2021-12-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Saknar mitt första köp från fs4 som skickades innan julen hoppas att det beror på allt julstrul men kommer även ihåg att jag förlorade några paket när man va ny och betyglös på fs3 . Känns som säljare ser 0 recensioner som ett lätt byte.

I ditt fall med tanke på noll recensioner finns det ju helt klart en risk, beror ju också mycket på säljaren om denna är seriös etc bör dem skicka ut, man måste ju börja någonstans som köpare liksom.
Men som även jag nämnt här i tråden och ett par andra som fått vänta en vecka etc, verkar ju det som att många paket som skickades där innan jul vara lite försenade. Så håller tummarna för att ditt dyker upp!
Citera
2021-12-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Möjligtvis.

bubbelmint är den mest omtyckta medlemmen så du får hålla dig borta helt enkelt.

Ja det är ju det jag gör..!? (från forumet iaf, även om jag gillar idén med marknadsforum).

Hur vet du vem som är den mest omtyckta medlemmen?
Citera
2021-12-29, 20:36
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Möjligtvis.

bubbelmint är den mest omtyckta medlemmen så du får hålla dig borta helt enkelt.

Har han lyckats avskaffa betyg än? Jag gissar på att han lobbar mot att folk kan skicka PM.

Är han inne i alla säljares trådar och spammar där också , som på Flugforum,. Och yrar omkring som en speedad höna med att förringa släta över eller misstänkliggöra de få som vågar vara ärliga om varornas kvalitet eller som blivit scammade?

Vilka är det som gillar honom? Han förstörde flygsvamps forum. Det var uppenbart att han företrädde någon eller några säljare .
Citera
2021-12-29, 20:40
Medlem
Någon som har länken till fs4?
Funkade innan för mig. Även fått in pengar jag överfört. Återkommer om leverans! Mvh
Citera
2021-12-29, 20:46
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Någon som har länken till fs4?
Funkade innan för mig. Även fått in pengar jag överfört. Återkommer om leverans! Mvh
Den på "luffaren" funka för mig
Citera
2021-12-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Den på "luffaren" funka för mig

Nja. Verkar vara något knas, läs på luffaren. Men mina cash är inne + 2 beställningar
Citera
2021-12-29, 21:03
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Nja. Verkar vara något knas, läs på luffaren. Men mina cash är inne + 2 beställningar
Låt mig förtydliga. Det jag mena va. Jag kan komma till inloggningen till sidan. har dock ingen inloggning så mer än det vet jag inte... sorry för ett noob svar
Citera
2021-12-29, 21:08
Medlem
exades avatar
Citat:

samma för mig, sidan bara laddar. Vilket länk funkar?

edit. Funkar nu igen.
Senast redigerad av exade 2021-12-29 kl. 21:10.
Citera
2021-12-29, 21:21
Medlem
haschkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vilka är det som gillar honom? Han förstörde flygsvamps forum. Det var uppenbart att han företrädde någon eller några säljare .

Jag gillade Bubblemint på grund av hans positiva inställning, men jag delar din misstanke om han företrädde nån. Tveksamt om det var en specifik säljare dock, då han verkade glad i så många. Jag fick mer intrycket av att han arbetade för sajten som helhet (kanske skaparen själv?) Nåt vanligt kneg kan han knappast ha haft då han var online 24/7, men ändå hade råd att handla i bulk + bjuda andra. Jag blev själv bjuden, vilket givetvis påverkar mitt omdöme.

Nåt som talar emot min teori är han nu hänger på Archetype. Är han lika givmild där?
Citera
2021-12-29, 22:17
Medlem
LattjoVidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Skulle nog säga både och, men verkar relativt "normalt" i dagsläget. Som jag skrev tidigare i tråden hade jag också två leveranser som skickades i förra veckan(22a eller 23e) varav en kom igår medans den andra inte gjorde det. Och eftersom jag har varannan dag utdelning så får jag avvakta till imorgon för det andra. Litar på säljaren då det är en av dem största, bästa och mest seriösa säljarna men tycker det är märkligt hur vissa får sina leveranser på 1-2 dygn från säljaren under dessa tider medans andra måste vänta över en vecka.
Pratade med postnord och tydligen har dem rejält tryck just nu, en artikel från imorse berättade om en hel postterminal som drabbats av Covid så verkar väl vara lite förseningar i vissa distrikt. Avvakta veckan ut är mitt tips, men med tanke på alla omständigheter tror jag inte det är alltför suspekt att det inte hunnit komma ännu. Högt tryck under mellandagarna samt en massa vikarier etc är väl antagligen bäddat för förseningar.

Citat:
Ursprungligen postat av azizziz
Det ska nog vara lugnt, tog över en vecka för en leverans för mig från en vendor som annars alltid brukar leverera på 24 timmar. Det är PN:s som strular till det och du lär får dina saker när som. Nu är leveranserna tillbaka på samma tid verkar det som, beställde i söndags och fick mitt idag.

Försändelsen landade i postlådan en halvtimme efter det att jag skrev
Alltid samma visa, man måste hinna bli nojig innan paketet dimper ner..
Citera
2021-12-30, 05:02
Medlem
Lyssna nu noga. Den som är köpare på FS4 är inte intressant för polisen. Om det inte handlar om 10 tusentals kronor som rullar gång på gång.

En erfaren affärsman vet att man inte lägger brev på posten på en fredag. Han väntar såklart till söndag då han vet att posten hämtas. Samma sak gäller när det är röda dagar. en annan seriös sak är att paketet ska vara vaccat. och gärna vadderat runt vaccet så ingen kan känna vad som finns i paketet. Och självklart lägger man inte alla försändelser i samma låda. Man får helt enkelt ta några olika lådor att skicka från.
Citera
2021-12-30, 14:30
Medlem
Någon vänlig själ som kan posta fungerande länk? Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här