Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Är det enbart på grund av namnet flugsvamp som vissa verkar hänga sig fast vid fs4 ?
Nu kan man ju inte direkt säga att nån marknad på den ruttna svenska dark web-scenen är hedervärda och pålitliga rakt igenom - men nog är väl archetype den mest legit och seriösa i valet mellan fs4 och archetype?
Jag har hållt mig till samma vendors som jag alltid använt och har därav nte haft några problem, men det är klart att om man köper från nya(re) vendors så tar man en risk, jag har sett flera i tråden påstå att de blivit selektiv scammade. Detta förvånar mig inte. Min största kritik är att hemsidan känns inte proffsig, det tog dem t.ex bokstavligen månader att skapa ett alternativ för att förlänga escrow.
Så ja, Archetyp känns mer seriöst, dock måste jag säga att det känns som att en eller fler individer försöker smutskasta FS I denna tråden. Det finns ett gäng nya konton som kommer in och klagar om att de inte fick sina produkter osv, men jag fattar inte exakt hur det är kopplat till FS4 och inte själva säljarna? Asså om de öppnade dispyt och admin inte var proffsig i dispyten så är det en sak, men det är inte ett klagomål jag har hört. Det jag har hört är att de har blivit "selektiv scammade", något som bokstavligen aldrig hänt mig på 3 år.
För att sammanfatta så känns FS4 inte lika proffsigt men vissa verkar skylla på sjävla sidan för deras dumma beslut när de köper från nya vendors som ingen litar på av god anledning. Om detta är organiserad smutskastning eller inte vet jag ej.