2024-08-22, 23:02
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermalenhund
Ursäkta den kanske korkade frågan men har ej handlat på archetype på länge.

Förr var den en onion-adress men nu har jag läst om en archetype.cc. Men nu verkar inte heller den funka?
Hur ska jag gå tillväga för att få tag på en legit länk?

Mvh

Du stavar fel... Var försiktig, du riskerar att bli phishad om du går in på fel länk. Kolla bakåt i tråden och utbilda dig själv innan du gör något dumt.
Citera
2024-08-23, 15:06
Citat:
Ursprungligen postat av nermalenhund
Ursäkta den kanske korkade frågan men har ej handlat på archetype på länge.

Förr var den en onion-adress men nu har jag läst om en archetype.cc. Men nu verkar inte heller den funka?
Hur ska jag gå tillväga för att få tag på en legit länk?

Mvh

Inget "e" i slutet.

archetyp.cc
Citera
2024-08-23, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av antelife
Inget "e" i slutet.

archetyp.cc

Verkar som att det gått över till referral nu.
Citera
2024-08-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
För att den som har kontroll över domänen pekat den mot någon server (hemsida).
Exakt 🎯
Citera
2024-08-23, 16:41
Medlem
Det händer grejer för den som då och då kollar archetyp.cc. Den som är uppmärksam och läser på sidan/sidorna som kommer upp kommer få en glad överraskning. Frågan är bara vem som först vågar skicka XMR till sitt konto ...
Citera
2024-08-23, 18:15
Medlem
Zionistreport97s avatar
Jag kommer inte in på flugsvamp. Kommer bara ttill sidan där man skriver in flugsvamp.wtf sen tappar jag anslutningen. Någon annan som har samma problem?

edit: kommer till en sida som ska dirigera mig till flugsvamp efter tidigare nämnda sida, dock dåfungerar ej länkarna jag får därifrån.

edit igen, en hel del strul såhär fredag kväll. Nu har jag kommit in, verkade som att sidan strulade en del. Jag ser att vissa vendors nu erbjuder betalning i SEK snarare än btc eller monero. Hur fungerar detta egentligen? Hittar ingen vidare information gällande detta i FAQ eller liknande.
Senast redigerad av Zionistreport97 2024-08-23 kl. 18:38.
Citera
2024-08-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perreq
Vad menas med privat länk? Är det länken man hamnar på när man skriver in t.ex. 'flugsvamp.wtf' eller "archetyp.cc" i addressfältet?

Japp.
Senast redigerad av Baboonia 2024-08-23 kl. 18:39.
Citera
2024-08-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zionistreport97
Jag kommer inte in på flugsvamp. Kommer bara ttill sidan där man skriver in flugsvamp.wtf sen tappar jag anslutningen. Någon annan som har samma problem?

edit: kommer till en sida som ska dirigera mig till flugsvamp efter tidigare nämnda sida, dock dåfungerar ej länkarna jag får därifrån.

edit igen, en hel del strul såhär fredag kväll. Nu har jag kommit in, verkade som att sidan strulade en del. Jag ser att vissa vendors nu erbjuder betalning i SEK snarare än btc eller monero. Hur fungerar detta egentligen? Hittar ingen vidare information gällande detta i FAQ eller liknande.

Jag kom in igår för att betala för mina varor dock la inte märke till nya betalsätt
Citera
2024-08-24, 15:57
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Nej, archetyp är inte nere och har inte varit på hela dagen..
The problem is at your end

Är du inne på AT 24/7 då eller, eftersom du så självsäkert påstår att det inte legat nere under hela den dagen?

Jo, det AT ligger nere lite då och då faktiskt sen två veckor tillbaka, även via min privata mirror. Provat med och utan VPN och att byta bridges i Tor, men det hjälper inte. Uppkopplingen funkar annars som vanligt, så att problemet skulle ligga hos mig verkar osannolikt. Kommer även in på FS utan problem.

Det ligger nere igen i skrivande stund.
Senast redigerad av antelife 2024-08-24 kl. 16:00.
Citera
2024-08-24, 16:11
För alla som inte sparat sin privata mirror kommer här alla permanenta mirrors i spoilern.

Senast redigerad av antelife 2024-08-24 kl. 16:33.
Citera
2024-08-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antelife
Är du inne på AT 24/7 då eller, eftersom du så självsäkert påstår att det inte legat nere under hela den dagen?

Jo, det AT ligger nere lite då och då faktiskt sen två veckor tillbaka, även via min privata mirror. Provat med och utan VPN och att byta bridges i Tor, men det hjälper inte. Uppkopplingen funkar annars som vanligt, så att problemet skulle ligga hos mig verkar osannolikt. Kommer även in på FS utan problem.

Det ligger nere igen i skrivande stund.

Jag har varit inne på forumet under flera tillfällen idag och igår, med några timmars mellanrum.
Sidan var uppe hela dagen igår de gånger jag kikade.
Sidan har varit uppe varje gång jag kikat idag.
Såg ditt inlägg precis, testade logga in, och kom in på archetyp utan problem.

Jag får privata meddelande då och då och har fått det igår och idag så loggar in då och då för att kika på mina konversationer, ifall du undrar varför jag loggar in flera gånger om dagen.

EDIT:
Om någon är intresserad så använder jag den permanenta mirror:n som börjar på s4w i URL:en.
Behöver inte ens testa mina privata samt alla andra jag sparat ner.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-08-24 kl. 16:14.
Citera
2024-08-24, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Jag har varit inne på forumet under flera tillfällen idag och igår, med några timmars mellanrum.
Sidan var uppe hela dagen igår de gånger jag kikade.
Sidan har varit uppe varje gång jag kikat idag.
Såg ditt inlägg precis, testade logga in, och kom in på archetyp utan problem.

Jag får privata meddelande då och då och har fått det igår och idag så loggar in då och då för att kika på mina konversationer, ifall du undrar varför jag loggar in flera gånger om dagen.

Hmm, skumt att ta bara händer mig då. Får prova om det beror på något annat då.

Edit: Kom in när jag provade en annan dator, men funkar fortfarande inte via laptopen. Hmm.
Senast redigerad av antelife 2024-08-24 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in