2022-10-25, 23:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Hittills har väl archetype funkat som fs3 gjorde ? Dvs man säljer knark till främlingar via internet.
Att man plötsligt skulle behöva ha intagsstopp för att man är så seriös att man inte vill ha ”för många köpare” tvivlar jag på.

De senaste veckorna har Admin på Archetyp spenderat större delen av tiden att förklara för idioter (mestadels svenska antagligen) att man måste kolla att man är på rätt sida innan man skickar in pengar eftersom det finns flera phisingsidor som kopierar Archetyp uppdaterade varje dag och som sen postar att Archetyp är en scamsida på diverse forum som här eller Dread.

Jag skrev förrut att det är precis det här som sker om folk inte lär sig. Har man en fungerande business är det bättre att inte ha att göra med alla idioter.
Citera
2022-10-26, 12:29
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
Hur får man inviite till Archetype?
luffarn har invite kod på sin sida
Citera
2022-10-26, 19:00
Medlem
villass avatar
Archetyp.cc är en legit länk, right?
Citera
2022-10-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villas
Archetyp.cc är en legit länk, right?

Helt rätt, länkarna som dyker upp där skall vara 100% riktiga.
Citera
2022-10-27, 16:30
Medlem
Hur känner ni för risken att åka dit när man beställer från archetyp? Det jag är nojjig över är att polisen kollar brevet som skickas typ. Såklart beställar jag inrikes.
Citera
2022-10-27, 16:36
Vilka billiga samt smidiga sidor köper ni era bitcoins på?

Är det bara att googla ”köpa bitcoins” och sedermera leta sig fram?
Citera
2022-10-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polskhest
Hur känner ni för risken att åka dit när man beställer från archetyp? Det jag är nojjig över är att polisen kollar brevet som skickas typ. Såklart beställar jag inrikes.

Helt lugnt, såklart det kan ske, men ytterst liten risk. Allt jag beställt har kommit fram, vilket är runt 40 gånger. Men, skulle det ske, neka stenhårt, fall inte för deras snack. Svårare än så är det inte. Kan tänka mig att de vill få det att låta som: "Det är lika bra du erkänner."
Citera
2022-10-27, 19:34
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:
Det är nog ingen skillnad på fs och at i den frågan
Citera
2022-10-28, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Helt lugnt, såklart det kan ske, men ytterst liten risk. Allt jag beställt har kommit fram, vilket är runt 40 gånger. Men, skulle det ske, neka stenhårt, fall inte för deras snack. Svårare än så är det inte. Kan tänka mig att de vill få det att låta som: "Det är lika bra du erkänner."

Ok. Jag har funderat på det där.. Man har ju blivit matat serier om hur det legala systemet fungerar i USA och att man t.ex. kan hålla käft och be om advokat och att man får en "kommunal" advokat om man inte vill betala för egen. Vet du om detta stämmer i Sverige också, eller har du någon bra sida som du kan länka till där jag kan läsa om det?
Citera
2022-10-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ok. Jag har funderat på det där.. Man har ju blivit matat serier om hur det legala systemet fungerar i USA och att man t.ex. kan hålla käft och be om advokat och att man får en "kommunal" advokat om man inte vill betala för egen. Vet du om detta stämmer i Sverige också, eller har du någon bra sida som du kan länka till där jag kan läsa om det?

Har ingen direkt koll om det, men tror advokat är lite i överkant för detta, räcker väl bara med att säga att du inte känner till något om det hela.
Citera
2022-10-28, 20:04
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:

Kan inte säga att jag oroar mig alltför mycket efter alla år av handel online. Dessutom kryptering, neka allt, lämna inte massor av bevis på din enhet osv
Citera
2022-10-28, 20:05
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:

"ingen kommentar" brukar väl vara standard i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in