2025-09-29, 02:55
Medlem
Sweenietods avatar
Jag gjorde en insättning förra veckan (4 dagar sedan), och det gick bra 👍.
Var inne och kollade nu, och det ser ”normalt ut”, så skall släppa deponi så snart jag får från säljare(n), och förhoppningsvis imorgon.

Så ser än så länge inte något problem med FS 🤔 .

Ni som gjorde insättning utan att det syns som ”pågående” , satte ni in i BTC eller XMR , och var ni säkra på att ej klickat på någon phising-länk …?

Jag har själv råkat ut för det, trots att jag då skrev ”flugsvamp. ” i adressfältet, men när jag använde sparade länkar sen tidigare (och tror det fanns 4 eller 5 som angavs på sidan som reserv) så har jag ej råkat ut för det… tack och lov 🙏 (3 länkar som fungerar för mig…).

Att dra i scam-växeln nu tycker jag är aningens hypat.
Så, jag hoppas att jag har rätt..
Citera
2025-09-29, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ni som är oroliga att bli blåsta, varför inte bara först föra över en struntsumma som 50 kr till FS och se om det kommer fram, och om det gör det så kan man ju föra över mer pengar sen. Har väldigt svårt att se att det först skulle funka med en liten insättning och sen att det inte funkar när man gör en större insättning, eller sitter de och kollar innan krediteringen och ser "nu kom det en större insättning så nu kör vi en selektiv scam här". Nu har jag inte fört över på länge till FS men minns att det några gånger har tagit upp mot 20 timmar, men tids nog har det kommit fram, oftast inom 2 timmar dock. Alltid kört överföringar med BTC från Exodus, vet inte om det strular mer med XMR.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Var inne och kollade nu, och det ser ”normalt ut”, så skall släppa deponi så snart jag får från säljare(n), och förhoppningsvis imorgon.

Ni som gjorde insättning utan att det syns som ”pågående” , satte ni in i BTC eller XMR , och var ni säkra på att ej klickat på någon phising-länk …?

Jag har själv råkat ut för det, trots att jag då skrev ”flugsvamp. ” i adressfältet, men när jag använde sparade länkar sen tidigare (och tror det fanns 4 eller 5 som angavs på sidan som reserv) så har jag ej råkat ut för det… tack och lov 🙏 (3 länkar som fungerar för mig…).

Har provat själv med mindre summor som test och dom försvinner också... När gjorde ni insättningar ditt senast exakt som gick igenom?
Citera
2025-09-29, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Har provat själv med mindre summor som test och dom försvinner också... När gjorde ni insättningar ditt senast exakt som gick igenom?

Okej, om det inte funkar med en miniinsättning först så är det ju dumt att föra över mer, men har man redan fört över flera tusen så är det ju för sent att ångra den såklart. Själv har jag inte fört över sen i juni så jag vet inte hur det funkar för tillfället, men alla gånger jag har fört över så har det kommit fram. Men ska testa Catharis nästa gång kanske, de hade lite bättre utbud på gräs vad gäller DD där såg jag. Oavsett vad så finns det inget som är säkert på Darknet, man kan bli scammad av sidor, phisad, polisen kan stänga ner sidor som Archetype, man kan bli scammad av säljare och posten kan konfiskera ens varor. Handlar man på darknet finns det alltid en risk såklart.
Citera
2025-09-29, 04:20
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58

Min ”lyckade insättning” var 2025-09-25 och så har jag ett ”pågående” köp efter det, och det står som information när jag klickar på kontot.

Så hoppas kunna släppa deponi(er) idag..
🤞..
Citera
2025-09-29, 07:16
Medlem
Skeppsvrakets avatar
Citat:

Som alla har skrivit så har vi varit lika noggranna som alla andra gånger vi har satt in. Använt flugsvamp.wtf och trippel checkat allt. Det är uppenbarligen antingen en scam eller att moderatorn av insättningarna blivit handikappad av någon anledning, polisen? Just nu är det ingen efter den 26.e i alla fall som har sagt att den har fått en lyckad insättning. Folk får gärna återkomma om deras insättningar kommer in framöver.
Citera
2025-09-29, 08:45
Medlem
Har själv inte haft problem med FS men kan ändå dela med mig av en händelse som skedde för några veckor sen.

Jag la jag en order som blev avbruten av säljaren. Fick sedan ett mail av dem där dem beklagade sig över att FS blåst dem på pengar. Dem hade gjort uttag som aldrig kom fram. Så dem avslutade sitt konto på FS och började köra på andra marknader/egen sida. Detta va en vendor med väldigt högt anseende som varit med i många år på olika marknader.
Funderade själv inte så mycket på det då utan tänkte att det säkert gjorts ett misstag någonstans. Men med alla rapporter som kommer nu om försvunna pengar så börjar det lukta fuffens. Blir iallafall inget mer FS från mig.
Citera
2025-09-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ni som är oroliga att bli blåsta, varför inte bara först föra över en struntsumma som 50 kr till FS och se om det kommer fram, och om det gör det så kan man ju föra över mer pengar sen. Har väldigt svårt att se att det först skulle funka med en liten insättning och sen att det inte funkar när man gör en större insättning, eller sitter de och kollar innan krediteringen och ser "nu kom det en större insättning så nu kör vi en selektiv scam här". Nu har jag inte fört över på länge till FS men minns att det några gånger har tagit upp mot 20 timmar, men tids nog har det kommit fram, oftast inom 2 timmar dock. Alltid kört överföringar med BTC från Exodus, vet inte om det strular mer med XMR.

För att det handlar om selektiv scam, bara för att en insättning kommer fram så betyder det inte att nästa kommer göra det. Grattis din insättning kom fram, mina och massa andra gjorde inte det.
Citera
2025-09-29, 09:36
Medlem
Citat:

Ni som gjorde insättning utan att det syns som ”pågående” , satte ni in i BTC eller XMR , och var ni säkra på att ej klickat på någon phising-länk …?.

Men nej ffs det är ingen som använder phisinglänkar, idioterna har dragit den i flera år nu trots att precis exakt alla kör på flugsvamp.wtf.
Citera
2025-09-29, 10:52
Medlem
Tack för ni varnar oss andra. Har provat de flesta hashsorter från catharsis men blir inte bäng känns som cbd för det är så svagt har funderat på sätta in pengar på fs och försöka bli bäng genom hash som säljs där men nu skiter jag i det.
Citera
2025-09-29, 11:18
Medlem
Köpte nyss btc hos revolut i mobilen för 1200kr där 28kr är avgift. Sedan när jag skickar btc till catharsis-adressen så tar revolut ytterligare 39kr i avgift plus 1.5kr i "network fee". Totalt skickas det över 1106kr. Alltså totalt nästan 100kr i avgift vilket är skitmycket för den lilla summan. Har gjort 6st ordrar genom catharsis så avgifterna till revolut är väl uppe i några hundra kr nu, illa men men vad ska man göra fungerar ju så smidigt.
Citera
2025-09-29, 11:21
Medlem
Nu trillade mina pengar in på FS🤘
Citera
2025-09-29, 11:24
Medlem
Finns en säljare på catharsis som gör ladd-drops i 9 olika städer inom 24h. Hur fan lyckas han med det egentligen, måste vara stort nätverk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in