2024-08-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baboonia
Det var illa. Hamnade på någon bedrägeri-kopia av archetyp och blev av med 2 lök när jag använde en adress som jag idag inte längre minns varifrån den kom. Men Luffarn har ju inte uppdaterat på ett år så vet inte var man kan få tag på säkra länkar.
Om du inte har din privata länk sparad så får du leta rätt på ett pgp-verifierat meddelande innehållandes länkar (då texten i ett meddelande inte går att ändra, då skulle inte pgp-verifikationen inte stämma).
Det enda stället utanför archetyp jag vet har länkar som går att verifiera med pgp är archetyp admins meddelande på dread, det är ett meddelande innehållandes länkar som är verifierade med pgp. Hur du tar dig till dread kan jag dock inte förklara av den simpla anledningen "Never trust random links from the clearnet". Men somsagt, väl där finns länkar som går att verifiera som äkta.
Citera
2024-08-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Om du inte har din privata länk sparad så får du leta rätt på ett pgp-verifierat meddelande innehållandes länkar (då texten i ett meddelande inte går att ändra, då skulle inte pgp-verifikationen inte stämma).
Det enda stället utanför archetyp jag vet har länkar som går att verifiera med pgp är archetyp admins meddelande på dread, det är ett meddelande innehållandes länkar som är verifierade med pgp. Hur du tar dig till dread kan jag dock inte förklara av den simpla anledningen "Never trust random links from the clearnet". Men somsagt, väl där finns länkar som går att verifiera som äkta.

Vad menas med privat länk? Är det länken man hamnar på när man skriver in t.ex. 'flugsvamp.wtf' eller "archetyp.cc" i addressfältet?
Citera
2024-08-20, 17:18
Medlem
Citat:

Aj då. Det var det.
Citera
2024-08-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perreq
Vad menas med privat länk? Är det länken man hamnar på när man skriver in t.ex. 'flugsvamp.wtf' eller "archetyp.cc" i addressfältet?
Näe, din privata länk finns inne på din profilsida på archetyp, dvs du måste komma till sidan innan du kan nå den
Citera
2024-08-21, 15:03
Medlem
Citat:
Näe, din privata länk finns inne på din profilsida på archetyp, dvs du måste komma till sidan innan du kan nå den

Klockrent Moment 22.
Citera
2024-08-21, 17:07
Medlem
Verkar vara något på gång med archetyp.cc nu. I stället för felmeddelande kommer man nu till en sida där det står "Hello world" vilket ju ofta är default när man har kopplat domännamnet till en webbplats. Så förhoppningsvis håller de på och snickrar på en ny loginlösning i bakgrunden.
Citera
2024-08-22, 07:44
Medlem
Citat:
Verkar vara något på gång med archetyp.cc nu. I stället för felmeddelande kommer man nu till en sida där det står "Hello world" vilket ju ofta är default när man har kopplat domännamnet till en webbplats. Så förhoppningsvis håller de på och snickrar på en ny loginlösning i bakgrunden.

Jag tror du kan glömma add archetyp.cc för admin har blivit av med den url så den kommer nog inte tillbaka.
Citera
2024-08-22, 13:50
Medlem
Hur ser det ut med leveranstider för er nuförtiden?? Dyker försändelser ens fram??
Citera
2024-08-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Jag tror du kan glömma add archetyp.cc för admin har blivit av med den url så den kommer nog inte tillbaka.

Okej, så varför leder den plötsligt till en hemsida?
Citera
2024-08-22, 20:05
Medlem
Citat:
Okej, så varför leder den plötsligt till en hemsida?

För att den som har kontroll över domänen pekat den mot någon server (hemsida).
Citera
2024-08-22, 21:35
Medlem
Hur fan kommer jag in på Archetyp?
Alltid använt samma länk men den funkar inte längre.
Är flugsvamp ett bra alternativ annars?
Citera
2024-08-22, 22:40
Medlem
Ursäkta den kanske korkade frågan men har ej handlat på archetype på länge.

Förr var den en onion-adress men nu har jag läst om en archetype.cc. Men nu verkar inte heller den funka?
Hur ska jag gå tillväga för att få tag på en legit länk?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in