Citat:
Ursprungligen postat av
Sleazetjackisen
Det låter nästan som om du beskriver ett typexempel på hur phising går till.. Dvs, du har använt en länk som visar en speglad kopia av den riktiga sajten (allt ser likadant ut, fungerar likadant förutom insättningsadressen) där du loggat in och fört över pengar till en adress som inte tillhör sajten. Så när du skrev in dina uppgifter så kunde angriparen se detta i klartext (och således kunna logga in på den riktiga sajten för att spegla den till dig, och även kunna byta ut ditt lösenord sen). Vart ifrån fick du länken till sajten? Från en verifierad källa (dvs du kunde t.ex verifiera länken med pgp innan du använde den) eller från någon random sajt? Är det en verifierad länk du använt så är det antingen fs4 som fular sig eller har någon störning. Är det en overifierad länk du hittat på internet så är det förmodligen en phisinglänk du använt och dina pengar är long gone.
Jag har använt mig av flugsvamp.wtf
Sedan så har det kommit en länk med #### som jag byter ut till siffror och bokstäver.
Så som jag alltid gjort.
Hur menar du verifiera länken med pgp? Jag verifierar säljaren på pgp vid beställning.
Jag gjorde faktiskt en beställning igår. Jag hade 900 kronor. Gjorde en beställning på 400 kronor.
Sedan när jag skulle in igen och göra min andra beställning så gick det inte.