2021-11-18, 10:29
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Så du tror att du som ovaccinerad går säker för TBC i dagens Sverige? Tillåt mig att hånflina!

Skrev jag det?

Du har nog problem med förståelsen märker jag..
Citera
2021-11-18, 10:30
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Men de flesta som har dött av Covid-19 de senaste veckorna har ju varit vaccinerade enligt FHM. Hänger du inte med i svängarna?

Källa på det tack
Citera
2021-11-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Har inte tid att svara långt nu på jobbet men, Enkelt förklarat kan man sammanfatta det med att vaccinerade smittar i lägre grad, samt vaccinerade blir mer sällan allvarligt sjuka osv, därav att man vill ha vaccinpassen.

Tack för svar.

Likaså gör personer med genomgången infektion? De har ju t.o.m. ett bättre skydd.
Så, om de hade använt samma regler för dessa vaccinationsbevis som för utlandsresa:
Att en legitimerad sjukvårdare genomför testning vilken senare visar positiv och individen senare tillfrisknar och har antikroppar, kan man söka för covidbevis och nyttja för utlandsresa. Detta borde även kunna nyttjas som vaccinationsbevis.

Men det gör det inte. Trots att genomgången infektion har många gånger högre säkerhet än enbart vaccination.
I mina ögon faller då hela nyttan med att införa det. Det ingjuter falsk trygghet och är ett slag mot vår rörelsefrihet. Tillsammans med övervakning, dataavlyssning och A.I. som skenar bortom lagstiftning går vi sakta ett dystert samhälle till mötes..

Jag förstår att det är svårt för regeringen att dra linjen men här byter vi grundläggande rättigheter mot falsk trygghet. Det är idioti.
Citera
2021-11-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Varför man ska vårda äldre? Ja fundera över det du.
Men gå och förklara för de tiotusentals som lider av sviter av sjukdomen och de anhöriga till de 15000 som avlidit varför du struntar i deras sjukdom och deras anhörigas död.

Det där är ju bara halmgubbar, i brist på verkliga argument.

Jag pratade om statliga restriktioner, vaccinpass och massvaccineringar, inte om att man inte ska vårda äldre som är sjuka. Det tror jag du förstod utmärkt väl.

Sjuka ska vårdas, symtom ska lindras, men vad har det med hela den här cirkusen att göra? Ingenting.

Och på tal om de 15 000 som avlidit så kanske jag får påminna om att man i Sverige, och de flesta länder, räknas som död i covid om man bara har viruset i kroppen vid dödstillfället, oavsett primär dödsorsak. Pratar vi om covid som primär dödsorsak hamnar vi långt under 15 000 döda. Visst är jag elak och ond som ägnar mig åt sådan faktagranskning? Det där med att tillskriva människor skam och skuld på grund av deras uppfattningar verkar du i alla fall ha snappat upp från makthavarnas agenda. Löjeväckande att se.
Citera
2021-11-18, 10:32
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Hur många dör i Sverige per dag?
Varför ser läget bättre ut här i Sverige jämfört med Norge t.ex. tror du?

Precis som att viruset tycktes upphöra 29 sept blev det återigen alarmerande från ena dan till den andra.

För att Sverige och Norge befinner sig i olika skeden pga olika motåtgärder under den värsta pandemin. Det som sker i Sverige vid en tidpunkt behöver inte ske samtidigt i norge, och vice versa.

Förstår du inte detta? Inte så konstigt då att ni antivaxxare är så svåra att övertyga om enkla saker, ni fattar helt enkelt inte och är dessutom envisa som åsnor.
Citera
2021-11-18, 10:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Fast det vill ju makthavarna komma åt. Du också. Men ni vill inte erkänna någon gång att ni är för tvång. Ni vill till slut ta till vad som helst som att stänga ute människor från arbetsplatser och matbutiker, allt för att tvinga i de sista vaccinet.
Nej, men om studier visar att det just nu är ovaccinerade som ligger på IVA och tar upp plats för andra så kanske vissa åtgärder behövs göras för att ovaccinerade inte ska smittas. Det är ingen som är ute efter dig.

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Nej. Det är orimligt. Jag har redan beskrivit varför. Inför våg två och tre och våg femtioelva är befolkningen redo med stärkt immunförsvar. Man har vant sig med viruset.
Men så är det inte om du tittar på fakta.
Citera
2021-11-18, 10:33
Medlem
Sluta streta emot nu. Det behöver dö lite folk, sötebrödsdagarna är slut nu..... gallra rovorna för satan.
Citera
2021-11-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Så du tror alltså att det är möjligt att vaccinera bort Covid-19? Är det det du försöker säga?
Absolut, når vi 99% vaccinations nivåer kommer spridningen och antalet insjuknade minska drastiskt.

Du är ett problem för samhället och nationen. Fiender till nationen ska straffas socialt genom vaccinpassen.

Jag tror vaccinpasset kommer ha god effekt och få upp andelen vaccinerad till 90-95%.
Citera
2021-11-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fast ni foliehattar är så pass offended över att folk väljer att vaccinera sig, att ni slutat umgås med dessa kompisar

Så vem ska du få beviset ifrån? Varför skulle en vaccinerad "kompis" ge dig sitt bevis när du samtidigt smutskastar dem?

Finns inga genvägar, antingen vaccinerar du dig eller så gör du inte det.
Hur vet du om jag är vaccinerad eller ej?

Jävla flashbacks mongo!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Smittan skenar i våra grannländer och kommer öka här också. Är väl bättre att göra något för att bromsa den innan den blir okontrollerbar. Bättre med vaccinpass istället för att behöva stänga ner och ställa in.

Ojdå. Varför skenar smittan när så många är vaccinerade? Var inte vaccinet tänkt att fungera?

Finns ingen anledning alls att stänga ner och ställa in, eftersom faran är gravt uppförstorad. Åtgärderna står inte på långa vägar i proportion till risken. Tro för övrigt inte att de kommer att lämna dig ifred för att du är vaccinerad och har ditt löjliga lilla vaccinpass.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Källa på det tack

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/

"För vecka 42 har hittills 23 bekräftade fall rapporterats avlidna. Av dessa var 3 ovaccinerade. Föregående tre veckor var medeltalet 40 dödsfall per vecka. Av de rapporterade avlidna vecka 42 rapporterades 18 dödsfall bland personer med hemtjänst eller på SÄBO. Medelåldern för samtliga dödsfall var 83 år för vecka 39–42 och 82 år över hela pandemin. Under vecka 42 var dödligheten inom normalspannet för årstiden enligt överdödlighetsmodellen EuroMoMo."
Citera
2021-11-18, 10:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Skrev jag det?

Du har nog problem med förståelsen märker jag..
Nej. Men OK. Då erkänner du alltså att du riskerar att dra på dig en otäck sjukdom, som i så fall kommer att göra att du konsumerar vårdresurser helt i onödan. Det finns ju vaccin, tror du inte på vetenskapen?
Med den retorik covidioterna använder så bör du såklart tvingas att betala för ditt eventuella vårdbehov ur egen ficka. Dessutom måste vi införa TBC-pass på kulturevenemang så att du inte riskerar att smitta alla andra som också är ovaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in