2025-02-22, 21:28
Medlem
Om jag inte ska beställa hem till mig, vart ska jag beställa då? Inte så att jag har nyckeln till en grannes brevlåda.
Citera
2025-02-23, 10:01
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossdresslover
Om jag inte ska beställa hem till mig, vart ska jag beställa då? Inte så att jag har nyckeln till en grannes brevlåda.

Vet att minst en säljare på Archetyp erbjuder Instabox. Det kanske kan vara ett smidigt alternativ. Annars har du väl spårbart till utlämningsställe också. Tredje alternativet är dead drop, vilket är min favorit då jag kan beställa idag och det är utlagt imorgon.
Citera
2025-02-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Vet att minst en säljare på Archetyp erbjuder Instabox. Det kanske kan vara ett smidigt alternativ. Annars har du väl spårbart till utlämningsställe också. Tredje alternativet är dead drop, vilket är min favorit då jag kan beställa idag och det är utlagt imorgon.

Aa synd att de flesta säljarna inte erbjuder instabox och man måste väll ändå beställa med sitt namn?

Deaddrop till är väll bara om man bor nära.

Hur ska man göra då? För alla här inne skriver att man är idiot för man använder sin address men de är omöjligt att alla av er använder er utav deaddrops och instabox. Eftersom de flesta säljarna inte erbjuder det.

Så hur gör man?
Citera
2025-02-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Det är helt upp till säljaren. Jag använder inte Flugsvamp, men jag skulle tro att det finns säljare där som erbjuder Dead-drop.
Det finns ett par säljare på Archetyp som erbjuder Dead-drop iallafall.

Vilken stad det utförs i är också upp till säljaren.
Stockholm, Malmö och Göteborg är de mer vanliga områdena man hittar DD i.

Ett fåtal erbjuder även DD över hela Sverige, men det kräver att man köper bulk, alltså för tiotusentals kronor.

Om du vill hitta säljare som erbjuder DD så rekommenderar jag att du går in på Archetyps forum, sätter språkfiltret på bara svenska, sen kikar i forumdelen där säljarna har sina personliga trådar (där köparna lämnar omdömen och liknande). För att hitta de större säljarna så är bland det lättaste sättet att kika på vilka trådar det är som har flest inlägg.

Tack för svar. Jag valde ombud, reder inte ut archetyp.

Kan tyvärr inte nämna säljare i tråden, men du kan alltid själv leta upp dom, det är inte så svårt.

Jag förstår, inte ens med många *****?
Jag blev lurad nyss
Citera
2025-02-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Så sant, allting låter så logiskt, det slog mig tanke när jag har försökt köpa monero vid ett par tillfällen. Köpa bitcoins inga problem. Archetyp gäller bara monero. Minns bara goda tider då man kunde handla online från pålitliga säljare direkt från deras hemsidor. Men i slutändan blev mycket scam, tyvärr
Jag brukar ha svårt för exakt summa TROTS att jag lägger på växlarens %. Jag har fortfarande inte förstått vad som går fel? Kan det vara antal btc när den är dyr att jag skickat något under vad som begärs av vendor?
Citera
2025-02-23, 19:24
Medlem
Citat:
Aa synd att de flesta säljarna inte erbjuder instabox och man måste väll ändå beställa med sitt namn?

Hur ska man göra då? För alla här inne skriver att man är idiot för man använder sin address men de är omöjligt att alla av er använder er utav deaddrops och instabox. Eftersom de flesta säljarna inte erbjuder det.

Så hur gör man?

När ja va yngre brukade ja beställe till grannens brevlåda och väntade på postbilen varje dag o tog paketet ur hans låda innan han tog sin post. Men klart du kan använda din egen ja har gjort det dock är de ju såklart en risk i det men inte är helt riskfritt men många har PostNord express och spår att till ombud om du inte har en egen brevlåda
Citera
2025-02-24, 05:26
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:

Så hur gör man?

Instabox kräver bara nummer, inte namn. Säljaren jag syftade på erbjuder även att stå för nummer så du får koden till skåpet av säljaren.

Har man ingen målvakt eller tillgång till annan brevlåda än sin egen är det bara köra sin egen.

Klart risken ökar om man tar det i sitt namn till sin låda men risken är ändå inte stor.

Men visst, är man livrädd för ett ringa narkotikabrott så kanske det är bäst att undvika för att slippa leva sitt liv i paranoia.

Har personligen aldrig fått problem med inrikes i mitt namn men det kan absolut uppstå.

Har du inte möjlighet till instabox eller DD så kör hem till dig själv bara. Men om du är sån som kommer noja livet av dig så kanske det är bäst att bara avstå helt enkelt.
Citera
2025-02-24, 07:13
Medlem
Citat:

tja du kan beställa till posten testande. det kan du googla fram så kommer paketet stanna på närmaste postkontor så får du hämta ut det med idkort bara.
tex:
Johan Karlsson
Posted restante
101 10 Stockholm

då kommer paketet hamna på postens Företagscenter i klarabergsviadukten.

osb man skriver inte adressen bara namn, Poste restante, postnummer och stad.
och var nog för fan att du skriver rätt namn annars får du inte hämta ut det. och giltig id är viktigt.
du kan även använda nån annans id då måste du visa bode ditt och hans id för att hämta ut som ombud.

här är lista med alla Poste restante kontor:
https://www.postnord.se/privat/ta-emot/poste-restante/
Citera
2025-02-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jo mina BTC är anonyma. Visst det går att följa deras väg på blockkedjan, men det går inte att se att jag innehar dom. Det förstod du också men du verkar upprörd idag, taggarna utåt

Jag var en av dom som denna säljare mejlade och tipsade om Archetyp, och samtidigt startades en kampanj där man fick fördelar på sajten ifall man postade skräp om FS. Det är därför det finns inlägg i denna tråd där man klagar på FS4. När jag ser ett sådant inlägg så slutar jag läsa bara några ord in i inlägget, för jag vet att det är ett sponsrat inlägg. Jag har varit med FS4 från start, skickat in över 1 miljon vid det här laget och dom har aldrig gjort ett snedsteg mot någon. Jag vet inte när Archetyp startade men det var väldigt nära i tiden då han blev bannad iallafall eftersom sajten var helt tom på den tiden. Minns att sajten inte ens var på svenska då.

Du kanske minns bubbelmint och Lakritsfisk? Om du nu är så OG.

Man märker att du sattit in en miljon o knarkat sönder hjärnan iaf du har ju inte koll på nåt märker man.
Citera
2025-02-25, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton

Jag är inte så insatt längre då jag vuxit upp och istället numera langar till bl.a. Foxtrot och inte småskaligt knarkar själv. Orkar därför inte och kan inte nämna marknadsplatser och dess historier.

Kom igen Flashback hur låter vi nån hålla på såhär den här killen kan ju inte va en dag över 13 o han sitter här o ”langar till foxtrot” kom igen finns de ingen sorts mod som tar bort såna här tönt inlägg
Citera
2025-02-25, 05:48
Medlem
TheNightTrippers avatar
När man skapar en användare på Archetype och trycker sen på cirkeln med ett hack i och sen kommer jag bara till en sida för det står
Archetyp
Welcome to a place dedicated to you.
Market. Idea exchange. A place to grow.

Och så kommer det en ruta där det står ”PGP decrypted messages.

Men jag kan inte göra något där, det finns inget och trycka på eller vad är det man skall göra?
Citera
2025-02-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
När man skapar en användare på Archetype och trycker sen på cirkeln med ett hack i och sen kommer jag bara till en sida för det står
Archetyp
Welcome to a place dedicated to you.
Market. Idea exchange. A place to grow.

Och så kommer det en ruta där det står ”PGP decrypted messages.

Men jag kan inte göra något där, det finns inget och trycka på eller vad är det man skall göra?

Ganska säker på att du ska kopiera PGP meddelandet och avkryptera i kleopatra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in