2025-02-08, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Det är smart tänkt. Finns en handfull som är reko. Men nu när Postnord gör satsningar mot post är det lite lotto om man får hem något med post.

Tänkte skicka en fråga till dig angående postnord men du har 3 för få skrivna inlägg, haha!
Citera
2025-02-08, 08:08
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueSeraSera
Tänkte skicka en fråga till dig angående postnord men du har 3 för få skrivna inlägg, haha!
Jag tror 50 inlägg är gränsen för pm. Och det här är mitt 50e
Citera
2025-02-08, 18:06
Medlem
Är AT under attack igen? Ingen av mina mirrors fungerar, det bara står och tuggar, detsamma med dem på sida 665 här i tråden.
Senast redigerad av Cainer123 2025-02-08 kl. 18:13.
Citera
2025-02-09, 15:48
Medlem
Hur stor är risken att beställa benzo från FS nu med nya postlagen? (Bor i storstad)
Citera
2025-02-09, 15:53
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggmask80
Hur stor är risken att beställa benzo från FS nu med nya postlagen? (Bor i storstad)

Det är alltid en risk.
Citera
2025-02-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggmask80
Skulle inte göra det idag, för stor risk
Citera
2025-02-10, 01:25
Medlem
jagfunderars avatar
Beställ aldrig någonsin från Darknet shops till hemadresser.
Du kommer att åka dit. Ett paket kan fastna och utredningen kan ta mer än 8-9 månader innan du får:

1) Ett samtal
2) Ett knack på dörren
3) Husrannsakan

Det är bara en fråga om när.

Om du har beställt av någon, och paketet/paketen saknas - rensa hemma.
Ha INGENTING hemma.
Citera
2025-02-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123
Är AT under attack igen? Ingen av mina mirrors fungerar, det bara står och tuggar, detsamma med dem på sida 665 här i tråden.

Ingen mer som upplever detta? Om så, har de gått ut med några säkra mirrors som någon vänlig själv vill dela med sig av?
Citera
2025-02-10, 17:32
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123
Ingen mer som upplever detta? Om så, har de gått ut med några säkra mirrors som någon vänlig själv vill dela med sig av?

Nej, kom in direkt nu!
Citera
2025-02-10, 21:22
Medlem
Berkowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Så länge du skickar från en privat plånbok (som Cakewallet, exempelvis) så är det lugnt.
Din transaktion går inte att följa så länge den skickats från en privat plånbok, så att skicka till MyMonero är inte nödvändigt.

Exempel på min senaste överföring till Archetyp (utgår från att du pratar om Archetyp när du skriver "AC" - majoriteten av folk brukar använda akronymen "AT" dock när de pratar om Archetyp):

Revolut -> Kraken (köpte LTC) -> Cakewallet -> (Swap från LTC till XMR via Trocador) -> Cakewallet -> Archetyp

Så länge det är från en PRIVAT plånbok (som exempelvis Cakewallet) din transaktion TILL Archetyp kommer ifrån så behöver du inte oroa dig.

Sidonotering, för de som är intresserade:
Mitt köp samt "swap" från Litecoin (LTC) till Monero (XMR) samt alla transaktionsavgifter fram till att mina pengar fanns hos Archetyp kostade 69kr.
I genomsnitt så går transaktionskedjan jag skrev ovan på ca 60-80kr.

Kanske en dum fråga, men jag förstår inte varför detta är säkrare än att bara köpa valfri crypto direkt i cake wallet appen, växla till xmr och sedan skicka till din egna plånbok.

Vad är fördelen med att köpa tex LTC på kraken och sedan växla på cake?

XMR går inte att spåra, så när det har lämnat Cake wallet och jag inte skickar direkt till en darkweb address så är det safe?
Citera
2025-02-10, 21:49
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkowitz
Kanske en dum fråga, men jag förstår inte varför detta är säkrare än att bara köpa valfri crypto direkt i cake wallet appen, växla till xmr och sedan skicka till din egna plånbok.

Vad är fördelen med att köpa tex LTC på kraken och sedan växla på cake?

XMR går inte att spåra, så när det har lämnat Cake wallet och jag inte skickar direkt till en darkweb address så är det safe?

Du kan bli avstängd från att köpa via de sidor du köper krypto hos, via din bank.

Exempel: Jag kan inte köpa via BTCX längre då min bank samt BTCX har stängt av mig.
Jag kan även inte göra en banköverföring från min svenska bank till Kraken. Jag måste använda Revolut för detta. Köp via paypal med kort fungerar dock (hos kraken).

Så att använda en crypto-vänlig bank (Revolut, exempelvis) gör att jag slipper bli avstängd.

Själva växlingen (LTC till XMR) är för mig bara ett säkrare sätt att inte blir förföljd av min bank.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-02-10 kl. 21:52.
Citera
2025-02-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Nej, kom in direkt nu!

Jäkla konstigt. Är det via en privat mirror då eller? Om inte, skulle du vilja dela med dig av den du använde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in