "hemlösa" användare så ville Mumindalen ta vara på tillfället.

Jag vet inte om Moomindalen har vissa viktiga funktioner, som 2FA, pin för uttag och liknande, men har den det så är det nog bara att köra på.
Det är många svenska säljare på sidan redan, och den verkar fungera.
Det finns även ett forum, vilket är väldigt viktigt.

Moominmarket.cc
Moominvalley.cc
Muumilaakso.cc
Mumindalen.cc

Tyvärr har jag INTE referens till länkarna ovan.
Moomin togs bort från Dread.
Jag har bara sparat ner sidorna ovan.

De finns dock listade på Moomins "news page" (startsidan, både före och efter att man loggar in) - datum 2025-06-11

Vet du varför dom "togs bort" från dread?

Vidare hoppas jag alla användare och vendors bojkottar fs4. Sjukaste jag hört på länge, aldrig använt mig av sidan men att ställa ultimatum mot våran kära "dubbelnamns" dam är ju helt bisarrt. Tycker det är bra att dom inte viker sig och inte lallar med dessa idioter. Skulle inte ens använda mig av skiten om jag fick betalt.

Kul också att folk börjar inse att Catharsis faktiskt är legit. Folket kommer väl börja trilla in av de större aktörerna också, allt har sin tid.

Någon som hört något om svenskarna som blev gripna inom rushen mot Archetyp?
Citera
2025-07-17, 16:26
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Top2notnr2
Vet du varför dom "togs bort" från dread?

Vidare hoppas jag alla användare och vendors bojkottar fs4. Sjukaste jag hört på länge, aldrig använt mig av sidan men att ställa ultimatum mot våran kära "dubbelnamns" dam är ju helt bisarrt. Tycker det är bra att dom inte viker sig och inte lallar med dessa idioter. Skulle inte ens använda mig av skiten om jag fick betalt.

Kul också att folk börjar inse att Catharsis faktiskt är legit. Folket kommer väl börja trilla in av de större aktörerna också, allt har sin tid.

Någon som hört något om svenskarna som blev gripna inom rushen mot Archetyp?

Om jag minns rätt så annonserade Moominmarket sig på Dread otillåtet eller något liknande. Det var någon fjantig anledning varför de togs bort, men jag kommer tyvärr inte ihåg exakt varför.

För att göra saken ännu värre, här är ett citat från en annan säljare:

Citat:
Yeah, this all checks out based on what we’ve experienced too. The reason we stopped selling on FS is because they made us choose between FS and Catharsis. At least for the time being.

What is even worse is that they initially locked all vendor funds to apply extra pressure. But it seems like they realized this was a to unpopular move and they cant just steal peoples money like that. We eventually got our money out, but nevertheless it seemed like FS is cool with straight-up holding people’s hard earned money hostage.

Another issue is that the FS admin appears to be absent, at least as far as I know. We were promised an official signed message to verify that this operation was authorized at the highest level, but it's been over two weeks now and still nothing. Even FS support seems to be in the dark about the admin's whereabouts.

Detta är taget från en tråd på Dread som en användare skapade. Tråden heter "What is happening with FS? ", och några säljare svarade i den:

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...2a9cb7aab50798
Citera
2025-07-17, 18:35
Medlem
Någon annan som ej kommer in på fs4? försökt i flera timmar.
Citera
2025-07-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grenkaparn
Någon annan som ej kommer in på fs4? försökt i flera timmar.
Nere för mig också
Citera
2025-07-17, 19:32
Medlem
Vill bara slänga ut en snabb varning till alla bensoanvändare angående Clonotril (klonazepam) från Remedica Ltd Cyprus, som har poppat upp på i alla fall Catharsis.

Dessa är hemmapressade. Remedica existerar men de tillverkar inte klonazepam. Finns rapporter om folk som börjat nodda på dessa så är antagligen någon opioid inblandad, åtminstone i vissa fall.
Citera
2025-07-17, 19:40
Medlem
Kan vi ta tag i frågan varför det kommer upp en 502 bad gateway på fs just nu eller en tom sida?

Jobbar dom på att få igång det?

502 brukar betyda överbelastad server....

Edit: missade ett dd idag för jag kom inte in å kunde få info...
Senast redigerad av Mw80 2025-07-17 kl. 19:42.
Citera
2025-07-17, 19:46
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Om jag minns rätt så annonserade Moominmarket sig på Dread otillåtet eller något liknande. Det var någon fjantig anledning varför de togs bort, men jag kommer tyvärr inte ihåg exakt varför.

Ja det var nån Ica basic regel de råkade bryta mot som t.ex. att de inte kontaktade mods i förväg innan de postade för att annonsera marknanden. Nått i den stilen.

Citat:
Detta är taget från en tråd på Dread som en användare skapade. Tråden heter "What is happening with FS? ", och några säljare svarade i den:

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...2a9cb7aab50798

Illa. Gjorde 3 insättningar och köp (DD) på fs4 strax efter Arch gick i graven som var framgångsrika men nu med Catharsis upp and running finns det inte länge någon anledning till att fortsätta handla på FS. Riktig skitsida som man alltid misstänkte..
Citera
2025-07-17, 20:42
Medlem
Till alla er som sitter å hatar över FS.
Droppa en adress till en marknad som e legit, har svenska vendors och erbjuder DD...
Istället för å bara gnälla....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in