Citat:
Ursprungligen postat av
fluff995
För det första: En ökning med 100 procent betyder ingenting om den ursprungliga mängden var väldigt liten. Går du från 1 till 2 har du exempelvis en ökning på hundra procent, men 2 är fortfarande en väldigt liten siffra.
För det andra: Danmark har haft toppar på nära 40 döda per dag. En ökning från, låt då säga, 6 till 10 är i jämförelse en
marginell ökning -framförallt när 40 döda fortfarande är en ytterst låg siffra. Sverige har exempelvis haft toppar på nära 500 döda per dag.
Danmark har inte haft så här många döda i år nej. Enbart när folk var ovaccinerade.
Citat:
Det låter som att jag talar till ett barn nu, men det finns inget sätt jag kan förklara ovanstående utan att låta nedlåtande. En vuxen människa ska begripa sånt här.
En vuxen ska också begripa det jag skriver.
Citat:
Här får du förtydliga.
Menar du att Sverige ännu inte letar efter omikron-smitta?
Sverige är inte med på listan där omicron är profilerade nej. Det har rapporterats om enstaka fall men den har inte tagit över ännu, vilket den verkar ha gjort i Danmark.
Citat:
Eller att Sverige inte rapporterat särskilt många fall av omikron? Det senare tyder ju i så fall på att omikron helt enkelt inte smittar särskilt mycket...
Nej, det betyder att antingen Sverige inte testar, inte rapporterar eller så har den inte slagit igenom i Sverige ännu. Duuuh.