Citat:
Ursprungligen postat av
Extreem
Internationella marknader så som arch och torrez är ju stora måltavlor och ligger i stort fokus av både europol och interpol, vi vet vad som hänt med dessa genom tiderna, dessutom är exitscams nästan garanterat och bara en tidsfråga på dessa sidor om man nu kollar tillbaka i tiden, dvs om sidorna nu ens klarar sig innan dom läggs ner av diverse myndigheter tillsammans med allas pengar ..
Förstår inte varför det samtidigt normaliseras anvädning av clearnet sidor, signal, protonmail o liknande dumheter, inrikes marknader som Flugsvamp har klarat sig någorlunda bra trots att det var lite surt att säljare o köpare inte fick längre tid att ta ut sina pengar. Jag tänker iallafall lägga mina pengar o säkerhet på FS 4.0, åtminstone om nån vecka eller så att fixa buggar o se att köpare fått sina grejer, dom har trots allt gjort stora framsteg på så kort tid (om det nu inte är samma gäng som FS 3.0 dvs vilket jag tvivlar på iomed hur sidan o funktionerna ser ut).
Dom är stora måltavlor om dom är stora internationellt, ja. Archetyps användarbas ser i nuläget ut att till stor del bestå av svenskar och jämfört med Torrez tex så är dom pyttesmå. Sidan är dessutom så välkodad att en eventuell vilja att stänga ner den inte kommer att vara tillräckligt, resurser, ROI o.s.v.
Exit scam är heller inte på något sätt garanterat. Det bästa exemplet på det var antagligen Dream market som gav alla möjligheten att plocka ut sina pengar i god tid före nedstängingen. Jag gillar dock att du tog upp ämnet eftersom det fick mig att omvärdera min åsikt om FS4. Med tanke på vad vi sett hittills utav deras kodning så skulle jag bli förvånad om dom ens hinner genomföra en exit scam innan det att den svenska polisen stänger ner dom och samlar på sig adresserna från alla som autokrypterat.
Lägg du dina pengar och säkerhet i händerna på teamet bakom FS4. Av det lilla vi sett hittils gällande bildernas EXIF data och möjligheterna till kodinjektion så låter det som ett jävligt smart val. Det här är liksom inte små buggar vi pratar om utan väldigt grundläggande säkerhetstänk. Att dom visar en sådan brist på det trots att vi inte ens är en vecka in i deras existens är rätt skrämmande.