2021-11-01, 19:05
Medlem
Jag hoppas innerligt att personerna bakom FS 3.0 blir identifierade. Riktigt ful exit scam. Köpare har blivit av med pengar, inga jätte summor men mycket för de som är i ett beroende.
Men alla säljare som blivit av med sitt lär ha blivit av med stora summor.

Lika bra att köpa utrikes nu när alla säljare flyttar till internationella markets. Blir typ halva priset på många varor då man beställer utrikes.
Citera
2021-11-01, 19:09
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag blev aldrig av med ett enda paket under min tid, typ ett år på FS 3 trots att jag köpte v en del olika säljare med olika bra stelath.
Jag hann med några hundra lyckade köp innan Mina började bli beslagtagna, kanske bara jag som var punktad.
Citera
2021-11-01, 19:11
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Ja man får sina brev. Oftast inom 1-2 dagar.

Får man inte sina brev så har snuten satt stopp och då blir man också kontaktad eller så har du blivit lurad av säljare. Finns en minimal risk att postnord ligger bakom det men det är oftast något som säljare vill skylla på när dem har gjort fel.
Jag fick brev av polisen men åklagaren valde att lägga ner det, troligtvis pga den ringa mängd som skickades.

Hur menar du med att snuten satt stopp, har dom rödlistat adresser och gett till postnord?
Citera
2021-11-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Jag fattar inte hur folk kan ha haft flera tiotals tusen kronor på FS, är ni helt jävla dumma inuti huvudet eller?
Det är liksom tredje sidan i en följetång, dvs sidan har en i sammanhanget lång historia av att antingen plockas ned pga att snuten gjort razzia och/eller exit-scams.

Något geni snackade om att han la in 10 lax och "köpte lite då och då", seriöst era färska jävla blåbär det är inte Amazon ni jobbar med..

Alla som lagt in cash nyligen för att handla, ni har mina sympatier, alla ni som använt FS som någon form av sparbössa, ni får skylla er själva.

Hur många köpare tror du har 10 lax på kontot mongo?
Säljare vill nog inte göra överföringar konstant när vissa drar in 10 lax per dag.
Citera
2021-11-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rk73
Hahaha hoppas du var ironisk nu? Annars förstår man nog, hur drogliberal man än är att om man driver en så här omfattande handel med droger och receptbelagda mediciner så klassas man nog som ganska grovt kriminell.

Vet inte om man får hög status på kåken som internetsäljare, men många år där får man iallafall om man torskar.

Exakt, man lär väl få minst 10 år för ett så omfattande och synnerligen grovt narkotikabrott. Det är inga änglar bakom dessa siter och vi alla göder ju en grovt organiserad brottslighet. Men vafan, man måste ju ha sitt brajja
Citera
2021-11-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag blev aldrig av med ett enda paket under min tid, typ ett år på FS 3 trots att jag köpte v en del olika säljare med olika bra stelath.

Instämmer med dig !
2st av 100 paket på 1.5år som inte kommit fram, så skulle inte säga det är ett jätte stort problem.
Citera
2021-11-01, 19:20
Medlem
Helt klart en exit då de tjänat ihop sitt mål av pengar.

Tror de planerade exiten innan senaste jätteraset på bitcoins. Och nu när det hämtats igen en del så klippte de till innan något mer händer.

En sjuk scam då de inte gick ut med någon info som de påstår.

De klippte bara och tog allt som var kvar på kontona. Detta är dock bara småpengar på vad de tjänat ihop genom åren.
Citera
2021-11-01, 19:35
Medlem
Parasit99s avatar
Tycker ändå att de flaggade för att något permanent var i görningen. Indirekt uppmaning att tömma sina konton, så tolkade iaf jag budskapet och köpte upp allt innestående vilket nu har landat. Att de skulle behöva stänga ner några dagar för uppdateringar har aldrig hänt tidigare. Men mot slutet tog det längre och längre tid för levererans, uppemot tio dagar, även från de som tidigare hyllats som seriösa. Alla skyllde på Postnord men verkade ändå märkligt, vanliga försändelser kom fram på någon dag medan det fanns någon broms vid inköp via FS. Något var i görningen, som att hela skiten höll på att rasa ihop.
Citera
2021-11-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jag fick brev av polisen men åklagaren valde att lägga ner det, troligtvis pga den ringa mängd som skickades.

Hur menar du med att snuten satt stopp, har dom rödlistat adresser och gett till postnord?

Vad stod det i brevet du fick av polisen? Och vad skedde sen, fortsatte du beställa något eller slutade du med det?
Citera
2021-11-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Hur många köpare tror du har 10 lax på kontot mongo?
Säljare vill nog inte göra överföringar konstant när vissa drar in 10 lax per dag.
De stora drar in betydligt mer än 10 på en dag och då har de autouttag, varje uttag till unika adrrsser ofc
Citera
Medlem
Tycker det är bättre att de gör en förberedd exit, får med sig lite deg och kan radera all information om både säljare och köpare istället för att myndigheter får tag i både pengar och information om säljare/köpare.

Allt gott lever inte för evigt.
Ny teknik, nya idéer och ny säkerhet kommer med nästa host kan man hoppas.

Varit nöjd med FS och tror de flesta håller med mig om att FS.3 varit den bästa shoppen hitills.

Har man mycket pengar inne där får man skylla sig själv. Det är ingen bank, fyll på när du ska handla så enkelt är det.

Tack FS för tiden!
Mot nya knarkäventyr!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Risken finns väl att det är samma personer som startar en ny flugsvamp för att sen göra samma sak om nått år.

Lösningen på det är att folk ej använder FS4 som plånbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in