2022-01-05, 11:50
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Tiderna förändras. Förut var det helt ok att bränna kvinnor på bål om någon påstod att hon var en häxa. Sedan kom vi fram till att det kanske inte är riktigt schysst att göra så. På den tiden sa säkert all "vetenskap" att det var fullt rimligt

Vad menar du? Är du så liberal att du anser att fängelse inte borde finnas, att det är ett outdated concept utan vetenskap bakom?
Citera
2022-01-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Jag tänker mer på de tusentals i Sverige som dött av viruset, din pajas.

Stoppa all biltrafik!!!! Den har skördat ännu fler offer, stoppa slalomåkning!! FÖRBJUD AAALLLT!!!
Citera
2022-01-05, 11:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelspektakel
Det är ju större än att gå på bio. När samhället har vaccinpass, som snart kommer få ett annat namn, så kommer regeringen enkelt kunna styra över alla som har passet. De kommer kunna bestämma vilka som kommer få jobba, som kommer få ta ut lön, som kommer få åka utomlands m m. Gör man inte som de vill, så ryker passet. Således kommer de få en befolkning som gör vad som helst för att få sitt pass.
Så resonerar bara paranoida foliehattar!
Citera
2022-01-05, 11:51
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, Omicron kräver högre antal antikroppar för att vara effektivt.

Ja både kungen och drottningen verkar må fint tack vare vaccinet. Eftersom både är i riskgrupp hade läget sannolikt varit ett annat utan vaccinering.

Sluta med dina lögner nu. Omikron är ju lindrigare än en lätt förkylning. Du har ju inga belägg eller bevis på något du svamlar om. Och vaxxet skyddar bara riskgrupperna, inga andra borde ta injektionerna. Bara riskgrupperna, varför skriver du inte det?

Nix. Kungen och silvia mår inte fint tack vare vaxxet. Dom mår fint tack vare att ominkron-mutationen är så lindrig och knappt ger några symptom alls. Men eftersom dom är i en riskgrupp är det helt ok att ta vaxxet om dom vill.
Citera
2022-01-05, 11:52
Medlem
Citat:
Diskriminerade? Anser du att kriminella som sätts i fängelse också är diskriminerade? Det är den logiken du kör med.

Brott är fel, ingen frihet för dem.
Vägra vaccin är fel, de ska inte heller ha friheter.

Vilken äcklig mentalitet!
Vaccin är frivilligt och vaccintvång får ej förekomma oavsett vad du tycker är ”fel”. FHM och regeringen kan enbart rekommendera folk att ta vaccinet. Det kan vara rätt för den enskilde att avstå vaccin baserat på kunskap om naturlig immunitet exempelvis, eller att man ser att risken för biverkningar överstiger nyttan då skyddet snabbt tappar effekt. En ung, frisk människa riskerar inte att bli svårt sjuk i normalfallet. Vidare borde det inte ens få lov att kallas ”vaccin” eftersom det inte skyddar som andra riktiga vaccin och inte heller är det ett vaccin i traditionell mening utan bygger på ny och oprövad teknik.

Det är i ditt huvud felet sitter om du inte förstår vad mänskliga rättigheter innebär. Att inte vilja ta vaccin är inget brott. Att bryta mot mänskliga rättigheter och tvinga någon att vaccinera sig är däremot ett brott. Förstå skillnaden!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Smita undan för vad, din jävla idiot?

Ni antivaxxare ska inte kunna gömma er någonstans från myndigheters direktiv och lagens långa arm. Därför hoppas jag att det kommer ett regeringsbeslut idag på vaccinpass överallt och även krav på att antivaxxare måste självisolera fram till att pandemin är helt över. Ni får beställa mat med budbil och hålla er hemma. Vatten finns i kranen.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
MED VIRUSET, folk har ju fan dött av skottskador och blivit rapporterade dött med COVID. När ska ni förstå herregud
Källa på det din jävla idiot!

Fan vad lättlurade ni foliehattar är!
Citera
2022-01-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Varför skulle vaccinpass ta bort någon framtid? Tar det bort din framtid när du måste visa körkot och blåsa i en alkotest?
Bäst för Sverige om det blir regeringsbeslut idag om vaccinpass överallt i samhället så antivaxxare inte kan smita undan längre.

När var "ta körkort" och "skippa spriten" medicinska ingrepp? För senast jag kollade så var det inte det.

Jag är inte "antivaxxer" och vet att vaccin fungerar. Ditt jävla resonemang är däremot helt jävla hjärndött till den grad att jag nästan vill kalla dig lika dum i huvudet som konspirationsteoretikerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
För att vi fortfarande har stor spridning av Delta vilket vaccinet är mycket effektivt mot när det gäller att förhindra allvarlig sjukdom och död. Att vårda ovaccinerade kostar mycket pengar så därför vill de pressa invandrare och lågutbildade med låg vaccinationsgrad att få tummen ur.

I England öppnar de upp, det enda rätta. De har insett att passen är verkningslösa, bara tröga Sverige som inte fattat det än.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Jag går vars fan jag vill

Tror inte säkerhetsvakterna håller med dig
Citera
Medlem
Citat:
Vad menar du? Är du så liberal att du anser att fängelse inte borde finnas, att det är ett outdated concept utan vetenskap bakom?

Nä det är väl ett bra koncept, jag menar bara att vissa saker som folk var överens om var fel senare visade sig vara vidskepligt trams. Det som råder idag är fullständig panik och pöbelmentalitet, nån slags stenålders, reptilhjärne samhälle. Ingen debatt i ämnet existerar. Jag tvivlar på att besluten som tas nu är de rätta
Citera
2022-01-05, 11:54
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vaccinera gamla då sen sluta hetsa för resten av befolkningen och låt folk välja själv.

Du blev ägd, nu skriker du åt mig

Men nej, vi måste vaccinera alla, för om ni antivaxxare dör, även om jag ler då, så kostar er allvarliga sjukdom och död samhället mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in