Citat:
Ursprungligen postat av
SvartKaffemugg
Vad är detta för galenskap? Människor som arbetar och betalar skatt och med det finansierar kollektivtrafiken ska inte ha rätt att åka i kollektivtrafiken medan människor som inte är med och finansierar trafiken får nyttja den, och allt pga ett vaccin som ska vara frivilligt att ta? Låter inte så frivilligt om man är beroende av kollektivtrafik för att kunna ta sig till och från jobbet. Låter mer som utpressning tycker jag allt. Och om det införs så försvinner ju även rätten att hålla sin vaccinstatus privat från arbetsgivaren. Kan man plötsligt inte ta sig till jobbet för att man inte får åka med på tåget till jobbet blir ju ens vaccinstatus rätt given för omgivningen.
https://www.expressen.se/debatt/vaccinationsbevis-ar-ren-utpressning/
På tiden att någon tar till orda och att de släpps fram i massmedia.
Artikeln var bra, hoppas på fler framöver så makten tvingas backa.
För egen del påverkas jag inte eftersom jag inte har åkt buss/tåg på flera år och inte har några såna avsikter heller. Men bara tanken på att införa något sånt här är vämjeligt. Och den sk oppositionen? Sover den? Eller är den med på tåget??
Som någon skrev - Covid är över och det redan i somras. Tex så ligger FHMs kurva "dödsfall per dag" r närmast platt på golvet sen försommaren. Dessa siffror måste vara höga för att motivera såna här drastiska åtgärder. Nu är de mest "maginalfel".