2024-01-08, 19:33
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Aldrig varit med om, 9-10 dagar max. Verkar vara många som blir blåsta nu vid jul. Går ju alltid att skylla på nyårsröran och allt det där, men jag skulle tippa på blåsning. Resten av posten verkar rulla på som den skall! Surt, men det är som det är.

Men ellerhur! Kommer öppna dispyt i slutet av veckan om det inte kommer fram och då hoppas jag på hälften tillbaka i alla fall.
Citera
2024-01-08, 19:49
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Kan säljare se vem som har lagt en recension?

Det ska dom inte kunna. Bara att admin i så fall
Citera
2024-01-08, 20:40
Medlem
EuphoriaSwes avatar
Jag har ”förlorat” så många paket nu så det är löjligt, också från stora Vendors som fular sig och skiter i att svara. Typ var tredje beställning kommer fram, börjar verkligen tröttna
Citera
2024-01-09, 11:01
Medlem
Suecokids avatar
Går inte att komma in på archetyp nu. Samma för er?
Permanent mirror kör jag på.
Citera
2024-01-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Håller med, har handlat i många år och använt alla versioner av FS, helt utan problem och har aldrig blivit av med en beställning. Men sedan månadsskiftet Nov/Dec så har det baaara varit problem... flera fett pålitliga vendors som jag använt mig av länge börjar knasa; verkar som dom inte skickar ut, blkr sämre på att svara, dyspytnivåerna stegrar och dom dåliga recensionerna öser in. Så något är det som händer. Droppen för mig var när det stod att jag avbrutit en beställning och jag blev av med alla pengar på mitt konto.. Och jag är 200% säker på att det inte var en phishinglänk.

Har dock aldrig testat Arche. Är det srabilt där eller upplever folk liknande saker där? Uppskattat svar.

Det är lika stor risk var du än beställer ifrån... För mig började det strula just vid den tiden du nämner. Bara ett av fyra beställningar har kommit fram sen dess, och det var så bra packat att inte ens jag själv insåg vad det var. Har ingen aning om varför dom inte kommer fram. Är det säljaren, packaren, posten, polisen eller brevbäraren??
En av dom som jag beställt av, försvann iaf från båda marknaderna, men finns nu igen på den ena, och man kan läsa i recensionerna att många inte fick sina grejer just vid den tiden.

Men varför lägger en del topp-betyg och skriver sen ’Dålig stealth’ eller ’Inget fått på flera veckor’ ?? Nån som har lite otur när de tänker
Citera
2024-01-09, 11:51
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuphoriaSwe
Jag har ”förlorat” så många paket nu så det är löjligt, också från stora Vendors som fular sig och skiter i att svara. Typ var tredje beställning kommer fram, börjar verkligen tröttna

Tror du de är vendorn som scammar? Stora beställningar? Jag hade några brev för nåt år sen som försvann och de visade sig att vendorn hade blivit tagen. Nån månad efter det blev jag stoppad på gatan och därefter husis. Var dock beställningar på nån hundra piller.

Men kan vara en headsup att kolla runt om du är ute och går fall om du blir iakttagen av nån. Inte för att de behöver vara något men bättre och vara försiktig än tvärtom.
Citera
2024-01-09, 12:42
Medlem
Sidan verkar nere just nu. Har varit riktigt dåligt med leveranser sista tiden, stora och tidigare pålitliga vendors där paket nu helt plötsligt inte kommer fram. De vidhåller såklart att de är ”100%” skickat. Har tröttnat faktiskt.
Citera
2024-01-09, 13:01
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tror du de är vendorn som scammar? Stora beställningar? Jag hade några brev för nåt år sen som försvann och de visade sig att vendorn hade blivit tagen. Nån månad efter det blev jag stoppad på gatan och därefter husis. Var dock beställningar på nån hundra piller.

Men kan vara en headsup att kolla runt om du är ute och går fall om du blir iakttagen av nån. Inte för att de behöver vara något men bättre och vara försiktig än tvärtom.
Vad skulle legitimera en husis om polisen såg mig på väg till jobbet?
Om man nu inte småjoggar med tefatsögon och med armarna fladdrandes bakom en som väderkvarnar likt någon hög på a-pvp.

Visst man bör nog vara försiktig nu med nya postlagen osv, undvik att ha skit hemma eller i fickorna om man inte kan bete sig på stan.
Citera
2024-01-09, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Det ska dom inte kunna. Bara att admin i så fall

På Archetyp kan dom det iaf. Så fort man lagt ett dåligt betyg på en säljare så haglar det in PM från denne. Så på Archetyp vet säljaren vilken som lagt vilket omdöme. Om dom nu inte ändrat detta inom de senaste veckorna.

Mvh
Citera
2024-01-09, 14:15
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Beställ inte det första du ser, gå igenom forum och allt innan. 4.92/5 rating bör du leta efter, som lägst!

+1 på den! Kör exakt samma ”taktik”.

Mvh
Citera
2024-01-09, 14:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Vad skulle legitimera en husis om polisen såg mig på väg till jobbet?
Om man nu inte småjoggar med tefatsögon och med armarna fladdrandes bakom en som väderkvarnar likt någon hög på a-pvp.

Visst man bör nog vara försiktig nu med nya postlagen osv, undvik att ha skit hemma eller i fickorna om man inte kan bete sig på stan.

Att dom misstänker man säljer vidare om dom beslagtagit större mängd på väg till dig. I mitt fall bunkrade jag endast för att ha hemma ifall de tog slut på darknet. Enligt dom hade jag små pupiller men hur dom kunde se det på 40 meters avstånd förstår jag inte. Dessutom hade jag inte tagit någon större mängd vid denna tiden på dagen, samma mängd som vanligt och då har jag tidigare träffat poliser, läkare osv utan att dom märkt något. Sen kom 4 st från olika riktningar alla civilklädda. Och sa att vi skulle hem till mig. Dom hitta en del. Så misstänker dom haft koll efter att ha funnit saker i postgången. Men de är inget som framkommit. Så bättre ha koll och va försiktig än att torska.

Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
På Archetyp kan dom det iaf. Så fort man lagt ett dåligt betyg på en säljare så haglar det in PM från denne. Så på Archetyp vet säljaren vilken som lagt vilket omdöme. Om dom nu inte ändrat detta inom de senaste veckorna.

Mvh

Okej ja så är de kanske på Arche då vet att på fs 2 och 3 samt DM kunde man inte se. Tycker de är bra om de inte syns vare sig jag är köpare eller säljare. Sen borde ändå säljaren kunna räkna ut vem som lagt negativt såvida dom inte är otrevliga eller scammar konstant.
Citera
2024-01-09, 15:26
Medlem
Om ni har problem med att beställa varför gör ni inte bara så dom skickar via REK?

Då kan ni tom spåra paketet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in