2021-12-14, 17:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
För det första: En ökning med 100 procent betyder ingenting om den ursprungliga mängden var väldigt liten. Går du från 1 till 2 har du exempelvis en ökning på hundra procent, men 2 är fortfarande en väldigt liten siffra.
För det andra: Danmark har haft toppar på nära 40 döda per dag. En ökning från, låt då säga, 6 till 10 är i jämförelse en
marginell ökning -framförallt när 40 döda fortfarande är en ytterst låg siffra. Sverige har exempelvis haft toppar på nära 500 döda per dag.

Danmark har inte haft så här många döda i år nej. Enbart när folk var ovaccinerade.

Citat:
Det låter som att jag talar till ett barn nu, men det finns inget sätt jag kan förklara ovanstående utan att låta nedlåtande. En vuxen människa ska begripa sånt här.

En vuxen ska också begripa det jag skriver.

Citat:
Här får du förtydliga.
Menar du att Sverige ännu inte letar efter omikron-smitta?

Sverige är inte med på listan där omicron är profilerade nej. Det har rapporterats om enstaka fall men den har inte tagit över ännu, vilket den verkar ha gjort i Danmark.

Citat:
Eller att Sverige inte rapporterat särskilt många fall av omikron? Det senare tyder ju i så fall på att omikron helt enkelt inte smittar särskilt mycket...

Nej, det betyder att antingen Sverige inte testar, inte rapporterar eller så har den inte slagit igenom i Sverige ännu. Duuuh.
Citera
2021-12-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Hur går det med JO-anmälan?
Finns också enligt diskrimineringslagen minst två sätt att undvika vaccinpass; medicinsk (läkarintyg att man inte kan ta vaccinet), och religiöst undantag.
Någon som vet om det finns företag som inte godkänner några av dessa, och har blivit DO-anmält?

Konstigt att debatten stannat av efter 14 dagar, speciellt efter att medicinsk-etiska rådet blev nobbat.

Jag skickade in en JO-anmälan för några veckor sen men har inte hört ett knyst.
Citera
2021-12-15, 06:57
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
För egen del påverkas jag inte eftersom jag inte har åkt buss/tåg på flera år och inte har några såna avsikter heller. Men bara tanken på att införa något sånt här är vämjeligt. Och den sk oppositionen? Sover den? Eller är den med på tåget??

Som någon skrev - Covid är över och det redan i somras. Tex så ligger FHMs kurva "dödsfall per dag" r närmast platt på golvet sen försommaren. Dessa siffror måste vara höga för att motivera såna här drastiska åtgärder. Nu är de mest "maginalfel".

En fördel med vaccinpass är att folk slipper beblanda sig med illegala invandrare. REVA-projektet läs ner pga rasism, men Corona är en rumsren ursäkt för legitimationskontroll. Visst kan illegala vaccinera sig och visa upp ett pass från hemlandet men det skrämmer ändå bort mycket avskum.
Citera
2021-12-15, 10:35
Medlem
Mycket intressanta, och skrämmande, 17 minuter om att vaccinpass egentligen inte har med smittspridning att göra utan är här för att kontrollera befolkningen.

Vaccinpass har ingenting med smittspridning att göra och har aldrig haft. Men i skuggan av påstått skydd mot "smittspridning" är de styrandes huvudsakliga mål den närmaste tiden att få vaccinpassen införda. Lyckas de med det ligger mänskligheten riktigt illa till. Vilka prestationer de i framtiden väljer att knyta till detta s.k. "vaccinpass" är det bara fantasin som sätter gränsen för.
Det sociala poängsystem som införts för medborgare på vissa platser i Kina är ett exempel på en ypperlig funktion för dem att knyta till vaccinpasset. Kinesiska medborgare får tillträde till fler saker i samhället ju "lydigare" de enligt staten är. Gör de något staten inte tycker om, till exempel skriver eller säger något negativt om staten eller på annat sätt motsätter sig statens vilja, blir det lägre sociala poäng och de begränsas att delta i vissa delar av samhället. Det kan då kan leda till allt från att inte få vistas i vissa områden eller lokaler till att inte få flyga eller åka kollektivt.

När det om inom en snar framtid inte förekommer några kontanter, utan endast digital valuta är tillgänglig så kommer de att ha möjlighet att bestämma om du över huvud taget har rätt till att ha en inkomst eller ens ha ett bankkonto. Räntan på eventuella lån ökar sannolikt också för de "olydiga", om de fortfarande tillåts låna pengar.
Det finns även ett mindre charmigt angivarsystem inbyggt i det hela. Där ges de som anger sina medmänniskor extra sociala poäng och de som anges tappar delar av sina poäng. Det kan i Kina räcka med att man rapporterar in att någon spottar på gatan.
Med ett sådant kontrollsystem infört är det nya slavsamhället långt framskridet. Det är det optimala verktyget för att ta kontroll över mänskligheten. Naturligtvis "för vår egen säkerhets skull". Vaccinpass bäddar för ett totalitärt samhälle med medicinsk apartheid.

https://rumble.com/vpx6sw-the-pivotal-moment-nwo-vaccinpass-socialt-kreditsystem.html
Citera
2021-12-15, 10:55
Medlem
rtyuios avatar
Tusentals vaccinerade får nu smaka på sin egen medicin när de inte får giltiga nazipass. - Gråter ut i Media.

"Tusentals fullvaccinerade får inte bevis: ”Diskrimineras”

Regeringen vill införa krav på vaccinbevis inom fler verksamheter än i dag. Men tiotusentals fullvaccinerade personer i Sverige exkluderas från ställen som kräver bevis. Det drabbar bland annat utbytesstudenter som inte kan få svenska vaccinbevis och nu riktas kritik mot att gruppen inte prioriteras.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tusentals-fullvaccinerade-far-inte-bevis-diskrimineras

Att folk har gått med på den här skiten överträffar mitt förstånd. Orwell vänder sig i graven just nu.
Citera
2021-12-15, 11:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Skriver under på allt.

Gällande partier som är emot det här. Tror det endast är V i riksdagen som motsatt sig tramset.

Utanför riksdagen är det AfS och MED.

SD kommer INTE få min röst igen. De säger inte ett pip om detta. Jävla medlöpare hela bunten.

Vaccinpassen ökar smittspridningen I hela EU.
Införandet av vaccinpass kan vara det största misstaget sedan pandemin startade.
Signalen till människor är att så länge du har ett vaccinpass så är det fritt fram att trängas på restauranger, dansgolv och på bussen.
Oavsett symptom eller inte.

Vaccinpass ger alltså större friheter än ett PCR-test som visar att du är fri från virus.
Citera
2021-12-15, 11:15
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Tusentals vaccinerade får nu smaka på sin egen medicin när de inte får giltiga nazipass. - Gråter ut i Media.

Regeringen vill införa krav på vaccinbevis inom fler verksamheter än i dag. Men tiotusentals fullvaccinerade personer i Sverige exkluderas från ställen som kräver bevis. Det drabbar bland annat utbytesstudenter som inte kan få svenska vaccinbevis och nu riktas kritik mot att gruppen inte prioriteras.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tusentals-fullvaccinerade-far-inte-bevis-diskrimineras

Att folk har gått med på den här skiten överträffar mitt förstånd. Orwell vänder sig i graven just nu.
Ja jag har svårt att hitta orden. Märk också att nu nämner man inte ens något slutdatum. Tidigare så poängterade man hela tiden olika tidsrymder som diverse "åtgärder" skulle gälla till. Men nu pratar man som om passen är ett helt självklart inslag i vardagen utan tidsgräns. Det är uppenbart att detta är här för att stanna.

Förstår ni hur sjukt? Min son tar bussen till skolan, ska han behöva vaccinera sig för att åka buss? Ska man tvingas vaccinera sig för att köpa ett paket mjölk? Sitta på en uteservering mitt i sommaren? Jag blir ta mig fan vansinnig på detta. Nu är det bara våld och revolution som kan få stopp på eländet. Men det har jag svårt att se hända i Sverige.

Tvi vale vilken dynga
Citera
2021-12-15, 11:24
Medlem
Citat:

Såna där artiklar syftar till att pusha för ett internationellt vaccinpass, såklart. Först inom EU och sen kanske EU/USA och några till och till sist globalt via FN/WHO.

Det är ju "vansinne" att fullvaccinerade från USA eller Spanien inte kan använda sina vaccinpass i Sverige.
Citera
2021-12-15, 11:29
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Såna där artiklar syftar till att pusha för ett internationellt vaccinpass, såklart. Först inom EU och sen kanske EU/USA och några till och till sist globalt via FN/WHO.

Det är ju "vansinne" att fullvaccinerade från USA eller Spanien inte kan använda sina vaccinpass i Sverige.
Jepp. Villkorad Frihet av staten....precis som i Kina. Och fåren bara bräker....bääääää... Staten kan släcka ner ditt pass när de så önskar....sedan är du utestängd från samhället.
Citera
2021-12-15, 11:40
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Jepp. Villkorad Frihet av staten....precis som i Kina. Och fåren bara bräker....bääääää... Staten kan släcka ner ditt pass när de så önskar....sedan är du utestängd från samhället.

Frågan är ju hur mycket "fåren" kan göra åt saken när all världens media, storfinansen och i princip alla länder av minsta betydelse runt om i världen verkar vara överens på den här punkten. Jag har aldrig sett liknande uppslutning kring något så dubiöst och suspekt som exempelvis global vaccination på grund av ett virus som COVID-19. Det står överhuvudtaget inte i proportion till varandra; det är absurt.
Citera
2021-12-15, 12:03
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Frågan är ju hur mycket "fåren" kan göra åt saken när all världens media, storfinansen och i princip alla länder av minsta betydelse runt om i världen verkar vara överens på den här punkten. Jag har aldrig sett liknande uppslutning kring något så dubiöst och suspekt som exempelvis global vaccination på grund av ett virus som COVID-19. Det står överhuvudtaget inte i proportion till varandra; det är absurt.

Vägra lyda. Fåren är fler än herdarna. Informera era nära och kära. De kommer säkert avfärda det som löjeväckande i början, men fler och fler kommer få upp ögonen vad det är som händer. Låter folk saker och ting gå för långt så blir det aldrig någon väg tillbaka. Kommer bara bli värre. Vill de ha villkorat godkännande av staten att få leva sina liv? Eller vill de ha sin frihet att leva sina liv?
Fråga de varför de vill godkänna att staten sprutar in ett läkemedel i dig som bara har en livslängd på några månader, annars blir du utestängd från samhället? Vill de hålla på så i oändlighet?
Citera
2021-12-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism

Det kanske är så att "den stora konspirationen", som jag aldrig helt har uteslutit som möjlig men alltid bedömt som osannolik, trots allt är sann. Den verkar åtminstone vara delvis sann på vissa nivåer och i vissa avseenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in