2021-11-18, 12:53
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
På vilket sätt är det lagligt att utesluta människor från det sociala livet och samhället pga en sjukdom som 99% klarar av bra? En sjukdom som dessutom även smittar när någon är vaccinerad och bär på den?

Ja Adolf och Mussolini hade varit stolta över att se den digitala judestjärnan.
Du får väl studera lagstiftningen som gäller i vårt land :-)

Sluta tramsa om att ni inte får springa runt på alla typer av evenemang, visa i stället på hur smittbegränsande åtgärder bryter mot någon lag.

Att jämföra att ni inte får gå på en konsert eller en hockeymatch med nazister och fascister som mördade miljoner människor visar ju bara på hur orimligt ni antivaxxare resonerar.

Ni kan fortfarande göra 99% av allt ni gjorde före pandemin och ni kommer inte tvingas ta sprutor. Lugn nu. Försök se på det rationellt och inte som om ni vore bindgalna hundar som vrålar om fascism och nazism direkt ni inte får medhåll.
Citera
2021-11-18, 12:54
Medlem
För en generation sedan var det lagligt (och moraliskt acceptabelt) att diskriminera svarta, homosexuella och kvinnor. I modern tid har man insett att det är fel. Därför har man identifierat vilka grupper som diskrimineras, och gjort det olagligt.

Av samma skäl är det bara en tidsfråga innan vaccinationsstatus får ett eget avsnitt i diskrimineringslagen, eftersom den gruppen uppenbarligen har ett mycket stort skyddsbehov mot majoritetens och statens övertramp på deras rättigheter.

Lagen ändras kanske inte de närmaste tio åren, men kanske om en generation när pandemin är ett avlägset minne. Såren kommer leva kvar hos den vars ovaccinerade pappa/mamma förlorade vänner, jobb eller sin värdighet, bara för att den vägrade delta i ett kollektivt medicinskt experiment. Då kommer vår generation se ut som nazister.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Som vaccinerad skulle jag börja känna mer oro, när man tar till alla vansinniga medel som detta och T.ex gratis sex! för att få fler ta sprutorna. Sen kommer detta bara påvisa att vaccinet inte fyller sin funktion när folk blir sjuka igen trots sin säkra miljö.

/J
Gratis sex...? Är inte sex alltid gratis?
Citera
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Okej, så om det krävs vaccinpass för att resa till USA och vi ponerar att du nu vill åka dit. Kommer du då inte att vika dig genom att inte åka dit, eller ta med din armé och invadera landet?

Måste jag offra resandet så får det bli så.
Då blir det mc'n och en roadtrip 👍
Senast redigerad av kompjuter 2021-11-18 kl. 12:56.
Citera
2021-11-18, 12:55
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Ingen lag säger att du måste vaccinera dig. Ingen lag kommer hela kräva vaccinationsbevis.
Men den kombinerade effekten av statens restriktioner och privata bolags incitament innebär att det i princip blir ett tvång (när restriktioner tightas till mer)

” Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power”
Benito Mussolini

Hej Facist!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Precis. Stänger du ned igen kostar bensinen 25 kr litern nästa höst. Ska du motverka den inflationen får du nu stänga ned ekonomin utan ersättningar. Det blir massarbetslöshet och slutet på den svenska boprisbubblan.

Fast du tillhör fel gäng. De skruvade djävlarna. Går med på inskränkningar av fri- och rättigheter när det ändå inte fungerar. Vaccinet är ingen virusdödare och ni vaccinerade är ute i samhället och sprider er smitta ni också. Ni sprider nog mer då ni fått för er att just ni förvandlats till någon sorts starka personer. Ni är lurade och arroganta.

Lugn och fin.Jag uttrycker bara hur verkligheten ser ut.Jag har egentligen ingen starkare åsikt i själva frågan hur skadliga ovaccinerade är för samhället som stort..särskilt som vi nu har en vaccintäckning om över 85 procent.
Ni kan med andra ord sitta här och åsiktsbajsa tills ni blir blåa i fejjan.
Verkligheten kommer ju inte att ändra sig för det kan jag med fog förmoda.
Valet är fortfarande fritt vad jag förstår..men det kan ju vara bra om alla inser konsekvenserna oavsett vilket val de till slut gör..vaccinera sig eller ej.

Nu stänger Belgien också idag ned delar.Det här kommer inte att lugna sig förrän fram emot Maj igen.
Citera
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag ställer samma fråga till som jag ställde till en annan i tråden som använda samma argument (då blev jag dock lämnad utan svar).

Om det inte är en mänsklig rättighet att gå på konserter m.m, hur skulle du ställa dig till ifall vi på kommando av regeringen inför, säg, "only whites"-restauranger och pubar? Skulle du protestera, och isåfall på vilka grunder? Ingen har ju enligt dig fått några rättigheter inskränkta.

Vi kan säga att arrangörerna får välja mellan "only whites" eller ha 5 kunder max i taget, så har de valmöjlighet på ungefär samma villkor som arrangörerna till covidpassen.

Eller kanske inför körkort för att få framföra motorfordon? Det är väl en mänsklig rättighet att få röra sig fritt?
Jag är inte helt för det här med vaccinpass men att hävda mänskliga rättigheter är ett ganska vekt argument. Det finns inga mänskliga rättigheter som inte backas upp av vapenmakt som kan säkerställa att de efterlevs (t.ex. av en regering).
Det finns inga universella och okränkbara rättigheter, det är bara tomt prat. Vill man införa vaccinpass så gör man det. Sedan kan du eller någon annan överklaga hela vägen till EU domstolen så får vi se om 7 år om du får rätt i efterhand. Hur det nu skulle hjälpa.
Citera
2021-11-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du får väl studera lagstiftningen som gäller i vårt land :-)

Sluta tramsa om att ni inte får springa runt på alla typer av evenemang, visa i stället på hur smittbegränsande åtgärder bryter mot någon lag.

Att jämföra att ni inte får gå på en konsert eller en hockeymatch med nazister och fascister som mördade miljoner människor visar ju bara på hur orimligt ni antivaxxare resonerar.

Ni kan fortfarande göra 99% av allt ni gjorde före pandemin och ni kommer inte tvingas ta sprutor. Lugn nu. Försök se på det rationellt och inte som om ni vore bindgalna hundar som vrålar om fascism och nazism direkt ni inte får medhåll.

Ni som resonerar såhär förstår verkligen inte perspektiv eller hur? Ni förstår inte att massmord börjar smått? Det börjar inte med att man en dag radar upp människor ur det blå och skjuter ner dem. Gick du i högstadiet, har du någonsin öppnat en bok och läst om upptrappningen till kristallnatten? Om du är tillräckligt begåvad för att dra en parallell linje, så förstår du precis vad som syftas på. Högst troligt inte.
Citera
2021-11-18, 12:56
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
De tillhör ändå en grupp som har passerat bäst före datum, att de dör trots vaccin är inget konstigt.

Om de nu har passerat bäst före datum varför ska nån annan bry sig? Hoppas alla födda på 40-talet dör pronto. Hade denna sjukdom mest drabbat folk mellan 20-30 hade samhällena inte gjort ett skit.

Covid borde vara världens ättestupa.
Citera
2021-11-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Du hör till dom som försökte få dina klasskamrater i skolan att röka och snusa va?
För dom var väl "fega" som inte "vågade"?
Såna som du kommer aldrig fatta.
Vi har tagit ett väl begrundat beslut och det finns INGET ni mobbare kan säga för att få oss att ändra oss.
Vi har stått emot er skit i alla år och kommer fortsätta göra det.

Nej, jag tillhör de som är övertygade om att jorden är rund.
Citera
2021-11-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Är du så förblindad av hjärntvätten att du inte ser att detta skiljer på hur man behandlar en ovaccinerad kontra vaccinerad i samhället och att vi därför inte står lika inför lagen då ena sidan får begränsningar?

När judarna blev begränsade från samhället så argumenterar du alltså för att dom stog lika inför lagen, trevlig människosyn du verkar ha.

Ytterst dåligt och osmakligt exempel. Judarna särskiljdes från övriga genom lagar och direktiv. Man inför vaccinationspass så att man ska kunna ge arrangörer möjlighet att fortsätta ha offentliga tillställningar och evenemang utan restriktioner. Alternativet är att det inte blir något sådant då det är olämpligt ur smittsynpunkt. Har man då valt att inte vaccinera sig är man en större smittorisk - inte baserat på någon diskriminering utan fakta. Tycker du även att det är diskriminering mot de som är sjuka i covid att neka dem tillträde?
Citera
2021-11-18, 12:58
Medlem
PK-befriads avatar
Jag undrar hur mycket pengar kärringarna på Folkhälsomyndigheten har fått från läkemedelsbranschen och andra utomstående källor för att genomföra detta. Skandalöst att vi har sådana uthorande ja-sägare vid makten.
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Helt rätt väg att gå och det här är nog bara början. Pestråttorna måste som sagt rökas ut ordentligt och eftersom inte moroten fungerat är det nu dags för piskan.

Definitivt så kommer kravet utökas till att gälla barer, restauranger och förhoppningsvis så småningom även kollektivtrafik.

Jag bör kanske nämna att anti-vaxxarna ofta är bra folk med en sund skepsis till MSM, PK och myndigheter/politiker. Men just när det gäller vaccinet har de tyvärr dragit fel slutsatser och det drabbar hela världen och orsakar kaos i sjukvården. Så vi bör därför dra åt tumskruvarna så in i helvete.
Snacka om att ha blivit konsumerad av ondskan. Så du har fått dina giftsprutor och nu vill du massmörda hela världen med samma giftsprutor, inklusive barnen? Ditt jävla monster.

Elitidrottare faller ihop döda av vaccinet:
https://www.youtube.com/watch?v=z2jt4ucx8MY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in