2024-02-02, 07:07
Medlem
MissNyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
https://sverigesradio.se/artikel/pos...1300-knarkbrev

Så verkar ha varit en riktad insats som nu avslutats? Kanske de haft flera sådana runt om i landet nu sista månaden eller så. Får hoppas de är klara med det nu och att det fokuseras på annat.

/edit verkar ha varit i november förra året som ovanstående insats gjordes efter att ha lyssnat på inslaget.

Jag hörde desamma, tror faktiskt att beställa via DN är över. Även om vissa brev kommer fram så tror jag endel vendors kommer utnyttja detta och köra fulspel.
Tex. Vi har skickat men vi kan inget göra, surt! Har ju iof. hänt tidigare, men du fattar.

Sedan slår det såklart hårt mot seriösa säljare då köpare inte vågar beställa mer/lika ofta, tror jag.

Själv är jag väldigt bekymrade för jag behöver smärtstillande pga. diskbråck, och sjukvården är ett brutalt skämt.
Ta en Alvedon så blir det bra enl. läkaren.
Skulle inte klara av mitt jobb utan smärtlindring vissa dagar.

Jag är över 40 och kvinna hur ska jag våga fråga någon babbe på gatan??

Jag vill absolut inte få något brev hem, även om jag såklart skulle förneka, men pallar inte med stressen att gå o tänka, tänk om, tänkte om…
Citera
2024-02-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissNyckel
Jag hörde desamma, tror faktiskt att beställa via DN är över. Även om vissa brev kommer fram så tror jag endel vendors kommer utnyttja detta och köra fulspel.
Tex. Vi har skickat men vi kan inget göra, surt! Har ju iof. hänt tidigare, men du fattar.

Sedan slår det såklart hårt mot seriösa säljare då köpare inte vågar beställa mer/lika ofta, tror jag.

Själv är jag väldigt bekymrade för jag behöver smärtstillande pga. diskbråck, och sjukvården är ett brutalt skämt.
Ta en Alvedon så blir det bra enl. läkaren.
Skulle inte klara av mitt jobb utan smärtlindring vissa dagar.

Jag är över 40 och kvinna hur ska jag våga fråga någon babbe på gatan??

Jag vill absolut inte få något brev hem, även om jag såklart skulle förneka, men pallar inte med stressen att gå o tänka, tänk om, tänkte om…

Över är det nog inte men kommer krävas en del anpassning av vendor när/om personalen på Postnord blir duktiga på att använda sig av den nya lagen. Tidigare har ju knarkbrev stuckit ut som en neger på nordpolen och det har ändå kommit fram hela tiden. Finns idag redan vendors med sådan bra stealth att det är extremt liten chans att det blir taget
Senast redigerad av bongx 2024-02-02 kl. 08:23.
Citera
2024-02-02, 09:56
Medlem
MissNyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Över är det nog inte men kommer krävas en del anpassning av vendor när/om personalen på Postnord blir duktiga på att använda sig av den nya lagen. Tidigare har ju knarkbrev stuckit ut som en neger på nordpolen och det har ändå kommit fram hela tiden. Finns idag redan vendors med sådan bra stealth att det är extremt liten chans att det blir taget

Jajo tack jag vet, beställer rätt mycket för att inte stå tom. Vissa kuvert har packarna bara slängt i kartorna! Skramlar som om det vore en jäkla skallerorm i brevet, ja herre!! 🤦‍♀️

Sitter o lusläser A’s forum för att få en bättre inblick hur stealth är hos vissa säljare men känns som att det spretar åt lite olika håll.

Hoppas att dom seriösa vendors verkligen ser till att börja pack snyggt som man kan känna sig någorlunda trygg.
Citera
2024-02-02, 10:27
Medlem
Bastuvurpas avatar
Säga va man vill men va fan... Lite bättre fantasi får man väl ha när man ska skicka sådana här saker. Alla jävla brev ser ju likadana ut. Inte konstigt att så många åker i kontrollen.

Hoppas de som kränger skiten ser detta och tänker om för va fan!!

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...et-i-goteborg/
Senast redigerad av Bastuvurpa 2024-02-02 kl. 10:30.
Citera
2024-02-02, 10:34
Medlem
Mycket sorgligt att snuten trakasserar medborgare genom att beslagta paket som inte är deras. Många köpare jobbar och betalar skatt som i sin tur går till att finansiera snutarnas löner.. Sedan ska dessa oprovocerat stjäla ens paket. Fyfan vilken dystopi. Alla snutar som jobbar med och stöttar detta kan dra åt helvete. Om det är några som är kriminella och borde straffas är det ni. Om jag vill beställa och använda syra, amfetamin whatever kan ni ge fan i det. Fokusera på era egna jävla liv istället, varför blev du polis? Kände du dig maktlös som liten och vill kompensera för det? Var du mobbad eller fick du ingen plats i din familj?

Förhoppningsvis kommer detta lägga sig nu med lite tid och om folk fortsätter beställa som vanligt kommer posten/polisen inte ha tillräckligt med resurser för att stå emot.

Snutar, skäms på er.. tragiska är ni. Sök hjälp.
Citera
2024-02-02, 10:58
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur
Mycket sorgligt att snuten trakasserar medborgare genom att beslagta paket som inte är deras. Många köpare jobbar och betalar skatt som i sin tur går till att finansiera snutarnas löner.. Sedan ska dessa oprovocerat stjäla ens paket. Fyfan vilken dystopi. Alla snutar som jobbar med och stöttar detta kan dra åt helvete. Om det är några som är kriminella och borde straffas är det ni. Om jag vill beställa och använda syra, amfetamin whatever kan ni ge fan i det. Fokusera på era egna jävla liv istället, varför blev du polis? Kände du dig maktlös som liten och vill kompensera för det? Var du mobbad eller fick du ingen plats i din familj?

Förhoppningsvis kommer detta lägga sig nu med lite tid och om folk fortsätter beställa som vanligt kommer posten/polisen inte ha tillräckligt med resurser för att stå emot.

Det inlägget hade ju fan ingenting med debatten att göra... Polis hit och polis dit, det är fortfarande olagligt. Du får fan kamma till dig lite.

Rikta skiten till alla vendors på A att kolla sin stealth lite bättre och rotera kuvert och annan skit. Kolla på bilden från snuten, alla brev är ju fan identiska så inte så konstigt. Tänk på alla kinabrev som Kommer till Swe. Om vendors kopierar lite det så ska man se att det inte är uppenbart

Skylla på någon för de gör sitt jobb och säga att man hade problem som barn och blev polis, väx upp för fan!!
Citera
2024-02-02, 11:05
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Det inlägget hade ju fan ingenting med debatten att göra... Polis hit och polis dit, det är fortfarande olagligt. Du får fan kamma till dig lite.

Rikta skiten till alla vendors på A att kolla sin stealth lite bättre och rotera kuvert och annan skit. Kolla på bilden från snuten, alla brev är ju fan identiska så inte så konstigt. Tänk på alla kinabrev som Kommer till Swe. Om vendors kopierar lite det så ska man se att det inte är uppenbart

Skylla på någon för de gör sitt jobb och säga att man hade problem som barn och blev polis, väx upp för fan!!

Snuten har ju hundar likaså tullen som även dom kontrollerar inrikespost emellanåt. Så dom kommer hitta oavsett.

Tragiskt hur som helst. Tänk alla dessa 1200 personer som kan vänta sig besök och/eller förhör. Många lär ha tagit i smyg och när frugan får veta så blir det skilsmässa, orosanmälan till soc om dom har barn (även om dom bara tar normala doser för åkommor), de i sin tur leder till ökad ångest och depressioner som gör att många inte kommer orka jobba. Sjukskrivningar lär öka, trycket på vården öka. Så jag förstår faktiskt inte vad snuten vill åstadkomma med detta.

Skulle vara intressant att veta sen hur många av dessa 1200 som blir av med jobb, antal gällande domar och vad de kostar samhället i form av förlorade skatteintäkter med mera.
Citera
2024-02-02, 11:14
Medlem
Citat:

Gör sitt jobb? Bara för att ens arbetsgivare säger att man ska göra något är det inte alltid okej/rätt för det.. finns massa skit som är lagligt och är fucked och vice versa.

Men Sverige har ju som känt typ världens mest regressiva narkotikapolitik. Att sedan utöva detta för att det är ens jobb, absolut inte okej.
Citera
2024-02-02, 11:21
Medlem
Bastuvurpas avatar
Va Polisen eller staten vill uppnå? Stoppa drogerna och des flöde in till Sverige eller inom Sverige.

Man ska inte gå händelserna i förväg.... Det finns en bevisbörda här! Om jag skulle vara med i någon kontroll så skulle jag neka och säga att jag inte har beställt något. Bara för det står ens namn på så behöver det ju inte vara du som beställt, jag har inga fiender men någon kanske inte gillar mig och gjort detta mot mig... Kan inte svara på varför mitt namn finns med. Eller så är det den gamla skrönan att man använt sig av min brevlåda, den är inte låst så man beställt till mig och tömt min brevlåda utan min vetskap.

Om du beställer så här så borde du vara med på riskerna också.... Sen kan man låta folk göra vad som vill men det är en fråga om legalisering och där är vi inte än.
Citera
2024-02-02, 11:38
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur

Citat:

Skyll på nuvarande regering med Kolesterol Strömmer i spetsen om något. Bara se, som exempel: https://omni.se/interna-dokument-sak...atser/a/WR2v3a , de vill ju sätta en betydande del av befolkningen i fängelse, för saker som detta. Vill bara röka min spliff ifred, har aldrig stört någon under de 14 år jag brukat. Om något är det väl jag som är brottsoffret, och staten har inte kunnat skydda mig från detta inflytande med sin jävla kriminalisering av det.
Citera
2024-02-02, 11:49
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedophilia
Ni som fått hem brev, ca när gjorde ni beställningarna? Var det nyligen eller innan årsskiftet?

Gjorde 2 ordrar den 25/1 och ett har kommit.... Paket nr 2 har jag idag ingen status på.
Citera
2024-02-02, 11:56
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Skyll på nuvarande regering med Kolesterol Strömmer i spetsen om något. Bara se, som exempel: https://omni.se/interna-dokument-sak...atser/a/WR2v3a , de vill ju sätta en betydande del av befolkningen i fängelse, för saker som detta. Vill bara röka min spliff ifred, har aldrig stört någon under de 14 år jag brukat. Om något är det väl jag som är brottsoffret, och staten har inte kunnat skydda mig från detta inflytande med sin jävla kriminalisering av det.

Ingen ide att grina över spilld mjölk som man säger. Nu ser det ut som det gör och regeringen gör sitt och polisen sitt osv. Om man ska få njuta lite av sitt trots att det ser ut som det gör så måste de få till bättre stealth på leveranserna, ja de är kanske är bra men då måste de bli bäst. En riktad insats är en riktad, det kommer inte vara så här hela tiden. Det kommer komma fler men polis och post ska då ha resurser.

Det finns ingen postsnubbe eller polis som kan gola lite när de hör att de är på G igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in