2025-04-04, 15:06
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Den har varit svajjig hela veckan. legat nere sen runt 11-tiden så hoppas det löser sig snabbt..

Dock görs det framsteg, nyss var det "Onion site disconnected"
Nu fungerar iaf .wtf länken, men den vidarbefodrar bara till "Något gick fel, försök igen!"

Eventuell DDOS?

Hej!
Tack för svar!

Jag fick nyss det här resultatet när jag försökte komma in: "Webbläsaren kunde inte hitta värdservern för den angivna adressen".

Hoppas verkligen att de inte håller på att lägga ner sidan.
Citera
2025-04-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Hej!
Tack för svar!

Jag fick nyss det här resultatet när jag försökte komma in: "Webbläsaren kunde inte hitta värdservern för den angivna adressen".

Hoppas verkligen att de inte håller på att lägga ner sidan.

Funkar nu
Citera
2025-04-04, 15:40
Medlem
Zopicas avatar
Nu kom jag in på FS så den
ligger inte nere.

Ta hand om er därute!
Citera
2025-04-05, 10:47
Medlem
MissVendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Nu kom jag in på FS så den
ligger inte nere.

Ta hand om er därute!

Känns som det är många av er här på fb som står för alla scammar som pågår. FS verkar sikta på insättnings scammar. Var på er vakt detta är yttrandefrihet för folket på riktigt. "yttrandefrihet påriktigt" skall då gälla denna hemsida utan att mina medelanden raderas. Jag vet nämligen för mycket för att vara involverad i eran scam. Jag kommer att visa upp kvitton på vad som jag satt in. Inväntar insättning tills # av april <. Det är att säga väääääääääldigt lite om något som är väldigt stort. Tack på förhand. Mvh
Citera
2025-04-05, 11:03
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissVendetta
Känns som det är många av er här på fb som står för alla scammar som pågår. FS verkar sikta på insättnings scammar. Var på er vakt detta är yttrandefrihet för folket på riktigt. "yttrandefrihet påriktigt" skall då gälla denna hemsida utan att mina medelanden raderas. Jag vet nämligen för mycket för att vara involverad i eran scam. Jag kommer att visa upp kvitton på vad som jag satt in. Inväntar insättning tills # av april <. Det är att säga väääääääääldigt lite om något som är väldigt stort. Tack på förhand. Mvh

Så länge man inte bryter mot någon regel (Yttrandefrihet eller inte) så är det väl fritt fram? Svår att tro att dessa raderas av mod utan anledning men du menar att det skett? Man brukar få en varning först vill jag påstå!

Sen är det många på FB som inte riktigt tror på FS4 då det vart sjukt svajigt en längre tid men ändå är det många som hävdar deras legitimitet... personligen fattar jag inte varför man hänger kvar när man läser om vart annat att det är problem med siten i fråga och det finns andra siter som sällan upplevs som svajiga
Citera
2025-04-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Skapa ett konto på Localcoinswap det är skit enkelt sedan för du över dina bitcoin till din wallet på Localcoinswap och omvandlar dom till sek och sedan tar ut dom. Har gjort det själv är skit lätt. Bästa sidan!

Jag använde dessa idag, men hade svårt hitta trådar om detta här. Så jag undrar hur lång tid innan btc landade i DIN wallet? Jag tog ut de från Localcoinswap idag vid 15.30. Från en godkänd swishhandlare, och som sagt landade btc I deras plånka
Citera
2025-04-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Jag har inte använt BTC på hur länge som helst - sen i princip när Archetyp öppnade (vilket var i slutet av 2021 om jag minns rätt) så jag har tyvärr inte koll på den biten.

Eftersom XMR har de-listats från flera exchanges så kör jag på metoden att köpa LTC (litecoin) och växla till XMR (monero).
Följande kostar ca 60kr-80kr:
Mitt bankkonto -> Revolut -> Kraken -> Cakewallet (min plånbok) -> ChangeNOW (växling av LTC till XMR) -> Cakewallet (min plånbok) -> Archetyp

Att växla BTC lär vara dyrt och du lär bli av med en del. Dock inte för att det är dyrt att växla, istället är det pga de extrema transaktionsavgifterna.
Du kan ju ändra transaktionsavgiften, vill jag minnas, och få din transaktion genomförd snabbare (dyrt) eller slöare (billigare), men detta har jag tyvärr inte koll på, så det är nog bäst att kika på en guide på youtube eller något hur det fungerar.
För låg transaktionsavgift vill jag dock minnas kan orsaka att transaktionen tar flera dagar.

Vill minnas att jag för många år sen (flugsvamp 2-tiden) råkade ut för detta, och fick vänta ett par dagar innan mina pengar fördes över (eller så fick jag tillbaka dom, minns inte riktigt).

Jag har kört enligt den här metoden (LordOfCheese) fast köpt € på kraken
-> köpt LTC för dessa -> cakewallet -> växlat till XMR -> privat wallet -> AT
Gjort detta ett antal gånger de senaste månaderna. Och det har funkat bra
Idag när jag skulle göra enligt ovan säger Kraken att jag inte kan skicka LTC till mitt land.
Växlade LTC till ETH och samma sak hände med dessa.
Skumt. Hoppas LordOfCheese (eller nån annan klok person) har nåt svar på detta??
Citera
2025-04-07, 19:25
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Jag har kört enligt den här metoden (LordOfCheese) fast köpt € på kraken
-> köpt LTC för dessa -> cakewallet -> växlat till XMR -> privat wallet -> AT
Gjort detta ett antal gånger de senaste månaderna. Och det har funkat bra
Idag när jag skulle göra enligt ovan säger Kraken att jag inte kan skicka LTC till mitt land.
Växlade LTC till ETH och samma sak hände med dessa.
Skumt. Hoppas LordOfCheese (eller nån annan klok person) har nåt svar på detta??

Det är nog bäst att du tar kontakt med Krakens support istället.
Jag har tyvärr ingen aning om varför du inte kan ta ut dina cryptos.

https://support.kraken.com/hc/en-us/forms

Håll oss gärna uppdaterade i tråden (citera mig gärna) när du får ett svar av Kraken, då jag också brukar handla från Kraken.
Jag har dock inte handlat något från någon DNM sen slutet av förra året så det skulle vara intressant att veta om Kraken infört någon sorts spärr för LTC för folk i Sverige.
Ditt inlägg får det att låta som det, så håll oss gärna uppdaterade.
Jag växlar alltid till Euro via Revolut istället för Kraken dock, vilket verkar vara den största skillnaden mellan hur du och jag handlar från Kraken.

EDIT:
Vad exakt för felmeddelande är det du får på Kraken när du försöker ta ut dina cryptos (LTC, ETH, etc)? Gör gärna en copy paste så jag kan se exakt vad det står (blir lättare att googla).
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-04-07 kl. 19:33.
Citera
2025-04-07, 19:57
Medlem
Bastuvurpas avatar
Har du en VPN?
Citera
2025-04-07, 20:26
Medlem
Citat:
Det är nog bäst att du tar kontakt med Krakens support istället.
Jag har tyvärr ingen aning om varför du inte kan ta ut dina cryptos.

https://support.kraken.com/hc/en-us/forms

Håll oss gärna uppdaterade i tråden (citera mig gärna) när du får ett svar av Kraken, då jag också brukar handla från Kraken.
Jag har dock inte handlat något från någon DNM sen slutet av förra året så det skulle vara intressant att veta om Kraken infört någon sorts spärr för LTC för folk i Sverige.
Ditt inlägg får det att låta som det, så håll oss gärna uppdaterade.
Jag växlar alltid till Euro via Revolut istället för Kraken dock, vilket verkar vara den största skillnaden mellan hur du och jag handlar från Kraken.

EDIT:
Vad exakt för felmeddelande är det du får på Kraken när du försöker ta ut dina cryptos (LTC, ETH, etc)? Gör gärna en copy paste så jag kan se exakt vad det står (blir lättare att googla).

Det står "You can't withdraw ETH
ETH is not available to withdraw in your country. Choose another currency to withdraw."
Samma när jag först försökte med LTC
Citera
2025-04-07, 21:01
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Det står "You can't withdraw ETH
ETH is not available to withdraw in your country. Choose another currency to withdraw."
Samma när jag först försökte med LTC

Använde du kort eller Paypal senast du gjorde en insättning?
Har du gjort någon typ av ändring på ditt konto nyligen, så som bytt uttagningsadress, satt in pengar på ett annat sätt (kanske via kort istället för paypal, etc)?

Det enda jag hittar (vilket jag gissar på att du också gjort) är en Reddit-tråd med finsk person med liknande problem som du har.
https://www.reddit.com/r/KrakenSuppo...o_withdraw_in/

Bad ChatGPT också kolla igenom Krakens hemsida men hittar inget om att Sverige på något sätt är blockat, så det låter som att du har fått en "Hold" på ditt konto.

https://support.kraken.com/hc/en-us/...on-my-account-

Iallafall vanlig banköverföring (SEPA) är tillåten på Kraken från Sverige och ska inte vara några problem:
https://support.kraken.com/hc/en-us/...ion-about-SEPA

Kontakta Krakens support, då jag inte hittar någon info på Krakens hemsida att Sverige är blockad.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-04-07 kl. 21:07.
Citera
2025-04-08, 08:40
Medlem
Citat:
Använde du kort eller Paypal senast du gjorde en insättning?
Har du gjort någon typ av ändring på ditt konto nyligen, så som bytt uttagningsadress, satt in pengar på ett annat sätt (kanske via kort istället för paypal, etc)?

Det enda jag hittar (vilket jag gissar på att du också gjort) är en Reddit-tråd med finsk person med liknande problem som du har.
https://www.reddit.com/r/KrakenSuppo...o_withdraw_in/

Bad ChatGPT också kolla igenom Krakens hemsida men hittar inget om att Sverige på något sätt är blockat, så det låter som att du har fått en "Hold" på ditt konto.

https://support.kraken.com/hc/en-us/...on-my-account-

Iallafall vanlig banköverföring (SEPA) är tillåten på Kraken från Sverige och ska inte vara några problem:
https://support.kraken.com/hc/en-us/...ion-about-SEPA

Kontakta Krakens support, då jag inte hittar någon info på Krakens hemsida att Sverige är blockad.

Tack för hjälpen
Jag kontaktade supporten. Det de hittade var att jag ändrat tid för hur länge man ska vara inloggad. Och när man gör det behöver man logga ut och sen in igen. Och då funkade det som vanligt
Men man blir ju lite orolig - tänkte att det tillkommit nån regel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in