2024-02-12, 08:58
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag har fått hem mina beställningar under förra veckan och denna vecka.
Dock saknar jag en beställning som jag är lite fundersam på vart den tagit vägen.

Det står också i den vendorns tråd att det är dom som torskat i polisens räd. Så vi får se hur det hela går. Kan ju också vara enkelt att ge fan i att skicka och skylla på just den raiden. Vi får se vad som händer.

Beställde 10 gram tjo åt en kompis. Det vore ju tråkigt om man spräckte sin oskuld hos polisen på det sättet

Var det från F4? Dom har iaf stränga regler och säkerhetslösningar som förhindrar exit-scams.

AT verkar inte ha några skrivna regler som deras vendors behöver rätta sig efter. Dom tar emot rapporteringar mot säljare, men det är högst oklart vad dom räknar som regelbrott. Möjligt att dom göra enskilda bedömningar i det fall en säljare betett sig illa.
Citera
2024-02-12, 10:39
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Var det från F4? Dom har iaf stränga regler och säkerhetslösningar som förhindrar exit-scams.

AT verkar inte ha några skrivna regler som deras vendors behöver rätta sig efter. Dom tar emot rapporteringar mot säljare, men det är högst oklart vad dom räknar som regelbrott. Möjligt att dom göra enskilda bedömningar i det fall en säljare betett sig illa.

Det är från AT.

Jag vet inget om regler för vendors, men jag har aldrig haft några större problem tidigare och dispyter har alltid löst sig. Men jag köper nästan enbart från de största och har alltid blivit bemött professionellt.

Brukar få mina paket på cirka 4 dagar och det är ju perfekt. En gång väntade jag 15 dagar, sen inledde jag dispyt och fick reship. Veckan efter så får jag två paket med en hundring bruning i varje.

Eftersom jag verkligen uppskattar att det finns vendors av denna kvalitet så betalade jag ju förstås för det andra paketet också. Rätt ska vara rätt.
Citera
2024-02-12, 10:39
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Det har du såklart rätt i.

Det jag tänkte på var nyheten angående beslaget av 1300 brev med narkotika. Enligt rykten runt darknet så var det AAS/PEDs som beslagtogs och ytterst få brev från AT som kunnat bevisas genom att få hem brev från polisen.

Eftersom F4 inte har något eget forum vet jag inget om någon mängd brev i beslag för dom.

Många vendors på AT och F4 ska tydligen ha utnyttjat situationen till sin fördel.

Vad är AAS och PED? Är de vendors?
Citera
2024-02-12, 10:54
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Det är från AT.

Jag vet inget om regler för vendors, men jag har aldrig haft några större problem tidigare och dispyter har alltid löst sig. Men jag köper nästan enbart från de största och har alltid blivit bemött professionellt.

Brukar få mina paket på cirka 4 dagar och det är ju perfekt. En gång väntade jag 15 dagar, sen inledde jag dispyt och fick reship. Veckan efter så får jag två paket med en hundring bruning i varje.

Eftersom jag verkligen uppskattar att det finns vendors av denna kvalitet så betalade jag ju förstås för det andra paketet också. Rätt ska vara rätt.

Låter helt lugnt då 👌

Försökte skicka pm till dig men du är tydligen färskost på FB
Senast redigerad av Jagozar 2024-02-12 kl. 10:57.
Citera
2024-02-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vad är AAS och PED? Är de vendors?
AAS - Anabola Androgena Steroider. PED - Performance-enhancing drugs (på svenska Prestationshöjande)
Alltså det folk använder sig av för träning (kan vara allt ifrån Testo, Anavar, Anadrol,Tren till tillväxtshormon m.m.)
Vill även förtydliga att jag inte påstår att det inte togs beslag av droger också, utan endast att det verkar som att majoriteten av dessa försändelser som tagits verkar ha innehållit främst AAS/PED, men även läkemedel likväl som droger. Dock benämns allt i media som samma sak, så det blir ju väldigt missvisande. När de skriver t.ex "1300 knarkbrev" så låter det ju som att det i varje paket legat 20g gräs eller tjack. Men om säg 70% av alla brev innehöll Trenbolon, Tramadol, Testosteron och Anadrol och resterande 30% droger så hade en mera rättvis benämning varit "910 försändelser med prestationshöjande och läkemedel + 390 försändelser med narkotika efter polisinsats på postterminal". Men det låter inte lika "lyckat" hos svenssons som det gör när man benämner allt som samma sak..

** Alla siffror var bara tagna som exempel för att gå enkelt att räkna ut och jag säger inte att siffrorna stämmer exakt överrrens med den verkliga fördelningen på försändelserna **
Citera
2024-02-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Låter väldigt konstigt att de skulle radera ditt konto bara så där. Aldrig hört talas om att det hänt förut. Det är inte så att du kan ha brutit mot någon regel när du lämnat recension på en säljare?

Om du inte känner igen dig i att möjligtvis ha begått regelbrott så känns det som att du någon gång kan ha råkat ta dig till F4 via en phishinglänk.

Om du har något minne av att i onyktert tillstånd besökt F4 finns möjligheten att du råkat ta dig in via en phishinglänk vid det tillfället.

Ett annat alternativ är att drogen(er) du använt fått dig att glömma bort ditt faktiska lösenord

Ursäkta om mina frågor känns anklagande. Det är absolut inte menat så, utan försöker bara hjälpa till genom att någon av mina frågor ska trigga igång ett minne hos dig utifall det faktiskt visar sig finnas en anledning till att det hänt, eftersom det låter helt otroligt att man riskerar att bli avstängd och tom få sina tillgångar beslagtagna.

Okej, det kan vara jag som är snurrig. Men har ju inte fått mitt knark så det kan inte vara problemet.

Har absolut inte brutit mot regler, var flera månader sedan jag köpte något förra gången och då gav jag inga recensioner med meddelande. Jag har också alltid gått via flugsvamp.wtf.

Jag lyckades komma in på ett konto när jag la till 666 I slutet av mitt användarnamn, men det fanns absolut inget på det kontot, inga monero, inga ordrar/historik, inga despyter. Känns också konstigt då jag var rätt säker på att mitt användarnamn inte hade några siffror i slutet. Vet att jag har ett till konto som jag aldrig använt, tänker att det är det jag kom in på. Ifall det är det kontot jag använde så har ju allt blivit rensat typ, kan de ha gjort det för att jag var inaktiv under en vecka med 2 dispyter?

Jag inser detta inte precis går emot teorin om att jag knarkat sönder min hjärna haha.

Funderar på att skaffa archetyp o göra en beställning, men nojjig att min brevlåda är flaggad.
Senast redigerad av Pierat666 2024-02-12 kl. 14:46.
Citera
2024-02-12, 15:23
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierat666
Okej, det kan vara jag som är snurrig. Men har ju inte fått mitt knark så det kan inte vara problemet.

Har absolut inte brutit mot regler, var flera månader sedan jag köpte något förra gången och då gav jag inga recensioner med meddelande. Jag har också alltid gått via flugsvamp.wtf.

Jag lyckades komma in på ett konto när jag la till 666 I slutet av mitt användarnamn, men det fanns absolut inget på det kontot, inga monero, inga ordrar/historik, inga despyter. Känns också konstigt då jag var rätt säker på att mitt användarnamn inte hade några siffror i slutet. Vet att jag har ett till konto som jag aldrig använt, tänker att det är det jag kom in på. Ifall det är det kontot jag använde så har ju allt blivit rensat typ, kan de ha gjort det för att jag var inaktiv under en vecka med 2 dispyter?

Jag inser detta inte precis går emot teorin om att jag knarkat sönder min hjärna haha.

Funderar på att skaffa archetyp o göra en beställning, men nojjig att min brevlåda är flaggad.

Det enda som händer om man missar att logga in och fixa med dispyter är att dispyten automatiskt förloras av dig i det fallet.

Prova skicka lite brev till sig själv från brevlådor så långt bort du orkar ta dig, alternativt be någon du känner i en annan stad att skicka lite brev som ser lite halvt suspekta ut. Men varför tror du att din brevlåda är flaggad? För att F4 beställningarna aldrig anlänt?
Citera
2024-02-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Men varför tror du att din brevlåda är flaggad? För att F4 beställningarna aldrig anlänt?

Precis. Har köpa av båda säljare innan, en har jag köpt av många gånger. Så att ingen har skickat känns tveksamt, darav lite orolig att polisen hittade ett o därför flaggade min adress så att de tog det andra med.

Angående phishing. Efter att jag testat lite så ser jag att man kommer till f4 om man råkar skirva flugsWamp.wtf istället för flugsVamp.wtf. Det skulla ju kunna förlara varför jag inte kommer in nu, men att ingen av mina ordar kommit måste ju ändå vara orelaterat?
Citera
2024-02-12, 17:57
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Precis. Har köpa av båda säljare innan, en har jag köpt av många gånger. Så att ingen har skickat känns tveksamt, darav lite orolig att polisen hittade ett o därför flaggade min adress så att de tog det andra med.

Angående phishing. Efter att jag testat lite så ser jag att man kommer till f4 om man råkar skirva flugsWamp.wtf istället för flugsVamp.wtf. Det skulla ju kunna förlara varför jag inte kommer in nu, men att ingen av mina ordar kommit måste ju ändå vara orelaterat?

Ah men jävlar... viktigt att man håller sig fokuserad och alert varje gång man ska logga in på en darknet market... Kan lätt hända att man inte tänker på att phishinglänken går direkt till huvudsidans login utan både captcha och att mixtra med länktecknen.

Surt att förlora ett konto som kanske hade bra statistik också. Kan ta tid att bygga upp ett gott rykte igen som köpare Vet inte hur många köp du gjort iofs.. och inte att förglömma dina beställningar och bitcoin Det är ju tyvärr en risk vi tar när den största orsaken vi har att ens använda oss av TOR är att hänga på lite flummiga och skummiga sidor på darknet.

Hoppas du lyckas starta upp ditt nya konto utan problem, och lyckas behålla det också!
Citera
2024-02-12, 19:03
Medlem
Begins avatar
Glömmer aldrig när mitt konto blev kapat efter en lagd order tänkte aldrig mer flugsvamp. Gjorde nytt konto för några veckor sedan och satte in pengar tidigt igår som fortfarande inte dykt upp.

Aldrig någonsin haft problem med Arc. Åt helvete med denna skiten, det kommer aldrig bli som förr.
Citera
2024-02-12, 19:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Kanske bättre att köra med Poste Restante i så fall.
Citera
2024-02-12, 19:38
Medlem
Försökte göra en insättning imorse på flugsvamp som fortfarande inte kommit in... Gick jag in på fel länk eller? Använde den som är på flugsvamplink.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in