Citat:
Ursprungligen postat av
detnaw
Är alla dessa steg till för btcn man vill få in på archtyp ska vara svåra se vart det kommer ifrån? Jag hoppas jag inte bryter några regler nu då jag är rätt grön på området! så fall får mod ta bort inlägg och jag ber om ursäkt.
Anser du det är dumt och osäkert att göra en direkt överföring tex med Revolut? Iom det är kopplat till en som person?
Jag kan ta BTCX som exempel. Detta är en svensk bitcoin-exchange. Jag är avstängd från denna då jag gjort en bitcoin-överföring direkt till flugsvamp 3 från denna exchange.
Svenska polisen hade lyckats få fram massor med "mottagar-adresser" från flugsvamp - hur vet jag inte.
Eftersom jag överförde bitcoins till en då ökänd bitcoin-address blev jag DIREKT blockerad hos BTCX.
Idiot som jag är så har jag gjort samma misstag via blockchain.com, och är bannad hos dom.
Detta är ett exempel på varför man aldrig ska göra en direkt överföring från en exchange till en DNM (darknet market).
Jag vet inte hur, men polisen hade just i flugsvamp 3-fallet fått tag på insättnings-adresser. Jag har inga tvivel över att de lyckats göra samma sak för flugsvamp 4.
Genom att flytta över dina pengar (krypto) till en privat plånbok så undviker du att bli förföljd på detta sett.
Använder du dessutom Monero, som är en av de mest säkra krypto, så får du extra skydd. Men även med monero så är det rekommenderat att alltid föra över dina pengar (krypto) till en personlig plånbok (cakewallet, Monero GUI, etc) innan du för över dom till en DNM, för din egna säkerhet.
Notera:
Din fråga gällde dock BTC (bitcoin).
Archetyp stödjer inte bitcoin. De använder ENDAST monero.
Förut kunde man köpa Monero hos flera populära exchanges (binance, Kraken). Dessa har nu dock de-listat (tagit bort/slutat sälja) monero.
Genom att köpa en ANNAN populär krypto (men gärna någon annan, billigare krypto än bitcoin) så kan du byta ut dessa mot monero. ChangeNow är en populär sida du kan byta en krypto mot en annan. Det finns flera stycken, men ChangeNow är den enda jag lagt på minne.
Om du använder Cakewallet (och använder "Swap"-funktionen) så kan du enkelt byta ut dina krypto mot en annan med automatiskt val av den exchange som för tillfället är billigast.
I cakewallet så ser du i botten en "swap"-knapp. Det är otroligt enkelt att använda Cakewallet, vilket är varför jag förespråkar denna. Den stödjer dessutom plånböcker för många typer av krypto, vilket bara är ett plus.
Din fråga rörde dock Revolut.
Jag har aldrig köpt BTC via revolut.
Jag använde denna formel:
Svensk bank -> Revolut -> Kraken (eller binance, eller valfri exchange) -> skicka den köpta kryptovalutan till PRIVAT plånbok (cakewallet i mitt fall) -> DNM (Archetyp i mitt fall).
Men eftersom Monero blivit delisted så kommer min framtida formel se ut på detta sett:
Svensk bank -> Revolut -> Kraken (eller binance, eller valfri exchange) -> köpa Litecoin (eller någon liknande BILLIG krypto) -> skicka den köpta kryptovalutan till PRIVAT plånbok (cakewallet i mitt fall) -> Swap-funktionen i cakewallet och byta mina kryptos till Monero -> DNM (Archetyp i mitt fall).