2021-11-17, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Att du inte kan se eller vill se problemet säger mer om dig än och den verkligheten du mycket tamt och infantilt försöker förvränga. Ska ge ett kort exempel, håll till godo och ha en fin kväll.

Ställer in julen – trots att 100 procent är vaccinerade

Regeringen i Gibraltar har beslutat att ställa in allt officiellt julfirande. Bakgrunden är att smittspridningen i det brittiska territoriet skenar – trots att samtliga vuxna är vaccinerade mot covid-19.
[...]

– Den drastiska ökningen av antalet personer som testat positivt för covid-19 de senaste dagarna är en skarp påminnelse om att viruset fortfarande är mycket utbrett i vårt samhälle och att det är allas vårt ansvar att vidta alla rimliga försiktighetsåtgärder för att skydda oss själva och våra nära och kära, säger hon.

https://www.friatider.se/staller-julen-trots-att-100-procent-ar-vaccinerade

Vad var det du nu påstod igen?
Inga problem och ett mycket kraftfullt vaccin... var det visst.

Antar att de kommer skylla på att barnen inte är vaccinerade då? För något fel på vaccinet kan det ju inte vara, nej nej. Varför vaccinerade är livrädda för ovaccinerade då begriper jag inte.
Citera
2021-11-17, 22:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Därför att en majoritet är för vaccinpass. Så är det i flera europeiska länder.

Hur vet du att en majoritet är för det? Vad jag vet har det inte anordnats någon folkomröstning om detta. Inte lär det göra det heller då regeringen inte vill riskera att vi röstar "fel" som vi gjorde om euron.
Citera
2021-11-17, 22:42
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det demokratiska fria samhället blev idag upplöst.
En historisk dag
Majoriteten jublar
Det är det som är så otroligt. Fårskallarna jublar och svalt bajsmackan staten gett folket utan att ifrågasätta någonting.
Citera
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att ingen, under hela den här pandemin, ens pratat om naturliga antikroppar, tycker jag är det kanske tydligaste beviset för att detta inte alls har med att "stoppa pandemin" att göra, utan handlar om andra politiska saker.

Det handlar i ett första steg om att etablera "vaccinpass" och därmed principen att du inte kan röra dig fritt i samhället du bor i utan att uppfylla vissa krav överheten ställer. Vaccineringen är i sig ointressant, den är bara inkörsporten. Vad de verkligen vill tvinga oss att göra får vi se senare när "kravlistan" steg för steg utökas. Jag vet inte exakt hur det kommer att se ut, men trevligt blir det inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tror inte någon klarar det eftersom du helt enkelt inte vill inse nyttan med det. Tänk på vad ordspråket "att både ha och äta kakan samtidigt" betyder. Ser vaccinmotståndare på samma sätt som människor som vapenvägrar men ändå vill leva i samhället han inte med livet som insats vill försvara.

Det var ju en rätt olycklig liknelse du fick till, eftersom du säger att vaccinerade tar sprutan med livet som insats.

Haha, tack för den.
Citera
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Nej. Endast sprutan kommer godkännas.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/vaccinationsbevis-inf%C3%B6rs-vid-evenemang-inomhus-1.59434840

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/november/nya-atgarder-for-att-minska-spridning-av-covid-19/

Naturliga antikroppar har en mycket bättre effekt mot viruset än vaccin men godkänns inte?
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1
Så glöm allt snack om folkhälsa eller smittspridning, det är annat som ligger bakom vaccinpassen. Hur kan man annars förklara det?
Citera
2021-11-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du menar hur de avtog under sommarhalvåret 2020 precis som 2021, och ökar under vinterhalvåret både 2020 och 2021? Är sommaren ett vaccin menar du?

Haha, den var bra, men biter troligtvis ändå inte på en "nyttig idiot", är jag rädd........
Citera
2021-11-17, 22:43
Medlem
Varför försöker man artificiellt förlänga pandemin med nya restriktioner? Bara bra om smittan går upp ordentligt nu så har plötsligt alla antikroppar till våren. Det är nu vi har chansen. Jag är dubbelvaccinerad men jag är jävligt osäker över hur många fler doser jag är så sugen på att ta om de ska hålla på och fjanta på det här viset.
Citera
2021-11-17, 22:44
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det var ju en rätt olycklig liknelse du fick till, eftersom du säger att vaccinerade tar sprutan med livet som insats.

Fast det är väl det de gör? De ställer ju frivilligt upp i ett medicinskt experiment där de vet att riskerna är stora utan att effekt är speciellt ihållande.
Citera
2021-11-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Detta är bara småpotatis mot vad som komma skall. Det roligaste i kråksången är att de vaxxade är lika rökta men de har ingen aning om det ännu.
Passet har inget med hälsa att göra. Det har med kontroll och din ekonomi att göra. Idiotjävlar.
Berätta gärna vad som komma skall! Vad ser du i dina visioner av framtiden?
Vad vet du som vi andra inte vet?
Upplys oss! Vi vaxxade, naiva, aningslösa, intet ont anande människor.
Citera
2021-11-17, 22:46
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf

Haha, tack för den.
Stämmer det inte då? Det är väl det ni är rädda för - att ni ska dö av vaccinet? För det är väl inte helt riskfritt....eller?
Citera
2021-11-17, 22:46
Avslutad
Är det inte lite komiskt att vaccinationsnarcissisterna vurmar för gamla, sjuka, svaga etc. som de anser inte ska behöva isolera sig för att andra ska ha rätten att välja. Däremot kommer den här restriktionen att inskränka människor som av hälsoskäl inte kan ta vaccinet.

Såg flera av dessa "bekanta" individer som man alltid ser i Aftonbladets kommentarsfält på Facebook skriva att även de som är inte kan ta vaccinet får stanna hemma och anser alltså att dessa ska dömas tills livstids isolering med andra ord. Men i Sverige handlar det inte om att stå upp för svaga, sjuka, utsatta som de brukar gömma sig bakom, det handlar om att göda sin egen narcissism.

"jag har vaccinerat mig och därför är jag bättre än dig".

Verkar som att man tvingas vaccinera sig nu, så borde man genomgå en ekg och andra kontroller så som blodprover nu innan en eventuell vaccination? Ökar väl oddsen att läkaren erkänner att vaccinet låg bakom eventuella biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in