2022-03-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calleballelingon
Exitscam på G troligtvis.

Det handlar om att den största säljaren på FS (nämner inga namn) har fått sitt konto blockat.
Pga detta så backar alla andra vendors hen.
FS Admin har skrivit på den stora säljarens sida att är pga stort antal dispyter.
Citera
2022-03-08, 22:58
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Det verkar vara något skumt med FS4 nu, ingen har tagit emot en beställning på dagar? Har 3st lagda som aldrig verkar tas emot. Problem med sidan?
Har lagt 5 beställningar från 3 olika säljare sen i fredags och dom har blivit skickade, förhoppningsvis kommer brevbäraren med det i morgon.

Nu står det lite still i huvudet men är det inte så att om säljaren inte tar emot en beställning inom 2 dygn så kommer pengarna tillbaka automatiskt?
Citera
2022-03-08, 23:06
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Har lagt 5 beställningar från 3 olika säljare sen i fredags och dom har blivit skickade, förhoppningsvis kommer brevbäraren med det i morgon.

Nu står det lite still i huvudet men är det inte så att om säljaren inte tar emot en beställning inom 2 dygn så kommer pengarna tillbaka automatiskt?

Det stämmer 2 av dom har redan gått ut & lagt om dom & den andra går ut om några timmar. Men jag har beställt av dessa 3 sen tidigare aldrig tagit mer än ett par timmar innan dom mottagit ordern. Men sen efter fredagen verkar det som det verkar inte spela någon roll vem man läger en order till den motas inte?

Har redan testat ett par olika & det verkar vara rena spökstaden nu. Men får hoppas det bara är någon tillfälligt fördröjning eller liknande. Ska kolla igen i morgon om någon av dom tagit emot mina beställningar annars börjar man ju undra.
Citera
2022-03-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calleballelingon
Exitscam på G troligtvis.

Typ precis därför jag ej använder FS.
Känner på mig att snart händer det något i form av exit scam eller likande.

Har någon annan hört om den påstådda inbyggda splittern på AT?

Diskuterades typ 2 sidor bak i tråden.
Citera
2022-03-09, 17:03
Medlem
Citat:
Det verkar vara något skumt med FS4 nu, ingen har tagit emot en beställning på dagar? Har 3st lagda som aldrig verkar tas emot. Problem med sidan?
Fick mitt paket därifrån igår.
Citera
2022-03-09, 18:19
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Fick mitt paket därifrån igår.

Nu äntligen togs några beställningar emot. Vet inte varför det tog sån tid men sidan har varit väldigt seg för mig på sistone. Men nu verkar allting bra.
Citera
2022-03-09, 18:22
Medlem
Frågan är ju om det finns några fler av er som beställt under/efter helgen som antingen inte fått paket eller att ordrarna inte mottagits alls, eller att BTC inte har kommit in på konto efter en ovanligt lång tid (dvs flera dagar). Skulle uppskatta mycket om någon som försökt kan förklara vad som hänt för er. Vi vet ju att folk fått paket som skickades I fredags men frågan är hur det ser ut nu.

Jag börjar få slut på mitt Oxy men tyvärr finns de två vendors jag litar på för Oxy endast på FS... kollade på Archetyp. No such luck.
Citera
2022-03-09, 22:40
Medlem
st33rs avatar
Är det enbart på grund av namnet flugsvamp som vissa verkar hänga sig fast vid fs4 ?

Nu kan man ju inte direkt säga att nån marknad på den ruttna svenska dark web-scenen är hedervärda och pålitliga rakt igenom - men nog är väl archetype den mest legit och seriösa i valet mellan fs4 och archetype?
Citera
2022-03-09, 23:35
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Frågan är ju om det finns några fler av er som beställt under/efter helgen som antingen inte fått paket eller att ordrarna inte mottagits alls, eller att BTC inte har kommit in på konto efter en ovanligt lång tid (dvs flera dagar). Skulle uppskatta mycket om någon som försökt kan förklara vad som hänt för er. Vi vet ju att folk fått paket som skickades I fredags men frågan är hur det ser ut nu.

Jag börjar få slut på mitt Oxy men tyvärr finns de två vendors jag litar på för Oxy endast på FS... kollade på Archetyp. No such luck.
Jag beställde i fredags, söndags och i måndags och dom jag beställde i fredags och i söndags fick jag idag och det var från två olika vendors.
Den vendors jag beställde från i måndags såg jag att det blivit mottaget runt lunch idag.
Har inte haft några problem med att föra över btc.
Citera
2022-03-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Är det enbart på grund av namnet flugsvamp som vissa verkar hänga sig fast vid fs4 ?

Nu kan man ju inte direkt säga att nån marknad på den ruttna svenska dark web-scenen är hedervärda och pålitliga rakt igenom - men nog är väl archetype den mest legit och seriösa i valet mellan fs4 och archetype?

Jag har hållt mig till samma vendors som jag alltid använt och har därav nte haft några problem, men det är klart att om man köper från nya(re) vendors så tar man en risk, jag har sett flera i tråden påstå att de blivit selektiv scammade. Detta förvånar mig inte. Min största kritik är att hemsidan känns inte proffsig, det tog dem t.ex bokstavligen månader att skapa ett alternativ för att förlänga escrow.

Så ja, Archetyp känns mer seriöst, dock måste jag säga att det känns som att en eller fler individer försöker smutskasta FS I denna tråden. Det finns ett gäng nya konton som kommer in och klagar om att de inte fick sina produkter osv, men jag fattar inte exakt hur det är kopplat till FS4 och inte själva säljarna? Asså om de öppnade dispyt och admin inte var proffsig i dispyten så är det en sak, men det är inte ett klagomål jag har hört. Det jag har hört är att de har blivit "selektiv scammade", något som bokstavligen aldrig hänt mig på 3 år.

För att sammanfatta så känns FS4 inte lika proffsigt men vissa verkar skylla på sjävla sidan för deras dumma beslut när de köper från nya vendors som ingen litar på av god anledning. Om detta är organiserad smutskastning eller inte vet jag ej.
Citera
2022-03-10, 03:59
Medlem
Citat:

Har du lyckats få någon att ta emot dina ordrar ännu=
Citera
2022-03-11, 07:40
Medlem
Bajenalexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Jag har hållt mig till samma vendors som jag alltid använt och har därav nte haft några problem, men det är klart att om man köper från nya(re) vendors så tar man en risk, jag har sett flera i tråden påstå att de blivit selektiv scammade. Detta förvånar mig inte. Min största kritik är att hemsidan känns inte proffsig, det tog dem t.ex bokstavligen månader att skapa ett alternativ för att förlänga escrow.

Så ja, Archetyp känns mer seriöst, dock måste jag säga att det känns som att en eller fler individer försöker smutskasta FS I denna tråden. Det finns ett gäng nya konton som kommer in och klagar om att de inte fick sina produkter osv, men jag fattar inte exakt hur det är kopplat till FS4 och inte själva säljarna? Asså om de öppnade dispyt och admin inte var proffsig i dispyten så är det en sak, men det är inte ett klagomål jag har hört. Det jag har hört är att de har blivit "selektiv scammade", något som bokstavligen aldrig hänt mig på 3 år.

För att sammanfatta så känns FS4 inte lika proffsigt men vissa verkar skylla på sjävla sidan för deras dumma beslut när de köper från nya vendors som ingen litar på av god anledning. Om detta är organiserad smutskastning eller inte vet jag ej.

Samma här. Håller mig till samma vendors och får alltid mina saker. Men ja handlar på deras clear sida eller på clear marknaden oftare än fs4 men jag har aldrig blivit blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in