2024-08-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antelife
Hmm, skumt att ta bara händer mig då. Får prova om det beror på något annat då.

Ajdå, du hann svara innan jag hann editera mitt inlägg.

Jag använder den mirrorn som börjar på "s4w" och den har funkat i flera veckor för mig.

Det är en av dom som ASNT la ut på forumet för inte allt för länge sen (tror det var typ 4 eller 6 nya permanenta - alltså inte privata - mirrors som lades till i någon av "announcement"-trådarna)
Citera
2024-08-24, 16:28
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Ajdå, du hann svara innan jag hann editera mitt inlägg.

Jag använder den mirrorn som börjar på "s4w" och den har funkat i flera veckor för mig.

Det är en av dom som ASNT la ut på forumet för inte allt för länge sen (tror det var typ 4 eller 6 nya permanenta - alltså inte privata - mirrors som lades till i någon av "announcement"-trådarna)

Ah, okej. Ska ta och spara ner alla dom också nu för säkerhets skull.
Citera
2024-08-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ah, okej. Ska ta och spara ner alla dom också nu för säkerhets skull.

Såg att ASNT hade lagt till dessa i tråden om att archetyp.cc försvunnit.

Om du kikar under "announcements" -> "Archetyp.cc got nullrouted" så har du 5st permanenta mirrors.
Var noga med att tillåta engelska trådar (kryssa i "english" på forumets statsida och klicka "update" ifall engelska inte redan är ikryssad) annars så ser du inte tråden.
Citera
2024-08-24, 16:43
Citat:
Såg att ASNT hade lagt till dessa i tråden om att archetyp.cc försvunnit.

Om du kikar under "announcements" -> "Archetyp.cc got nullrouted" så har du 5st permanenta mirrors.
Var noga med att tillåta engelska trådar (kryssa i "english" på forumets statsida och klicka "update" ifall engelska inte redan är ikryssad) annars så ser du inte tråden.

Har även postat dom här i tråden nyss för alla som missat att spara ner sina privata mirrors
Citera
2024-08-24, 19:14
Medlem
Citat:
Har även postat dom här i tråden nyss för alla som missat att spara ner sina privata mirrors
Vem är avsändaren av detta meddelande/länkar?
Det är inte ASNT/YGW i alla fall.

Ett varningens finger, troligen scam.
Citera
2024-08-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tottootoot

Tråden heter "Archetyp.cc got nullrouted" och ligger under announcements på archetyps forum, det är ASNT som skapat den tråden.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-08-24 kl. 19:52.
Citera
2024-08-24, 19:29
Citat:
Ursprungligen postat av tottootoot

Det är copy paste från ASNT's post på AT forum, så jo, det är ASNT som är avsändaren. Du kan ju ta och jämföra hur dom ser ut om du inte tror mig. Att det blir fel när du försöker verifiera beror på att jag tog bort "http://" innan varje länk eftersom det sabbade länkarna här på FB.
Citera
2024-08-24, 23:19
Medlem
Citat:
Tråden heter "Archetyp.cc got nullrouted" och ligger under announcements på archetyps forum, det är ASNT som skapat den tråden.

Citat:
Det är copy paste från ASNT's post på AT forum, så jo, det är ASNT som är avsändaren. Du kan ju ta och jämföra hur dom ser ut om du inte tror mig. Att det blir fel när du försöker verifiera beror på att jag tog bort "http://" innan varje länk eftersom det sabbade länkarna här på FB.

Jo, antagligen därför.
Bevisar min poäng lite också, om det vore så att du hade ändrat något annat än just http, exempelvis adressen.
Lite onödigt att ha med PGP checksummen utan att peka ut just vad som du ändrat, då vid försök att verifiera gav detta resultat.
Citera
2024-08-25, 14:00
Medlem
Hmm, de mirrors som står listade på archetyp.cc, ingen URL stämmer för mig där det står "Compare The URL". Någon annan som har samma upplevelse? Scam?
Citera
2024-08-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaky-investment
Hmm, de mirrors som står listade på archetyp.cc, ingen URL stämmer för mig där det står "Compare The URL". Någon annan som har samma upplevelse? Scam?

Du är uppenbart inne på en phishing-sida.
Dels för att URL:erna inte stämmer överens där man ska jämföra, dels för att det är FLERA inlägg på rad som pratar om att "archetyp.cc" inte fungerar längre.

Eftersom du kommer till en sida som faktiskt efterliknar hur archetyp.cc såg ut innan den blev nullrouted så har du uppenbarligen stavat "archetyp" fel och gått in på en phishing-sida.

Det enda som står när man går in på RÄTT sida och inte stavar archetyp.cc fel så är detta det enda som kommer upp:

Kod:
This is an interesting wikipedia article, maybe someone knows how to restore it?
https://web.archive.org/web/20231123223816/https://en.wikipedia.org/wiki/Archetyp_Market

archetyp.cc har tagits över av en okänd person/grupp och alla måste sluta använda den sidan omedelbart och avvakta och se om ASNT (archetyps admin) kommer ut med en ersättare.
Citera
2024-08-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaky-investment
Med tanke på att archetyp.cc inte längre är i bruk så är det 100% scam-länkar du hittat.
Är du verkligen inne på archetyp.cc? För jag själv kan inte ens nå sidan utan möts av ett meddelande som lyder "This is an interesting wikipedia article .........."
Citera
2024-08-27, 12:02
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Är det bara storstäderna som kör ned deadrops?

Tror nu mindre städer kommer ta efter?

Är deaddrops framtiden för Darknetaffärer?

Svårt att se att deaddrops skulle finnas i alltför många städer, logistiken och att blanda in massor med folk är träligt och risky. Roligt för dom som bor i Stockholm, Malmö och Göteborg men vi som inte bor där får nog glatt gilla Postnord tills vidare.

En av de större säljarna erbjuder ju DD i hela Sverige, men som jag förstått det så är det vid större mängder.

Citat:
Är du inne på AT 24/7 då eller, eftersom du så självsäkert påstår att det inte legat nere under hela den dagen?

Jo, det AT ligger nere lite då och då faktiskt sen två veckor tillbaka, även via min privata mirror. Provat med och utan VPN och att byta bridges i Tor, men det hjälper inte. Uppkopplingen funkar annars som vanligt, så att problemet skulle ligga hos mig verkar osannolikt. Kommer även in på FS utan problem.

Det ligger nere igen i skrivande stund.

Jag är inne nästan varenda dag, från morgon till kväll. Skriver med mycket folk och är aktiv i forumet där.

Ska jag vara ärlig så har jag bara haft ett enda problem på flera månader och det var när de vart ddosad den 22 juli. Då skrev ASNT:
Citat:
Downtime

Hey,
today 22th July 2024 we had to keep our servers offline for a couple hours as we mitigated a DDoS attack, we are back online now and this type of attack won't work anymore against us. If you had some issues in the last couple days like "403 error" it was caused due to this attack.

Thanks for understanding.

Men utöver det så kan jag inte komma ihåg sist det var problem.

Mitt största problem är att jag blir utloggad titt som tätt, vilket är riktigt störigt när man skrivit ett DM eller i forumet och sen laddas inte sidan och man åker ut till login.
Senast redigerad av Smittorisk 2024-08-27 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in