2022-01-31, 17:59
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Eller hur Lillet då är det inte bara jag. Jag har inte reflekterat så mycket över den förut.
Jag tittade på filmen flera gånger och blev så illa berörd, kom på att hon delade sin exakta position om var hon var också med sin äldste son när hon träffade C sista gången, jag tror att äldste sonen var livrädd för att B gått med på att träffa C.
När jag tittar på B:s äldsta sons kroppsspråk så tror jag att C har varit jävligare både fysiskt och psykiskt mot B och barnen än jag trodde från början.

Någon tragisk olycka är det iallafall inte!!

Helt rätt! Detta klipp är så talande, så säkert flera som reagerat på det. Stod i början av tråden något om hur stelt och märkligt det såg ut. Den äldste sonen ser allt annat än glad ut.

Men annan användare härinne ser tydligen klippet med andra ögon, om han sett den?!
Senast redigerad av Lilett 2022-01-31 kl. 18:18.
Citera
2022-01-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Helt rätt! Detta klipp är så talande, så säkert flera som reagerat på det. Stod i början av tråden något om hur stelt och märkligt det såg ut. Den äldste sonen ser allt annat än glad ut.

Men annan användare här ser filmen tydligen med andra ögon, om han sett den?!
Den där filmen är spel för gallerierna. C visste vad som var på gång med skilsmässa etc. Utåt sett skulle allt se bra ut. Inte helt otippat har han fått veta att hans misshandel och elakheter börjat bli känd av omgivningen. Så facebook blir hans fönster som visar på lyckliga familjen. Spekulation naturligtvis.
Citera
2022-01-31, 18:21
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där filmen är spel för gallerierna. C visste vad som var på gång med skilsmässa etc. Utåt sett skulle allt se bra ut. Inte helt otippat har han fått veta att hans misshandel och elakheter börjat bli känd av omgivningen. Så facebook blir hans fönster som visar på lyckliga familjen. Spekulation naturligtvis.

Visst är det så. Likadant med alla hjärtan och kärleksövertygelser han visar öppet i sista stund.
(Teori)
Senast redigerad av Lilett 2022-01-31 kl. 18:23.
Citera
2022-01-31, 18:29
Medlem
Citat:
Visst är det så. Likadant med alla hjärtan och kärleksövertygelser han lägger öppet i sista stund.
(Teori)
Han började i somras plantera ut "Lyckliga Familjen". Frågan är om han redan då hade mordplaner eller om han bara hoppades att B skulle dra tillbaka funderingarna på skilsmässa. Sen kom misshandelsanmälan. Anmälan om olaga hot. Vårdnadsansökan. Allt kom inom en månad. Hans plantering lyckades inte. Han fastnade med skägget i brevlådan. Attan. Det fick bli den slutgiltiga lösningen. Med lite tur skulle hon fortsätta vara försvunnen. Rymt. Alla som sett facebook skulle vittna om vilken fin man han var. Och han berättade vitt och brett om hemska Beata. Några här har tydligen trott på det. Men inte polis. Inte åklagare.
Citera
2022-01-31, 18:35
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Han började i somras plantera ut "Lyckliga Familjen". Frågan är om han redan då hade mordplaner eller om han bara hoppades att B skulle dra tillbaka funderingarna på skilsmässa. Sen kom misshandelsanmälan. Anmälan om olaga hot. Vårdnadsansökan. Allt kom inom en månad. Hans plantering lyckades inte. Han fastnade med skägget i brevlådan. Attan. Det fick bli den slutgiltiga lösningen. Med lite tur skulle hon fortsätta vara försvunnen. Rymt. Alla som sett facebook skulle vittna om vilken fin man han var. Och han berättade vitt och brett om hemska Beata. Några här har tydligen trott på det. Men inte polis. Inte åklagare.

Här kan vi tala om en falsk man. Viss insikt fanns tydligen och ut med bilder på ”familjelyckan”. Men det höll inte för det blev för uppenbart. Visa att man älskar någon man tycker är så hemsk?
Citera
2022-01-31, 18:40
Medlem
Citat:
Här kan vi tala om en falsk man. Viss insikt fanns tydligen och ut med bilder på ”familjelyckan”. Men det höll inte för det blev för uppenbart. Visa att man älskar någon man tycker är så hemsk?
Det handlar om makt. Inte kärlek. Lika lite som ex vis överfallsvåldtäkt handlar sex. Makt och aggression.
Citera
2022-01-31, 19:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tråden handlar inte om Barby

Tack men skribenten Barby har trots allt fört fram olika teorier och postat intressant information som varit uppe till debatt. Menar du att vi får inte diskutera Barbys inlägg och teorier helt plötsligt?

Citat:
Den handlar om ett mord på en kvinna som hennes man C sitter häktad för..

Men misstanken om mord handlar väl än så länge bara om polisens och åklagarens misstankar?
I teorin kan väl maken bli friad när rättegången är avslutad?

Citat:
Nu har vi, tack vare myndigheternas LVU-beslut också fått inblick i att barnen bevittnade Cs misshandel av deras mor, samt mycket alkoholmissbruk..

Samtidigt vet inte vi vad som hände när barnen ej var närvarande. Du nämner även bruk av alkokol, drack bara maken?

Citat:
En fantastisk far som månade om sin familj? Du har en märklig syn på hur en make och far bör fungera.

Vi vet fortfarande inte hur parets äktenskap såg ut i detalj eller vem som som gjorde vad i olika situationer? Det är nog snarare du som har en oerhört fördomsfull syn på det aktuella fallet eftersom vi vet för lite i nuläget för att dra några säkra slutsatser.
Citera
2022-01-31, 19:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Visst är det så. Likadant med alla hjärtan och kärleksövertygelser han visar öppet i sista stund.
(Teori)

Tack för att du presenterar din teori men jag har också en teorier.

Makens hjärtan och kärleksbetygelser kan i teorin ha varit ärligt menade, han försökte kanske hålla ihop äktenskapet trots alla problem med frugan?

Det är där min teori om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl och bråk kommer in i bilden, vi kan även beakta att min teori har ju dessutom stöd av det faktum att maken har tydligen erkänt att han orsakat kvinnans död?

Vad anser du? Finns det något i nuläget som motsäger mina teorier?
Citera
2022-01-31, 19:57
Medlem
Kammarrättens DOM

Efter allt tjat i PM:

Kammarrättens DOM:

https://docdro.id/Y4wY2J4
Citera
2022-01-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men skribenten Barby har trots allt fört fram olika teorier och postat intressant information som varit uppe till debatt. Menar du att vi får inte diskutera Barbys inlägg och teorier helt plötsligt?

Men misstanken om mord handlar väl än så länge bara om polisens och åklagarens misstankar?
I teorin kan väl maken bli friad när rättegången är avslutad?

Samtidigt vet inte vi vad som hände när barnen ej var närvarande. Du nämner även bruk av alkokol, drack bara maken?

Vi vet fortfarande inte hur parets äktenskap såg ut i detalj eller vem som som gjorde vad i olika situationer? Det är nog snarare du som har en oerhört fördomsfull syn på det aktuella fallet eftersom vi vet för lite i nuläget för att dra några säkra slutsatser.
Jag diskuterar gärna mina spekulationer och varför jag drar vissa slutsatser av de dokument jag tagit del av, både här och via PM, men inte med dig. Det finns seriösa användare här som jag hellre vänder mig till.
-----------------
Man kan ofta sia om en människas framtida beteende genom att se hur personen betett sig innan. Därför tror jag att - genom de dokument jag fått ta del av - åklagaren har ett mycket starkt case här.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-31 kl. 20:05.
Citera
2022-01-31, 20:06
Medlem
Citat:

Men nu finns det väl inga bevis för att C hade någon annan än sin fru? 😎

Det för oss däremot in på spekulationerna om en yngre älskare och p-pillren som tidigare har varit uppe till debatt i tråden. Hittills har det väl inte framkommit något som utesluter teorin om eventuella svartsjukebråk pga detta?

Tack men jag förde redan tidigt fram hypotesen att båda parter kanske behandlade varandra dåligt och tom slog varandra? Du verkar dock utesluta teorin om att även maken blev slagen? Hur kommer det sig?

Men det går ju inte att utesluta teorierna jag fört fram? Kan inte du förklara varför du tex utesluter teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl om vårdnaden? Det finns väl inget i nuläget som utesluter denna hypotes?

Precis. Du köper inte mitt påstående att C hade 78 flickvänner för det finns inga bevis för det. Tack!

Vilka bevis kan du presentera för att B hade en älskare? Att B misshandlat C? Att det handlar om en tragisk olycka?
Citera
2022-01-31, 20:06
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Tack men det är väl endast din tolkning, du har hittills inte gett uttryck för att ge en rättvis bedömning av händelserna i anslutning till det aktuella fallet. Att hon ser spänd ut kan kanske bero på att hon kände att hon inte varit ärlig och uppriktig mot sin make angående ansökan om ensam vårdnad? Sen umgås de med barnen och hon tvingas hålla god min?

Barnen hade nog kul, återigen försöker du tyvärr förminska saker och ting i negativ riktning.

C hade nog kanske inte mycket att skratta åt? En förestående skilsmässa och vårdnadstvist plus allt bråk i parets destruktiva relation kan nog sänka humöret för vem som helst?
Har du ens tittat på filmen ORDENTLIGT?
Tycker du verkligen att barnen ser ut att ha kul på riktigt?

Och vad menar du med att C inte hade mycket att skratta åt?
Din bästa kompis Trolly har ju berättat för oss alla här att B var så falsk så hon gömde skilsmässopapprena, så då kan ju inte C veta om någon ansökan och behöver inte vara ledsen heller.
Eller?
Senast redigerad av Gold94 2022-01-31 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in