2025-06-16, 20:47
Medlem
Fungerar era Feather-wallets som de ska?
Citera
2025-06-16, 20:58
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Finns det någon som kan bekräfta kontakt med någon av de svenska säljarna efter arch togs ned?

En halvstor svensk säljare har tagit kontakt med mig via krypterad app men tänker ligga lågt, man vet ju inte än vilka säljare som är safe och vilka som tagits och vars konton kapats av myndigheter. Generellt är det väl en bra idé att sommarstäda dator och mobil på spår (ta bort/skapa ny plånbok, rensa appar etc) och avvakta.
Citera
2025-06-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Kanske du skriver fel capthca?

Man ska väl Skriv siffrorna som står, och även om jag nu skrivit fel 200 ggr, vilket är osannolikt så borde det reagera och tala om att jag skrivit fel.
Citera
2025-06-16, 21:00
Medlem
Citat:
Finns det någon som kan bekräfta kontakt med någon av de svenska säljarna efter arch togs ned?

En vendor med samma namn på AT som på FS är kontaktbar. Sen kan det ju vara olika vendors där den ena har snott den andres namn, men det är nog inte så troligt.

Slår mig nu när man är tillbaka på FS hur sjukt det är att de "pga phishingattacker" har stängt av uttag från kontot. Kul om man har langat in 5 000 för en särskild produkt och får ett "tyvärr, fel saldo, kan inte leverera förrän om två veckor". Då är det ju bara att sitta där och hoppas att skaparen inte får för sig att göra en exit, eller att bängen stänger sidan.
Citera
2025-06-16, 21:25
Medlem
Kan tyvärr inget om fs4.
Inget fungerar, kan inte ens komma in på min XMR-wallet.

Kaxiga skitstövlar på Dread som låtsas vara ASNT. Tog dom 5 år jävligt dåligt jobbat!
Antar Archetyp blev för stort, så det var väl bara en tidsfråga.
Citera
2025-06-16, 21:55
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Kan tyvärr inget om fs4.
Inget fungerar, kan inte ens komma in på min XMR-wallet.

Kaxiga skitstövlar på Dread som låtsas vara ASNT. Tog dom 5 år jävligt dåligt jobbat!
Antar Archetyp blev för stort, så det var väl bara en tidsfråga.

Ja man får väl vara "glad" att det var en bust och inte ett exitscam från Archetyp och från ASNT, hade känts mycket jobbigare på något sätt. FS4 tänker jag inte ens försöka med, får vara glad över alla lyckade köp man fick från Arch genom åren och hoppas någon annan sida på samma kaliber tar dess plats.
Citera
2025-06-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnaskenstam
En vendor med samma namn på AT som på FS är kontaktbar. Sen kan det ju vara olika vendors där den ena har snott den andres namn, men det är nog inte så troligt.

Slår mig nu när man är tillbaka på FS hur sjukt det är att de "pga phishingattacker" har stängt av uttag från kontot. Kul om man har langat in 5 000 för en särskild produkt och får ett "tyvärr, fel saldo, kan inte leverera förrän om två veckor". Då är det ju bara att sitta där och hoppas att skaparen inte får för sig att göra en exit, eller att bängen stänger sidan.
Tror inte säljarna försöker rida på varandras namn då man kan verifiera via pgp om de verkligen är den vendor hen utger sig för att vara. Gällande din input om fs kan jag inte annat än hålla med! Håller tummarna för en archetyp 2.0 även de är osannolikt!
Citera
2025-06-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna
Tror inte säljarna försöker rida på varandras namn då man kan verifiera via pgp om de verkligen är den vendor hen utger sig för att vara. Gällande din input om fs kan jag inte annat än hålla med! Håller tummarna för en archetyp 2.0 även de är osannolikt!

Två. Noll lär nog vara ett faktum. Frågan är när är ju som flugsvamp. Däremot så är ju frågan vilka av de stora säljarna som jobbar inrikes i Stockholm som även finns på FS med tanke på att det kanske inte hunnit att ta bort eller även vill köra en Exit. Många lär svettas nu också Står j ju att det är beslag och annat på gång. Och det här är ju sånt som ger ringer på vattnet så det är ju bara en tidsfråga innan en lur tas i beslag och sedan triangulerar den till nästa och så vidare central de bryr sig så mycket om konsumenterna möjligen för att göra lite show det här är ju mer än inriktad operation jobbigt för dem som hade en del pengar på kontona. Det är därför man ska försöka, kanske bilda en bra relation med sin säljare och försöka fixa privat typ via cryptogeon eller så
Citera
2025-06-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Två. Noll lär nog vara ett faktum. Frågan är när är ju som flugsvamp. Däremot så är ju frågan vilka av de stora säljarna som jobbar inrikes i Stockholm som även finns på FS med tanke på att det kanske inte hunnit att ta bort eller även vill köra en Exit. Många lär svettas nu också Står j ju att det är beslag och annat på gång. Och det här är ju sånt som ger ringer på vattnet så det är ju bara en tidsfråga innan en lur tas i beslag och sedan triangulerar den till nästa och så vidare central de bryr sig så mycket om konsumenterna möjligen för att göra lite show det här är ju mer än inriktad operation jobbigt för dem som hade en del pengar på kontona. Det är därför man ska försöka, kanske bilda en bra relation med sin säljare och försöka fixa privat typ via cryptogeon eller så

Du behöver skaffa en bättre dikteringsfunktion bror. Fattar inte hälften av vad som står.
Citera
2025-06-16, 22:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Kolla i någon av kanarietrådarna på Dread.

post/393c202c0cd7764ea31d
post/5c41ad165adf86f1ed68
Citera
2025-06-16, 23:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Lite små lustigt om man kollar bakåt i tråden och ser alla som pushat för archetype istället för FS.
Man kan bara anta i det här läget att dessa användare varit poliser som puschat in fler köpare till AT för att få fast fler brukare. Kanske inte har varit så dumt att hänga på FS med andra ord hahaha. Kan vara till fördel att rödmarkera dessa användare på flashback och undvika tips ifrån dessa i framtiden. Lika gällande nya användare som ger liknande tips.

Jag tror inte polisen fick obegränsad tillgång till systemen, isåntfall hade de legat uppe fortfarande som Honeypot. Gissningsvis trippade de på en snubbeltråd som kopplade ner alla system och sen satt de hela helgen och försökte få igång dem. När de insåg att det inte gick så gick de ut med nyheten att det var en bust.

Jag vet att de har tillgång till Yosemite Ghostwrites nycklar men jag tror inte de fick in mer än okrypterad information från användare som inte använt PGP.

Hoppas ni lärt er att använda PGP nu iaf.
Citera
2025-06-16, 23:31
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna

Säljaren som tog kontakt med mig efter Arch gick ner skrev uttryckligen att de inte kommer finnas på flugsvamp och att om det är någon med samma namn som vendorn i fråga på sidan så är det inte dom. Kan man verifiera vendor på samma sätt på flugsvamp med pgp etc? Aldrig varit inne på sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in