Citat:
Ursprungligen postat av
Sleazetjackisen
Det forum jag vet är väl Dread, finns en sub som är Arches officiella men än så länge så är det bara massa spekulationer som skrivs där, en Mod är iaf aktiv där och säger att allting är okej och att det kommer komma tillbaka efter ”maintenance”, så just nu är det bara sitta still i båten och vänta.
Men håller med om att jag inte tror dom gjort någon exit-scam. Det kan ju däremot vara så att dom behövt göra en exit pga t.ex snuten kommit dom på spåren eller att deras identiteter på något annat sätt är röjda, men tror inte man skulle lämna en maintenance sida kvar då utan bara rycka pluggen helt och städa bort alla spår istället
Meh, FS3 hade ju en maintenance grej när dom gjorde sin.
Dom skrev ju t.om ut när de låste inloggningar för kunder att "vendors kan fortfarande logga in och ta ut sina krypto om de vill men vi kommer bara vara borta under ca 24h så ni behöver inte göra det heller" typ något sånt fast i bättre ord skrev de...
Sen låstes inloggning för vendors med snart inpå har jag för mig.
Och sen stog det att det var maintenance i en dag eller så innan sidan försvann helt.
Men Arch har väl haft den här Maintenance grafiken förut under uppdateringar, eller?
Och alltså, vid en bust, absolut är det bäst att rycka allt, men när de gör det så kanske det går default till denna maintenance grafiken ifrån webhostingen?
Och sen måste man ju tänka på att det är andra tider nu, vid en bust av en marknad nuförtiden så har väl Interpol lärt sig att de inte bara kan storma in hur som helst, utan för att säkerställa bevis så måste de i lägre eller högre utsträckning i princip få in en man på insidan, så att de kan förhindra en autodestruct och frysa alla tillgångar.
Så med det i tanke så är en plötslig "Maintenance" ganska par for the course för en bust.
Polisen vill ju inte tillåta marknaden vara online, men vill samtidigt kunna samla så mycket info som möjligt på vilka adresser som försöker komma åt sina mirrors, och även förhindra en panik opsec wipe av eventuella stora vendors kopplade till Arch som de har koll på redan, så länge som de kan.
Därför jag undrar vad den senaste nyhetsposten var innan sidan gick ner, av en pgp verifierad admin.
Det enda som egentligen oroar mig är hur länge sidan legat nere nu.
Man får väl kolla koll efter plötsliga ned eller uppgångar av Monero och andra kryptovalutor, ifall de försöker flytta/göra sig av med sitt byte följande eventuell exitscam eller panikexit