2025-04-16, 19:13
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Okej fast har gjort det kanske 10 gånger direkt btcx utan problem så du behöver inte förstöra upp saker för att det har hänt nån enstaka person här o där. Vet att vissa blir bannad men vet många som inte har gjort blivit det heller.

Visst, vill du inte ta en varning seriöst så är alla risker du tar i framtiden på eget bevåg.
Lycka till. Du har blivit varnad och jag hoppas att du inte återkommer till tråden när (inte om) konsekvenserna för dina val framträder.

p.s.
Jag skrev mitt tidigare inlägg till stor del baserad på egna erfarenheter.
Jag kan inte handla från BTCX längre. Gissa varför.

EDIT:
Missade delen om att "förstöra"...
Ska lägga ditt nick på minne.
Jag skrev mitt tidigare inlägg för att skydda dig, och du ger mig skit för det. Du och andra som dig är starkt bidragande till varför jag är motvillig till att hjälpa folk i den här tråden nu för tiden. Jag tror jag gjort ca 800-900 inlägg i tråden (via 3 olika konton) - allt från guider till individuell rådgivning och det är såna som du som gjort att jag är motvillig att hjälpa andra, och dessutom stängt av "privata meddelanden" på flashback.
Hoppas att du har rätt och att inget händer av att du gjort en direktöverföring från en exchange till en DNM, men jag har varit med för länge för att veta att det är en mycket dålig idé att göra det.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-04-16 kl. 19:22.
Citera
2025-04-16, 19:33
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Absolut ska man göra det om man finner det bäst
Jag tycker man får så himla dålig kurs när man växlar FIAT mot XMR (via kort) på Cake. Kanske bara jag som upplever det så

Nja, inte bara du.

Du har ju en poäng, därför jag valde att inkludera ”för min del” i det hela (och för att inte försöka låta dryg men läste igen och inser att man lät lite smådryg).

Självklart måste man förvänta sig att betala lite extra om man ska ha smidigheten som tex ApplePay medför. Man doxar ju även sig själv också.

Hur mycket avgifter osv får du totalt med din metod, av ren nyfikenhet? Mitt förra köp kostade mig 260kr och gav 239kr i XMR, via ApplePay hos cake wallet. Hade varit kul att jämföra.

Vet dock inte om det är rent %-avgift utan tak eller så. Om du är intresserad kan jag ta mig tiden att kolla upp det.

Men ja, i mitt fall, där jag bara köper mindre summor nu för tiden (brukar dock vara mer än 260 ) så är lathet och smidighet värd att pynta någon extra tjuga för.

Gjorde en gång misstaget att köpa LTC på Revolut för dom hade rätt schysst kurs. Tror det handlade om 250kr eller något och döm av min förvåning när dom tog ut extra 50kr för att skicka dom till Cake

Har Kraken bäst kurser eller varför väljer du just dom?
Citera
2025-04-16, 19:39
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Nja, inte bara du.

Du har ju en poäng, därför jag valde att inkludera ”för min del” i det hela (och för att inte försöka låta dryg men läste igen och inser att man lät lite smådryg).

Självklart måste man förvänta sig att betala lite extra om man ska ha smidigheten som tex ApplePay medför. Man doxar ju även sig själv också.

Hur mycket avgifter osv får du totalt med din metod, av ren nyfikenhet? Mitt förra köp kostade mig 260kr och gav 239kr i XMR, via ApplePay hos cake wallet. Hade varit kul att jämföra.

Vet dock inte om det är rent %-avgift utan tak eller så. Om du är intresserad kan jag ta mig tiden att kolla upp det.

Men ja, i mitt fall, där jag bara köper mindre summor nu för tiden (brukar dock vara mer än 260 ) så är lathet och smidighet värd att pynta någon extra tjuga för.

Gjorde en gång misstaget att köpa LTC på Revolut för dom hade rätt schysst kurs. Tror det handlade om 250kr eller något och döm av min förvåning när dom tog ut extra 50kr för att skicka dom till Cake

Jag är inte Bastuvurpa, men att få andra personers åsikt för detta kan för dig vara värdefullt.

Jag har tidigare följt detta recept:

Skicka pengar från min bank till Revolut och sedan växla till Euro -> Skicka pengarna till Kraken (via SEPA Instant, alltså vanlig SNABB banköverföring) -> Köpa Litecoin (LTC) -> Skicka mina LTC till Cakewallet -> Växla LTC via Cakewallet till XMR (låter cakewallet automatiskt välja billigaste exchange aggregator, typ trocador eller ChangeNow som exempel) -> Skicka mina XMR till Archetyp.

Allt detta går på mellan 60-80kr totalt.
Citera
2025-04-16, 20:21
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Nja, inte bara du.

Jag tar inte dig som dryg... det är när man blandar in massa skitord och hackar på folk man förlorar min respekt!

Jag vet faktisk inte på rak arm vad kursen blir totalt men jag vågar svär på att det är betydligt mindre än 250:-. Det som LordOfCheese säger låter rimligare dvs. inte mer än det. Jag tycker Kraken har ett tacksamt gränssnitt. Många börser ser ju fan nästan ut som tv spel. Kolla in KuCoin(Där kan du köpa XMR om du vill) och skicka vidare. Sen är LTC billigt att växla överlag men jag har som sagt valt kraken just för det är ett simpelt gränssnitt.

Värt att veta! Med Kucoin får man ibland vänta innan man kan "ta ut" till annan plånbok så har man brådis, då är det Kraken och LTC för sen swap på Cake.
Citera
2025-04-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Visst, vill du inte ta en varning seriöst så är alla risker du tar i framtiden på eget bevåg.
Lycka till. Du har blivit varnad och jag hoppas att du inte återkommer till tråden när (inte om) konsekvenserna för dina val framträder.

p.s.
Jag skrev mitt tidigare inlägg till stor del baserad på egna erfarenheter.
Jag kan inte handla från BTCX längre. Gissa varför.

EDIT:
Missade delen om att "förstöra"...
Ska lägga ditt nick på minne.
Jag skrev mitt tidigare inlägg för att skydda dig, och du ger mig skit för det. Du och andra som dig är starkt bidragande till varför jag är motvillig till att hjälpa folk i den här tråden nu för tiden. Jag tror jag gjort ca 800-900 inlägg i tråden (via 3 olika konton) - allt från guider till individuell rådgivning och det är såna som du som gjort att jag är motvillig att hjälpa andra, och dessutom stängt av "privata meddelanden" på flashback.
Hoppas att du har rätt och att inget händer av att du gjort en direktöverföring från en exchange till en DNM, men jag har varit med för länge för att veta att det är en mycket dålig idé att göra det.
Eller så skriver du för att smutskasta btcx? Bara för ett främling på Flashback påstår något så ska man inte lita blint på det. Speciellt inte när det har funkat felfritt varje gång
Citera
2025-04-16, 20:38
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Eller så skriver du för att smutskasta btcx? Bara för ett främling på Flashback påstår något så ska man inte lita blint på det. Speciellt inte när det har funkat felfritt varje gång

Vad tjänar jag på att smutskasta BTCX???
Wtf, är du seriös?
Citera
2025-04-16, 20:47
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Vad tjänar jag på att smutskasta BTCX???
Wtf, är du seriös?

Jag tjänar uppenbarligen inget på att försöka hjälpa dig på något sätt.
Jag utgår från att du är ung och bara vill ha en "quick-fix".

Jag önskar dig all tur i framtiden.
Av min egna erfarenhet vet jag att du kommer behöva det.
Baserat på ditt bisarra påstående att jag försöker "smutskasta" BTCX får mig att helt enkelt välja att sluta interagera med dig då det bara kommer skapa frustration så jag tror det här får bli mitt sista svar på något av dina inlägg.

EDIT:

En sista anekdot.
Jag sa aldrig åt dig att sluta använda BTCX. Jag sa åt dig att använda en mellanhand innan du gör din sista slutgiltiga transaktion till en DNM, så var fan du fick delen om att jag "smutskastar" BTCX från vet jag inte.
BTCX fungerar bra, och så länge man hanterar sin personliga OPSEC väl så kan man använda vilken pålitlig exchange som helst, exempelvis BTCX.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-04-16 kl. 21:00.
Citera
2025-04-16, 20:59
Medlem
Citat:
Jag tjänar uppenbarligen inget på att försöka hjälpa dig på något sätt.
Jag utgår från att du är ung och bara vill ha en "quick-fix".

Jag önskar dig all tur i framtiden.
Av min egna erfarenhet vet jag att du kommer behöva det.
Baserat på ditt bisarra påstående att jag försöker "smutskasta" BTCX får mig att helt enkelt välja att sluta interagera med dig då det bara kommer skapa frustration så jag tror det här får bli mitt sista svar på något av dina inlägg.
Absolut betalade agenter av andra sidor bruka göra så när dom blir påkommen. Bättre lycka nästa gång att försöka smutsa en hederlig snabb effektiv sida som btcx. Det är egentligen bara löjligt
Citera
2025-04-16, 21:51
Medlem
Citat:
Jag är inte Bastuvurpa, men att få andra personers åsikt för detta kan för dig vara värdefullt.

Jag har tidigare följt detta recept:

Skicka pengar från min bank till Revolut och sedan växla till Euro -> Skicka pengarna till Kraken (via SEPA Instant, alltså vanlig SNABB banköverföring) -> Köpa Litecoin (LTC) -> Skicka mina LTC till Cakewallet -> Växla LTC via Cakewallet till XMR (låter cakewallet automatiskt välja billigaste exchange aggregator, typ trocador eller ChangeNow som exempel) -> Skicka mina XMR till Archetyp.

Ja, är väl alltid värdefullt med information tycker jag Man vet aldrig, en vacker dag så står man där och behöver kunskapen eller så av den kombinerade kunskapen så kommer man på en bra idé att testa
Citera
2025-04-16, 22:01
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ja, är väl alltid värdefullt med information tycker jag Man vet aldrig, en vacker dag så står man där och behöver kunskapen eller så av den kombinerade kunskapen så kommer man på en bra idé att testa

"Any fool can learn from his mistakes. The wise man learns from the mistakes of others".

-Otto von Bismarck.
Citera
2025-04-16, 22:08
Medlem
Citat:

Bästa guiden jag läst i denna mastodonttråd.
Tack!
Citera
2025-04-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jag tar inte dig som dryg... det är när man blandar in massa skitord och hackar på folk man förlorar min respekt!

Jag vet faktisk inte på rak arm vad kursen blir totalt men jag vågar svär på att det är betydligt mindre än 250:-. Det som LordOfCheese säger låter rimligare dvs. inte mer än det. Jag tycker Kraken har ett tacksamt gränssnitt. Många börser ser ju fan nästan ut som tv spel. Kolla in KuCoin(Där kan du köpa XMR om du vill) och skicka vidare. Sen är LTC billigt att växla överlag men jag har som sagt valt kraken just för det är ett simpelt gränssnitt.

Värt att veta! Med Kucoin får man ibland vänta innan man kan "ta ut" till annan plånbok så har man brådis, då är det Kraken och LTC för sen swap på Cake.

Yes, menade att jag köpte XMR för 250kr totalt.

Men det blev runt 8% fee för mitt köp häromdagen 260kr betalat, 240kr i XMR fick jag.
Vilket ju såklart är ganska mycket, vet inte om det finns maxtak för fee men misstänker att så är fallet.

Jodå, KuCoin har jag. Hade faktiskt 2$ där i XMR Så har uppenbarligen gjort något där någongång. Har något Krakenkonto som ligger också, oanvänt. Jag har konton hos ett gäng exchanges.

Ja, LTCs billiga avgifter var varför jag valde LTC men blev sedan slagen av en ~36% uttagsasavgift antar att det är ett fastpris dom kör så blev en rejäl hacka på 110kr
Screenshottade uttaget från Revolut: https://ibb.co/zVW9XvNg

Ja, okej. Får väl kolla in Kraken lite närmare kanske eftersom ni nu är två som tycker den är schysst. Speciellt om det går med instant SEPA från Revolut.

Nej, jag föredrog localmonero alla dagar i veckan faktiskt

EDIT: Shit, vad glad jag är. Smileys överallt Ser sjukt ut men låter det vara kvar så alla vet hur glad jag är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in