2023-12-12, 21:20
Medlem
Postgången verkar det inte vara något större fel på, har på omvägar hört att beställningar med både bra och uppfinningsrik stealth samt obefintlig stealth kommit fram utan problem!
Vet 1 person som ej fick sina saker ifrån en vendor, men startade dispyt och vendorn betalade tillbaka hela summan direkt utan att ens fråga något om försändelsen (vilket i mina öron låter skumt). Men en beställning hos en mer seriös vendor gjordes då och den kom fram på bara någon dag.
Så ni som antingen fått hem en lapp i det vadderade kuvertet (100% scam antingen ifrån någon på postnord eller vendorn) eller inte fått hem era försändelser och inte blivit kontaktade av polisen, jag hoppas ni dispytade era orders.
Det finns inte resurser varken hos polisen eller postnord att ha massiva insatser mot narkotika, däremot så har några vendors lyckats sätta i system att inte skicka varorna o sedan dra igång rykten om polisinsatser här o var på postnord. Förstår ni mångden brev som skickas varje dag? Och hur många postcentraler som hanterar försändelser varje dag? Finns liksom inte möjlighet att bedriva insatser då det saknas resurser..
Citera
2023-12-13, 03:37
Medlem
GodisM4nnens avatar
Tjena! Jag gjorde en beställning den 25 november på ett litet gott paket. Har dock inte kommit ännu. Gjorde en beställning igen o det paketet kom hem på ett par dagar. Vad tror ni störst sannolikt har hänt?
Har de struntat att skicka paketet, eller har jag bara haft otur att det kommit bort? Har det beslagtagits? Har inte hört nånting ännu. Är lite nojig att de plocka mitt första paket för att släppa igenom det andra. Man läser så många historier så nojan börjar smyga sig på.
Citera
2023-12-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Jo absolut det har ökat på den fronten men ändå, jag menar hur kan posten någonsin se eller känna om det är bra stealth på leveransen att det är narkotika i?

Jag menar alla saker jag beställt från Tradera kommer också ibland med i vadderade kuvert som ser precis ut som dom man får från FS, ska dom riva upp alla försändelser som känns misstänkta då? Nej det köper jag inte.

Absolut om man köpt en mängd Cannabis eller Amfetamin där det inte har varit vacuum packat ordentligt och det avger någon frän lukt ifrån det kan jag köpa att det vore intressant för en inspektion, men aldrig annars.

Skulle gissa på att dom lägger sin energi på vadderade brev utan avsändare, sånt jävla slarv från säljarna och inte ens efter den nya postlagen som kom så har dom ändrat sin stelth, har nästan slutat beställa och köper irl istället. Beställer jag så håller jag mig till 2-3 säljare som jag vet har ok/bra stelth men tycker inte produkterna är så mycket bättre online idag som dom var innan.
Citera
2023-12-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodisM4nnen
Tjena! Jag gjorde en beställning den 25 november på ett litet gott paket. Har dock inte kommit ännu. Gjorde en beställning igen o det paketet kom hem på ett par dagar. Vad tror ni störst sannolikt har hänt?
Har de struntat att skicka paketet, eller har jag bara haft otur att det kommit bort? Har det beslagtagits? Har inte hört nånting ännu. Är lite nojig att de plocka mitt första paket för att släppa igenom det andra. Man läser så många historier så nojan börjar smyga sig på.

Oroa dig inte. Det är troligare att säljaren inte har skickat din beställning än att Postnord har tappat bort den. Visst, Postnord är inte perfekta, men det är inte så vanligt att brev försvinner.

En kompis var med om något liknande, och jag tror att det var säljarens misstag, eftersom det inte kommit något brev från polisen på fem månader.
Citera
2023-12-13, 12:22
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Skulle gissa på att dom lägger sin energi på vadderade brev utan avsändare, sånt jävla slarv från säljarna och inte ens efter den nya postlagen som kom så har dom ändrat sin stelth, har nästan slutat beställa och köper irl istället. Beställer jag så håller jag mig till 2-3 säljare som jag vet har ok/bra stelth men tycker inte produkterna är så mycket bättre online idag som dom var innan.

Det flyter på om man vänder sig till rätt.. Mina tradera brev kommer alltid fram oskadda och obesudlade.
Citera
2023-12-14, 05:52
Avslutad
Har fått ca 7 paket vadderade utan avsändare på senaste veckorna utan problem, ingen avsändare, vem skulle kolla avsändare om det inte behöver skicka tillbaka det liksom..? Mesta om postnord verkar bara vara hörsägen eller paranoia, jag har inte haft nå problem med mottaget eller skickat alls.

Ett tips är ju att kontakta säljaren innan och se så de anpassat stealth efter nya tider!
Jag har ett antal de knappast skulle upptäcka som jag så klart inte delar med mig av.
Senast redigerad av Phobiazi 2023-12-14 kl. 05:54.
Citera
2023-12-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Har fått ca 7 paket vadderade utan avsändare på senaste veckorna utan problem, ingen avsändare, vem skulle kolla avsändare om det inte behöver skicka tillbaka det liksom..? Mesta om postnord verkar bara vara hörsägen eller paranoia, jag har inte haft nå problem med mottaget eller skickat alls.

Ett tips är ju att kontakta säljaren innan och se så de anpassat stealth efter nya tider!
Jag har ett antal de knappast skulle upptäcka som jag så klart inte delar med mig av.

Paranoia? Har du missat den nya postlagen och dom senaste "razzior" på postterminalerna?

Brev utan avsändare är knas och särskilt vadderade brev utan avsändare med utskriven add lapp.

Men vet man vilka som har bra stelth och säljaren går att lita på så är risken fortfarande liten att det beslagtas men mycket större sista året jämfört med innan.

Snart har invånarna i Kuba/Nordkorea/Kina mer privatliv och friheter än vi i Swe.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-12-14 kl. 09:36.
Citera
2023-12-14, 12:50
Medlem
Xanyos avatar
Har gett upp hoppet om mina beställningar nu via FS, har gått såpass lång tid nu så har absolut noll förväntningar att det kommer dyka upp.

Känns verkligen som det finns en del säljare som säger dom har "skickat" för att senare skylla på PostNord, men om nu en säljare har bra stealth och inte uppenbara försändelser så ser jag inga ursäkter på varför det inte dyker upp.

Nu beställde jag dock från en en säljare jag aldrig handlat utav innan men trots bra omdömen innan min order så dök aldrig någonting upp, nu i efterhand kan man läsa en hel drös med köpare som inte fått sina saker.

Så i fortsättningen ska jag enbart hålla mig till dom två stycken jag vet alltid har levererat oavsett vad.
Citera
2023-12-14, 16:35
Medlem
Det varnas konstant om FS och rekommenderas att man ska vända sig till den andra shopen. Ändå envisas folk med att använda FS, blir förvånade när de blir blåsta och skriver oroade inlägg om att leveranser uteblir. Trots allt det tycker folk fortfarande det är en bra idé att använda FS över alternativet som har betydligt bättre rykte, samma utbud och mer eller mindre samma vendors. Jag förstår verkligen inte detta.
Citera
2023-12-14, 19:12
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Sådär tycker man ofta tills man råkat få nåt beslagtaget första gången. Då går det från stabilt inflöde till att det blir som ett lotteri .
Framförallt om du bor i en mindre eller mellanstor stad och de får upp ögonen för dig.

Fast jag hade 10-15 år då det aldrig skedde en enda gång att nåt försvann. Innan första beslaget hade jag aldrig i hela mitt liv varit med om att ett endaste litet brev försvunnit. Oavssett vad det innehöll. Efter första beslaget var det annorlunda.
Citera
2023-12-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Sådär tycker man ofta tills man råkat få nåt beslagtaget första gången. Då går det från stabilt inflöde till att det blir som ett lotteri .
Framförallt om du bor i en mindre eller mellanstor stad och de får upp ögonen för dig.

Fast jag hade 10-15 år då det aldrig skedde en enda gång att nåt försvann. Innan första beslaget hade jag aldrig i hela mitt liv varit med om att ett endaste litet brev försvunnit. Oavssett vad det innehöll. Efter första beslaget var det annorlunda.

Hur blev det efter beslaget? Överhuvudtaget någon idé att beställa om man har gått igenom det scenariot du beskriver? Går 8/10 försändelser fram ändå kan det ju vara värt att testa. Beror på substans också kanske?
Citera
2023-12-14, 21:37
Avslutad
Urdålig företagsverksamhet av säljarna, Ni får skriva i forumen på darknet och ge säljarna lite tips.

raderade vidare skrift med tips, tror dom gränsar till regelbrott på forumet.

i alla fall, jag förstår inte hur dom kan vara så dåliga?
jag handlar inte på darknet eller droger på gatan längre men jag vet hur det har varit med säljarnas urusla brev för något år sedan, (IQ?).

Det finns flera sätt att göra kunden och sig själv som packare, nöjd med utskicken och verksamheten skulle samtidigt gå bättre.
Det är skit lätt att göra det stealth och proffsigt, med "avsändare".
Senast redigerad av El0l 2023-12-14 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in