2024-11-19, 18:51
Medlem
Fråga om privata mirrors.

Jag fick en ny här nu på min sida, ska den gamla sluta funka då eller ska jag spara länken till den gamla?
Citera
2024-11-19, 18:57
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliavmedsvampen
Fråga om privata mirrors.

Jag fick en ny här nu på min sida, ska den gamla sluta funka då eller ska jag spara länken till den gamla?

Spara.
Citera
2024-11-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Spara.

Dig kan man lita på när man har funderingar, du stora mästare av osthjulet
Senast redigerad av Bliavmedsvampen 2024-11-19 kl. 19:03.
Citera
2024-11-20, 13:58
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliavmedsvampen
Dig kan man lita på när man har funderingar, du stora mästare av osthjulet

Haha!
Jag har bara för mycket fri tid att ta död på, och även om jag inte är någon krypto-expert så har jag fastnat just för DNM och just krypto. Jag är drog-liberal så det är därför jag hänger här i tråden så mycket.
Citera
2024-11-20, 16:51
Citat:
NOTERA: Använder endast Litecoin som exempel - du kan köpa valfri krypto, som Etherium eller Tether, etc, också.

Kraken är en KYC (know your customer), därför måste man skicka pass, bilder, etc.
Men krypto är inte olagligt, så det gör inte så mycket.
Om du använder metoden jag nämnde ovan så är du tillräckligt anonym ändå. Litecoin är inte en känd valuta för droger, och är en perfekt ursäkt att man "investerar" i krypto.

Tyvärr så blir det ju ett extra steg nu, förklarar nedan:

1. Skicka pengar från banken till Kraken (eller från bank -> Revolut -> Kraken)
2. Köpa en krypto, som Litecoin eller Etherium
3. Växla via ChangeNow eller liknande (eller cakewallet, som har en "Swap"-funktion inbyggd och använder billigaste växlingssidan som de samarbetar med automatiskt om du inte manuellt väljer en specifik tjänst)
4. Du får dina monero i den plånbok du valt som mottagare
5. Du skickar dina monero till Archetyp.

Steg 3 är den "extra" metod vi nu får använda.
Det lägger till ca 30-60 minuter längre "transaktionstid" än hur det var förut, när man utförda "Kraken -> Privat plånbok -> Archetyp".
Nu blir det "Kraken -> Privatplånbok -> ChangeNow (exempelvis) -> Privat plånbok -> Archetyp".

Är alla dessa steg till för btcn man vill få in på archtyp ska vara svåra se vart det kommer ifrån? Jag hoppas jag inte bryter några regler nu då jag är rätt grön på området! så fall får mod ta bort inlägg och jag ber om ursäkt.

Anser du det är dumt och osäkert att göra en direkt överföring tex med Revolut? Iom det är kopplat till en som person?
Citera
2024-11-20, 17:10
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detnaw
Är alla dessa steg till för btcn man vill få in på archtyp ska vara svåra se vart det kommer ifrån? Jag hoppas jag inte bryter några regler nu då jag är rätt grön på området! så fall får mod ta bort inlägg och jag ber om ursäkt.

Anser du det är dumt och osäkert att göra en direkt överföring tex med Revolut? Iom det är kopplat till en som person?
Ja, det är dumt att direkt skicka pengar från Revolut eller annan växlarsida till knarksidor, för då blir du avstängd från växlaren.
Citera
2024-11-20, 17:29
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detnaw

Jag kan ta BTCX som exempel. Detta är en svensk bitcoin-exchange. Jag är avstängd från denna då jag gjort en bitcoin-överföring direkt till flugsvamp 3 från denna exchange.
Svenska polisen hade lyckats få fram massor med "mottagar-adresser" från flugsvamp - hur vet jag inte.

Eftersom jag överförde bitcoins till en då ökänd bitcoin-address blev jag DIREKT blockerad hos BTCX.

Idiot som jag är så har jag gjort samma misstag via blockchain.com, och är bannad hos dom.

Detta är ett exempel på varför man aldrig ska göra en direkt överföring från en exchange till en DNM (darknet market).

Jag vet inte hur, men polisen hade just i flugsvamp 3-fallet fått tag på insättnings-adresser. Jag har inga tvivel över att de lyckats göra samma sak för flugsvamp 4.
Genom att flytta över dina pengar (krypto) till en privat plånbok så undviker du att bli förföljd på detta sett.
Använder du dessutom Monero, som är en av de mest säkra krypto, så får du extra skydd. Men även med monero så är det rekommenderat att alltid föra över dina pengar (krypto) till en personlig plånbok (cakewallet, Monero GUI, etc) innan du för över dom till en DNM, för din egna säkerhet.

Notera:
Din fråga gällde dock BTC (bitcoin).
Archetyp stödjer inte bitcoin. De använder ENDAST monero.

Förut kunde man köpa Monero hos flera populära exchanges (binance, Kraken). Dessa har nu dock de-listat (tagit bort/slutat sälja) monero.
Genom att köpa en ANNAN populär krypto (men gärna någon annan, billigare krypto än bitcoin) så kan du byta ut dessa mot monero. ChangeNow är en populär sida du kan byta en krypto mot en annan. Det finns flera stycken, men ChangeNow är den enda jag lagt på minne.

Om du använder Cakewallet (och använder "Swap"-funktionen) så kan du enkelt byta ut dina krypto mot en annan med automatiskt val av den exchange som för tillfället är billigast.
I cakewallet så ser du i botten en "swap"-knapp. Det är otroligt enkelt att använda Cakewallet, vilket är varför jag förespråkar denna. Den stödjer dessutom plånböcker för många typer av krypto, vilket bara är ett plus.

Din fråga rörde dock Revolut.
Jag har aldrig köpt BTC via revolut.
Jag använde denna formel:

Svensk bank -> Revolut -> Kraken (eller binance, eller valfri exchange) -> skicka den köpta kryptovalutan till PRIVAT plånbok (cakewallet i mitt fall) -> DNM (Archetyp i mitt fall).

Men eftersom Monero blivit delisted så kommer min framtida formel se ut på detta sett:

Svensk bank -> Revolut -> Kraken (eller binance, eller valfri exchange) -> köpa Litecoin (eller någon liknande BILLIG krypto) -> skicka den köpta kryptovalutan till PRIVAT plånbok (cakewallet i mitt fall) -> Swap-funktionen i cakewallet och byta mina kryptos till Monero -> DNM (Archetyp i mitt fall).
Senast redigerad av LordOfCheese 2024-11-20 kl. 18:26.
Citera
2024-11-20, 18:54
Citat:
Jag kan ta BTCX som exempel. Detta är en svensk bitcoin-exchange. Jag är avstängd från denna då jag gjort en bitcoin-överföring direkt till flugsvamp 3 från denna exchange.
Svenska polisen hade lyckats få fram massor med "mottagar-adresser" från flugsvamp - hur vet jag inte.

Eftersom jag överförde bitcoins till en då ökänd bitcoin-address blev jag DIREKT blockerad hos BTCX.

Idiot som jag är så har jag gjort samma misstag via blockchain.com, och är bannad hos dom.

Detta är ett exempel på varför man aldrig ska göra en direkt överföring från en exchange till en DNM (darknet market).

Jag vet inte hur, men polisen hade just i flugsvamp 3-fallet fått tag på insättnings-adresser. Jag har inga tvivel över att de lyckats göra samma sak för flugsvamp 4.
Genom att flytta över dina pengar (krypto) till en privat plånbok så undviker du att bli förföljd på detta sett.
Använder du dessutom Monero, som är en av de mest säkra krypto, så får du extra skydd. Men även med monero så är det rekommenderat att alltid föra över dina pengar (krypto) till en personlig plånbok (cakewallet, Monero GUI, etc) innan du för över dom till en DNM, för din egna säkerhet.

Notera:
Din fråga gällde dock BTC (bitcoin).
Archetyp stödjer inte bitcoin. De använder ENDAST monero.

Förut kunde man köpa Monero hos flera populära exchanges (binance, Kraken). Dessa har nu dock de-listat (tagit bort/slutat sälja) monero.
Genom att köpa en ANNAN populär krypto (men gärna någon annan, billigare krypto än bitcoin) så kan du byta ut dessa mot monero. ChangeNow är en populär sida du kan byta en krypto mot en annan. Det finns flera stycken, men ChangeNow är den enda jag lagt på minne.

Om du använder Cakewallet (och använder "Swap"-funktionen) så kan du enkelt byta ut dina krypto mot en annan med automatiskt val av den exchange som för tillfället är billigast.
I cakewallet så ser du i botten en "swap"-knapp. Det är otroligt enkelt att använda Cakewallet, vilket är varför jag förespråkar denna. Den stödjer dessutom plånböcker för många typer av krypto, vilket bara är ett plus.

Din fråga rörde dock Revolut.
Jag har aldrig köpt BTC via revolut.
Jag använde denna formel:

Svensk bank -> Revolut -> Kraken (eller binance, eller valfri exchange) -> skicka den köpta kryptovalutan till PRIVAT plånbok (cakewallet i mitt fall) -> DNM (Archetyp i mitt fall).

Men eftersom Monero blivit delisted så kommer min framtida formel se ut på detta sett:

Svensk bank -> Revolut -> Kraken (eller binance, eller valfri exchange) -> köpa Litecoin (eller någon liknande BILLIG krypto) -> skicka den köpta kryptovalutan till PRIVAT plånbok (cakewallet i mitt fall) -> Swap-funktionen i cakewallet och byta mina kryptos till Monero -> DNM (Archetyp i mitt fall).

tackar så mycket för infon! Visste inte om att de enbart tog Monero heller. Då gör jag som du förklarat och kör på! tusen tack
Citera
2024-11-20, 18:59
Medlem
Citat:

Vad är det som gör att du kör Revolut mellan Banken och Kraken?
Går det inte att gå Svensk bank -> Kraken?
Citera
2024-11-20, 19:38
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Vad är det som gör att du kör Revolut mellan Banken och Kraken?
Går det inte att gå Svensk bank -> Kraken?

Jag har inte koll på alla svenska banker, men min bank tillät för ett par år sedan att man gjorde en banköverföring till kraken. I dagsläget dock så är kraken blockerad. Därför gör jag en överföring till Revolut (antingen via google pay eller direkt överföring via bankkortet) först, och även växlar till Euro via Revolut då det görs utan kostnad (på veckodagar. På helger så kostar det att växla).
Citera
2024-11-20, 21:04
Medlem
ZeroTollerAntzs avatar
Citat:
Jag har inte koll på alla svenska banker, men min bank tillät för ett par år sedan att man gjorde en banköverföring till kraken. I dagsläget dock så är kraken blockerad. Därför gör jag en överföring till Revolut (antingen via google pay eller direkt överföring via bankkortet) först, och även växlar till Euro via Revolut då det görs utan kostnad (på veckodagar. På helger så kostar det att växla).

Lite väl mycket pengar som går i sjön när man växlar som du utveckla gärna!
Citera
2024-11-20, 21:07
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTollerAntz
Lite väl mycket pengar som går i sjön när man växlar som du utveckla gärna!

Många banker tillåter inte att man för över pengar till Cryptobörser... men det gör Revolut! Och man kan sätta in pengar via sitt kort (Svensk bank) till Revolut och det kostar inget... sätter du över 1000:- till Revolut så har du 1000:- där

Ser inget problem med att ha det mellansteget då det inte kostar något så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in