2021-12-09, 18:37
Medlem
Regimen släpper in vilket slödder som helst i vårt land, men de vill förbjuda svenskar att åka buss i vårt eget land?
Citera
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ska förklara enkelt och pedagogiskt för dig.

Att Magdalena Andersson är statsminister, att Löfven fick några månader till efter att januariavtalet föll, beror på att vänstersidan samlar 175 mandat. Högersidan 174. Kampen om den sista platsen bollades fram och tillbaka mellan SD och Centerpartiet i en valkrets i västra götaland sent på valnatten, som i slutändan gick till Centerpartiet. Hade bara några hundra afs-väljare i den valkretsen röstat på SD, det vill säga det parti de lämnade, så hade högersidan haft 175 mandat. Då hade inte Sossarna kunnat styra på centerpartiet och amine kakabavehs mandat.

Det krävs alltså inte många SD-väljare som går över till afs för att helt förstöra SD:s maktambitioner. M-KD-SD kan mycket väl tappa sin majoritet på en hårstrå om de fortsätter läcka väljare till afs på grund av att de är så fega i frågan om exempelvis vaccinpass.

Förstår du nu? En röst gör stor skillnad.

Ja om det står o faller med det men det förutsätter en följdkedja som är ytterst spekulativ
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Hoppas att alla som är ovaccinerade fortsätter åka buss och tåg.

Jag tänker i alla fall fortsätta. Vem ska stoppa mig? Den som försöker kasta ut mig på grund av trams kan förvänta sig en hel del problem.

Om alla ovaccinerade ignorerar det här så blir det jobbigt för regeringen.
Citera
2021-12-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Kan säkert stämma. Däremot så ändrades pandemi från antal döda till antal insjukna 2009. Det var då planen började PLANdemi

/J

Yes I know. Från många dödsfall till enbart många smittade. Precis lagom till svininfluensan och lanseringen av 4G.
Citera
2021-12-09, 18:39
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Jag är inte svensk så blanda inte ihop mig.

Men då undrar jag, varför argumenterar du för en sak i ett land där dina förfäder inte slogs?

Blir lite platt?
Citera
2021-12-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Så är det inte! Det är de styrande som skall straffas som nu har toppjobb för att ha infört detta! Och du kommer få problem med immunförsvaret men det kanske du skiter i?
Bubububabababuub? Hahaha
Va fan är det du snackar om?

Gå och vaccinera dig eller ta konsekvenserna ditt jävla offer!

Era argument blir allt sämre och sämre eller så blir ni allt trögare och trögare.

Kanske är det endast de dummaste som inte tagit vaccinet än?
Citera
2021-12-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Hoppas att folk börjar elda upp bilar och gör riot i Sverige, så som dom gjorde i Holland, det fungerade. Blev nej till vaccin pass i Holland.
Det kommer nog bli mycket bråk och tjafs vid entreer någon kanske hämtar resten av släkten om den personen blir nekad. Butiker kommer aldrig våga neka ovaccinerade utrikesfödda vid entreerna.
Citera
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Varför bilar och butiker? Elda upp myndighets och regeringsbyggnader istället! Det är ju för fan de som inför denna skiten!
Folk tänker inte längre än näsan räcker.

Vad är ni för idioter som ska elda upp bilar? Är ni helt jävla slut i skallen?

Som du sa, ska vi elda så är det mot statliga myndigheter, regering och mediebolag som SVT, TV4, Aftonhoran o.s.v.....
Citera
Medlem
Läs denna vaxx dyrkare så fattar ni lite.. använder gammelmedia så det sjunker in lättare

https://www.expressen.se/debatt/vaccinationsbevis-ar-ren-utpressning/
Citera
2021-12-09, 18:44
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Därför att mina förfäder gjorde att hela den här kontinenten blev befriad. Inklusive Sverige.

Då var dina förfäder en hel armé, stor släkt med andra ord.

Vilket land?
Citera
2021-12-09, 18:45
Medlem
Kajahs avatar
Regeringen vill förskansa sig mer och mer makt. Maggan är en makthungrig kvinna, det hoppas jag alla kan se. Sverige blir mer och mer totalitär för varje dag dom passerar. Skrämmande utsikter.
Citera
2021-12-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Först,
Svt text TV sidan i första posten är nu borttagen, men finns upplagd som bild av vänlig forumit på den här länken,
https://imgur.com/a/fdpOKhk

---
@BillMiller,
Du har helt rätt, jag tror att skjuta med stora kanonen nu när alla ser och upplever det faktiska läget får nog många att fundera lite extra.
Detta görs nu lagom till jul, med julbord, resor till släkt och vänner samt kan ha fel men var inte evenemang årets julklapp?
Vem törs boka?

Återigen så mobbas alla med naturlig imunitet och kan de som nu har tagit 2 sprutor ens vara säker på att det fortfarande gäller till julresandet?

Alla dessa restriktioner servas rykande färska med en väljare undersökning där S står som en lysande julstjärna.......

Deras strategi är ”söndra och härska”. Skrämma folket till lydnad. Men när en större grupp inte längre är rädda utan observerar verkligheten måste de ta till andra metoder.
Väcka vrede, avsky och förakt mot de som inte gått på lögnen. Nämligen de ovaccinerade.
När saker ställs in och restriktioner införs på nytt så skyller dom på den gruppen.
Bara för att de som följer makthavarnas ord ska bli frustrerade.
Helt plötsligt har dom två grupper. Där den stora gruppen ska tycka att förtryck är bra.
Byt ut ordet ovaccinerad mot svart, vit, man, kvinna, svensk, arab, afrikan, jude, kristen, muslim eller något annat likande så blir det diskriminering och rasism.

Men jag har en känsla som säger att saker och ting kommer ändras. Den naturliga balansen måste upprättas förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in