2021-12-27, 11:53
Medlem
Tillträdesförbud .. nyheterna kl.11:00 idag 27 dec 2021

Hörde på nyheterna idag kl. 11:00 - att Tillträdesförbud ska utökas - beslutade regeringen idag.

Dvs försiktiga personer som inte vill vaccinera sig ska portas från bibliotek.
Det sa de inte - bara att: Lagen om tillträdesförbud från 1:a mars i år, ska utökas och gälla även bibliotek och simhallar.

Finns ingen smittspridning i samhället idag, Se på datan. Bibehållen andel positiva testsvar. Bibehållet r-tal. Testandet ökar och därför ökar även antal fall. Men egentligen ingen smittspridning.
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&uniformYAxis=0&picke rSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Cases%2C+te sts%2C+positive+and+reproduction+rate&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~SWE

Ändå tillför Sveriges regering ytterligare strama begränsningar.

Syftet är väl att tvinga folk till vaccination.
Ett okänt ämne som innehåller genetisk kod, tvingas in i människor. Är det syftet?
Citera
2021-12-27, 11:56
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Nej dvs individer som inte kan bete sig som folk kan portas från bibliotek och simhallar efter beslut av åklagare. Detta har inget med vaccin att göra.
Citera
2021-12-27, 11:59
Bannlyst
aj det här kommer inte sluta bra för någon.

ni hyllar saken men som vanligt är det er själva det drabbar.

vet inte vad man ska göra för att ni ska fatta. lycka till
Citera
2021-12-27, 12:00
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Hörde på nyheterna idag kl. 11:00 - att Tillträdesförbud ska utökas - beslutade regeringen idag.

Det sa de inte - bara att: Lagen om tillträdesförbud från 1:a mars i år, ska utökas och gälla även bibliotek och simhallar.

Finns ingen smittspridning i samhället idag, Se på datan. Bibehållen andel positiva testsvar. Bibehållet r-tal. Testandet ökar och därför ökar även antal fall. Men egentligen ingen smittspridning.
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&uniformYAxis=0&picke rSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Cases%2C+te sts%2C+positive+and+reproduction+rate&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~SWE

Ett okänt ämne som innehåller genetisk kod, tvingas in i människor. Är det syftet?
Lyssnade du på vad nyheten gällde?
Tillträdesförbudet handlar om folk som beter sig illa. Sedan tidigare kan dom som snattar och hotar personal i affärer få tillträdesförbud.
Nu ska det utvidgas till bibliotek och simhallar.
Citera
2021-12-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej dvs individer som inte kan bete sig som folk kan portas från bibliotek och simhallar efter beslut av åklagare. Detta har inget med vaccin att göra.

Är du inte lite aningslös 'blåögd' naiv?
Vi har ett land som inte har smittspridning - och ändå införs vaccinpass! Vårt land som gjort sig känt för att inte ta till några onödiga åtgärder, tar till tvångsåtgärder nu..
Hur kan du vara säker detta inte kan användas för vaccinerade /ovaccinerade?

Jag är lite äldre och har sedan länge insett att Sverige styrs av andra - inte av regeringen.

Jag hoppas jag har fel, men tyvärr har farhågorna besannats i allt för hög grad.
Citera
2021-12-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Tillträdesförbudet handlar om folk som beter sig illa. Sedan tidigare kan dom som snattar och hotar personal i affärer få tillträdesförbud.

Ja jag lyssnade! Och jag lyssnade särskilt efter sådant som du skriver. Och jag hörde inte det. Det var då jag blev misstänksam.
Detta med att bära sig illa åt. Kan det innebära att du inte vaccinerat dig? Folk tycks håna och förlöjliga de som inte vaccinerat sig.

Alltså man tror sig i allmänhet veta något om dessa okända genetiskt kodade material.

Vaccinen har:
Okändt innehåll
Ny oprövad teknik
Okända biverkningar
Hemliga avtal
Overksamma mot smitta
Okänd genetisk kod
Inte godkänts som läkemedel

De som inte vill ha detta är ju normala och förnuftiga.
Senast redigerad av Urbizzo 2021-12-27 kl. 12:37.
Citera
2021-12-27, 12:42
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:

Morgan håller pressträff kl 13
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/12/digital-presstraff-med-morgan-johansson/
Citera
2021-12-27, 12:47
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ja jag lyssnade! Och jag lyssnade särskilt efter sådant som du skriver. Och jag hörde inte det. Det var då jag blev misstänksam.
Detta med att bära sig illa åt. Kan det innebära att du inte vaccinerat dig? Folk tycks håna och förlöjliga de som inte vaccinerat sig.

Alltså man tror sig i allmänhet veta något om dessa okända genetiskt kodade material.

Vaccinen har:
Okändt innehåll
Ny oprövad teknik
Okända biverkningar
Hemliga avtal
Overksamma mot smitta
Okänd genetisk kod
Inte godkänts som läkemedel

De som inte vill ha detta är ju normala och förnuftiga.
Citat:
Tillträdesförbudet omfattar i dag butiker och regeringen har tidigare sagt sig vilja utvidga förbudet till att även gälla bibliotek och simhallar.
– Om du går till en simhall och sedan inte kan bete dig, och till exempel ofredar andra människor. Eller om du går till ett bibliotek och för oväsen, ska du då ha någon självklar rättighet att bara få komma tillbaka igen?
https://www.expressen.se/nyheter/brakstakar-ska-stoppas-inte-bara-i-butiker/
Jag hoppas att din selektivitet bara gäller hörseln, annars är det allvarligt.
Citera
2021-12-27, 12:49
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Är du inte lite aningslös 'blåögd' naiv?
Vi har ett land som inte har smittspridning - och ändå införs vaccinpass! Vårt land som gjort sig känt för att inte ta till några onödiga åtgärder, tar till tvångsåtgärder nu..
Hur kan du vara säker detta inte kan användas för vaccinerade /ovaccinerade?

Jag är lite äldre och har sedan länge insett att Sverige styrs av andra - inte av regeringen.

Jag hoppas jag har fel, men tyvärr har farhågorna besannats i allt för hög grad.

Jag är rätt så säker på att de hade kunnat införa vaccinpass i simhallar och på bibliotek om de hade velat utan detta. Så det finns ingen poäng att åberopa detta.
Citera
2021-12-27, 12:50
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Snacka om att foliehattarna är paranoida!

De ser nazister och annat överallt.

Denna pressträff var ju tydlig om vad den handlade om, ändå går antivaxxare och andra stollar full Arnstad och ylar om vaccinpass mm.

Fan vad blåsta de är…..
Citera
2021-12-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden

TS har missuppfattat. Men det borde finnas en tråd om detta. Var fan ska det sluta? Med kinesisk ansiktsigenkänning där du får poäng efter din "sociala" förmåga. Det är riktigt sjukt detta. Sverige är redan registreringarnas hemland på jorden.
Citera
2021-12-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
TS har missuppfattat. Men det borde finnas en tråd om detta. Var fan ska det sluta? Med kinesisk ansiktsigenkänning där du får poäng efter din "sociala" förmåga. Det är riktigt sjukt detta. Sverige är redan registreringarnas hemland på jorden.
Mycket av det vi ser idag i "demokratiska" länder hade covididioterna kallat konspirationsteorier för några år sedan.
Sakta tar man steg för steg och den mest galna foliehattsteorin blir det nya normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in