Citat:
Ursprungligen postat av
moment-of-truth
i alla dispyter utan min senaste har jag skickat meddelande till mod, dock inte sedan dem la till request mod knappen.
alla mina förlorade brev ligger nog hos polisen.
samma snut som hörde av sig senast när ett brev hamnade hos dem har hört av sig. denna gång skippar jag nog samtalet..
någon som vet hur länge en postspärr är aktuell?
Det här är intressant, särskilt så länge nuvarande lagstiftning med postsekretess gäller (man kan ju gissa att den kommer förändras på något sätt). För många år sedan hade jag en hel jävla välkomstkommitte på gården en dag när jag kom hem. Det visade sig att bland min post fanns ett brev med lite tramadol + diazepam i. Jag förklarade för konstaplarna att jag självklart inte visste vad det var för brev, och när provtagning av mig och husis inte gav nåt lades det hela ner. Jag blev uppringd när provresultaten var klara och åkte till stationen för att läsa fupen. Upprymd som jag var brydde jag inte om att läsa hur det hela startade, vilket jag förbannat mig själv för många gånger. Men, förmodligen bröt någon postsekretessen. Roligast/sorgligast i hela historien är att i staden jag bor sköttes detta fall, ett kuvert med två, tre pillerkartor av avdelningen för grova brott, jepp.
Kring samma tid fick jag två inrikes brev tagna enligt förstörandelagen. Första gången gjorde jag inget när jag fick brevet om att det var plockat och blev uppringd efter nån vecka. Andra gången fyllde jag i brevet och postade det.
Så, dessa incidenter borde ju ha placerat mig på nån slags lista kan man tycka.
Men, under kommande år mottog jag hundratals brev med rc, mest fentanyl, utan problem.
Så, min fråga: är det nån som vet hur ”särskild uppmärksamhet” av ens post fungerar? Förekommer det ens i nån ordnad form? Finns det regler som styr det hela i så fall? Ur misstankeregistret plockas man väl bort när antingen åtal väcks/strafföreläggande skrivs eller när utredningen läggs ner? Och det är väl inte kopplat till ens post? Sen känner jag bara till belastnings- och spaningsregistren.
Eller är det som man kan tro: att detta är ett vilda västern-område, där postanställda ibland bryter mot sekretessen, polisen ”håller koll” på vissa adresser m.m.?
Har funderat mycket på det här genom åren, så någon med kunskap får gärna svara.