Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBengtsen
Precis. Stänger du ned igen kostar bensinen 25 kr litern nästa höst. Ska du motverka den inflationen får du nu stänga ned ekonomin utan ersättningar. Det blir massarbetslöshet och slutet på den svenska boprisbubblan.
Fast du tillhör fel gäng. De skruvade djävlarna. Går med på inskränkningar av fri- och rättigheter när det ändå inte fungerar. Vaccinet är ingen virusdödare och ni vaccinerade är ute i samhället och sprider er smitta ni också. Ni sprider nog mer då ni fått för er att just ni förvandlats till någon sorts starka personer. Ni är lurade och arroganta.
Lugn och fin.Jag uttrycker bara hur verkligheten ser ut.Jag har egentligen ingen starkare åsikt i själva frågan hur skadliga ovaccinerade är för samhället som stort..särskilt som vi nu har en vaccintäckning om över 85 procent.
Ni kan med andra ord sitta här och åsiktsbajsa tills ni blir blåa i fejjan.
Verkligheten kommer ju inte att ändra sig för det kan jag med fog förmoda.
Valet är fortfarande fritt vad jag förstår..men det kan ju vara bra om alla inser konsekvenserna oavsett vilket val de till slut gör..vaccinera sig eller ej.
Nu stänger Belgien också idag ned delar.Det här kommer inte att lugna sig förrän fram emot Maj igen.