2021-11-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vet inget om honom. Men om du nu vet att han är en sådan fin och bra familjefader, så var ju barnen i goda händer när B åkte till Sverige för att fixa arbete och ordna ett bättre liv för sig och deras barn. Så då har ju inte B gjort något så hemskt som du försöker påskina. Och hon kanske visst det meddelande vad hon hade för planer. Men du kanske anser det vara hemskt och upprörande att en fin och bra pappa tar hand om sina barn själv i några veckor? Att det bara är mammor som kan ge barn vad barn behöver? Jag delar verkligen inte din mening i så fall. Jag vet verkligen hur fina och bra pappor kan vara mot sina barn. Tro mig på mitt ord.

Jag har ett ont öga till skvallerblaskor, som gärna förvrider folks ord. Exmaken var säkert sårad, ledsen och försmådd när B lämnade honom. Och han har förmodligen pratat om det med skvallerblaskan som förmodligen har förvrängt hans ord för att sälja så mycket lösnummer som möjligt. Göra sig pengar på hans olycka. Jag skulle inte lita på ett ord som står i en sådan tidning.

B kanske inte alls övergav barnen. Hon kanske visst det meddelande sig den där gången. Det vet vi inget om. Hon åkte bara iväg en stund för att reda ut sitt liv och sin ekonomiska situation, något som även skulle vara till godo för hennes barn.

Finns enligt polisen inget som tyder på att B har försvunnit frivilligt denna gång. Polisen litar jag på, till skillnad från skvallerblaskor som girigt vill tjäna pengar.
Exakt. En sån fin make så är det ju inte konstigt att hon lämnade barnen hos honom.
Jag vet inte om jag personligen skulle hänvisa till Polens motsvarighet till stoppa pressarna som gräsklipparen, men vi ser nog inte lika på ordet källkritik heller 😉
Citera
2021-11-04, 20:46
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam3eyedetektif
om man tittar på videon där de åker karusell så ser man att barnen är väldigt undernärda, vill inte vinka på sin pappa som filmar och B verkar ha blåtira bakom glasögonen. Den videon säger mycket.

Jag reagerade också på videon. Av någon anledning stelnar barnens leenden så fort han filmar dom. Jag tyckte äldsta barnet såg ut att vara svullen vid höger öga.
Citera
2021-11-04, 20:47
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Vad är det för video? Vart kan man se denna?

Finns på Cs Facebook.
Citera
2021-11-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
"Var" eller "är"?
Jodå, kvinnor kan vara sluga. Kvinnor är smarta och påhittiga. De kan använda mycket list för att uppnå sitt. I det här fallet vet jag inte vad Beata skulle ha att vinna? Snarare mycket att förlora. Hämnas på Cezary? Då är hon förutom ond även korkad. Då är det kört för henne i Sverige och Polen. Återstår att byta namn och flytta till ett annat land.
Så mycket jag vet så försvinna utan att berätta för nån är inte brottsligt så det är väl inte säkert att allmänheten få veta allt. Har jag fel?
Så du tror inte Beata försvunnit självmant? Dom flesta i tråden är övertygade om att hon ej lever längre, uppfattar det som att du tror hon lever? Hur kommer det sig??
Citera
2021-11-04, 21:01
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Exakt. En sån fin make så är det ju inte konstigt att hon lämnade barnen hos honom.
Jag vet inte om jag personligen skulle hänvisa till Polens motsvarighet till stoppa pressarna som gräsklipparen, men vi ser nog inte lika på ordet källkritik heller 😉

Hon måste ju ha förstått att dom skulle få det mycket bättre med honom än med en själlös, psykiskt störd, prostituerad, våldsam dominatrix. (Det finns tyvärr garanterat en bunt i tråden som inte förstod att det här var ironiskt menat).
Citera
2021-11-04, 21:07
Medlem
SmurfStorms avatar
Nu kastar jag bensin på branden, men. Det finns rykten i tråden om att hon skulle ha länsat makens företagskonton. OM det är sant och OM det avser make #2 så har vi ju antingen ännu ett motiv till mord, eller (håll i gräsklipparen nu) en reskassa. Fast polisen lär ju rimligtvis vid det här laget ha koll på om det varit konstiga transaktioner på hennes konton.
Citera
2021-11-04, 21:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Hm. Så du tänker att män och kvinnor som åker till andra länder för att försöka skapa ett bättre liv för sig och sina barn och under tiden de försöker skapa detta, lämnar barnen kvar hos medföräldern, är "emotionellt störda". Om du anser detta, ja då har vi många "emotionellt störda" människor världen över... Människor från fattiga länder/svåra förhållanden. Hur vet vi ens att hon inte hörde av sig och förmedlade sig den gången? Det är ju enbart hennes försmådde exmake som har uttalat sig om detta, i en skvallerblaska. Inte riktigt tillförlitlig uppgift. Hon kanske hörde av sig massor, men han var förbannad över hennes svek mot honom iom. att hon inte ville vara med honom. Vad vet vi, egentligen?

Och oavsett vad som hände så är det nutiden fallet handlar om. Folk kan faktiskt bli mördade vid 32 års ålder, trots att de drog från äkta hälft och barn när de var 24. Man kan ju inte hela tiden tro att "jaha, nu gjorde hon/han sådär igen". Det kan ju ha hänt något helt annat denna gång.

Om du slutar ljuga om att Beata (kvinnan) stack ifrån sina barn (utan att höra av sig på deras födelsedagar under två års tid) för deras egen skull så undviker du nog att bli scrollad ska du se.

Nedan en till som inte heller hon har emotionell mognad att förstå det mest elementära om barns behov som vore dom krukväxter.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tror du inte att barn klarar sig i några veckor utan den ena föräldern vid ett tillfälle? Att hon bara hämtat två av dem kan ju ha med vårdnadstvisten att göra, eftersom Polen inte har samma lagar angående gemensam vårdnad som Sverige har.

Vet du vad som hänt eftersom du är så tvärsäker på hur allt gått till?
Tänk att t o m det hjärtskärande sveket av barnen negligeras i det oemotståndliga begäret att framställa B (kvinnor) som offer..fy fan så lågt.

Näväl, det skulle inte förvåna om det är CR som tjatat på och uppmuntrat henne om att hon måste ta kontakt med dom fyra dumpade Polen-barnen. Kanske var det så att CR fick veta om deras existens efter dom två åren då hon själv "glömt" bort barnen.

Varför är då detta så vilktigt att komma ihåg. För att försvinnandet av Beata finns att söka i hennes sätt att efter 7-8 år ta till flykten från dom som står henne närmast.

Om hon så:
1) Gått under jorden på samma sätt (och antogs vara död) och efter ungefär lika långt tids "fångenskap" i äktenskapet i Polen.
2) Tagit livet av sig. Droger prostitution?
3) Om, notera om Beata blivit mördad så är motivet INTE att hon ville skiljas/lämna honom utan för att hon har gått bakom ryggen på och lurat honom på samma hänsynslösa sätt som hon gjorde med pappan och barnen i Polen.

Beata megasviker CR och när han förstår det går han i taket av att blivit förd bakom ljuset. Då sätter hon igång att anmäla honom med den falska genusmallen att han (mannen) är fly förbannad på henne (kvinnan) för att hon vill lämna honom.

Det ursäktar inte att/om hon mördats men det är av stor vikt att vara varsam med den bildande sanningen.

Dom tokor som med gojors envishet rapar och och om igen att hon blivit mördad för att hon ville lämna honom gör det för att dölja hennes påverkan på skeendet.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-04 kl. 21:29.
Citera
2021-11-04, 21:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om du slutar ljuga om att kvinnan stack ifrån sina barn (utan att höra av sig på deras födelsedagar under två års tid) för deras egen skull så undviker du nog att bli scrollad ska du se.

Nedan en som inte heller hon har mognad att förstå det mest elementära om barns behov som vore dom krukväxter.

Tänk att t o m det hjärtskärande sveket av barnen negligeras i det oemotståndliga begäret att framställa B (kvinnor) som offer..fy fan så lågt.

Näväl, det skulle inte förvåna om det är CR som tjatat på och uppmuntrat henne om att hon måste ta kontakt med dom fyra dumpade Polen-barnen. Kanske var det så att CR fick veta om deras existens efter dom två åren då hon själv "glömt" bort barnen.

Varför är då detta så vilktigt att komma ihåg. För att försvinnandet av Beata finns att söka i hennes sätt att efter 7-8 år ta till flykten från dom som står henne närmast.

Om hon så:
1) Gått under jorden på samma sätt (och antogs vara död) och efter ungefär lika långt tids "fångenskap" i äktenskapet i Polen.
2) Tagit livet av sig. Droger prostitution?
3) Om, notera om Beata blivit mördad så är motivet INTE att hon ville skiljas/lämna honom utan för att hon har gått bakom ryggen på och lurat honom på samma hänsynslösa sätt som hon gjorde med pappan och barnen i Polen.

Beata megasviker CR och när han går i taket når han förstår att han blivit förd bakom ljuset så sätter hon igång att anmäla honom med den falska genusmallen att han (mannen) är fly förbannad på henne (kvinnan) för att hon vill lämna honom.

Det ursäktar inte att/om hon mördats men det är av stor vikt att vara varsam med den bildande sanningen.

Dom tokor som med gojors envishet rapar och och om igen att hon blivit mördad för att hon ville lämna honom gör det för att dölja hennes påverkan på skeendet.

Du och din kompis gör att tråden blir svår att följa. Era personliga problem med kvinnor har inget med B´s försvinnande att göra. Ni vet faktiskt ingenting om vad som egentligen skett ni heller, det hade varit hjälpsamt om ni fokuserade på just vad som kan ha hänt istället för att gå till angrepp på B, B.s mamma (!) och folk som skriver i tråden.
Citera
2021-11-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Nu kastar jag bensin på branden, men. Det finns rykten i tråden om att hon skulle ha länsat makens företagskonton. OM det är sant och OM det avser make #2 så har vi ju antingen ännu ett motiv till mord, eller (håll i gräsklipparen nu) en reskassa. Fast polisen lär ju rimligtvis vid det här laget ha koll på om det varit konstiga transaktioner på hennes konton.
Ja, och sen ta ut allt i cash…Om hon sen ska köpa biljetter mm för pengarna så har hon alltså skaffat en falsk identitet och ett nytt konto och…. 😉
Citera
2021-11-04, 21:37
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så du tror inte Beata försvunnit självmant? Dom flesta i tråden är övertygade om att hon ej lever längre, uppfattar det som att du tror hon lever? Hur kommer det sig??
Vi känner för lite fakta för att jag ska vara övertygad av det ena eller andra. Jag har funderat på de flesta teorier. Jag kan polska och hittade mycket info, skvaller så jag vet en del om hennes första familj, deras levnadsstandard och förstår att hon ville lämna livet med exman och söka nåt annat, bättre.
Jag kan inte hitta anledning till att hon skulle försvinna nu, självmant, för det går inte att jämföra då och nu. Så det logiska och de små fakta som finns pekar att hon försvann inte frivilligt.
Det kan vara så att det första försvinnande vill man utnyttja för att man letar inte efter henne?
Men... livet kan överraska. Det är (var) tjej med jävlar anamma tror jag. Det är mycket folk som försvann, de tom fejkade sin egen död och man påträffade de efter ett antal år. Så här lämnar jag liten öppning.
Jag är övertygad att om hon stack då var det inte till Polen. Och jag tror inte hon begått självmord.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-04 kl. 21:49.
Citera
2021-11-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om du slutar ljuga om att Beata (kvinnan) stack ifrån sina barn (utan att höra av sig på deras födelsedagar under två års tid) för deras egen skull så undviker du nog att bli scrollad ska du se.
.

Vart har du fått den informationen ifrån? Skvallerblaskan? Skvallerblaskan kan ha förvrängt exmakens ord å det grövsta för att tjäna pengar på hans olycka. En sådan media skulle då inte jag lita på.

Och varför fetade du bara "kvinnor" och inte "män"? Finns gott om män och kvinnor som drar utomlands för att tjäna pengar så att deras barn ska få ett bättre liv. Jag morsar ofta på en (manlig) tiggare som dragit till Sverige från Rumänien för att tigga ihop pengar till sin 9-barnsfamilj och sin hustru. Han gör det för att ge sin familj en bättre levnadsstandard. Visst, självfallet saknar barnen sin far, men de svälter iaf. inte. Och de har sin mor hos sig. Man måste nog sätta sig in i hur andra folk har det för att fullt kunna förstå deras val. Och vi vet inte hur B och hennes barn hade det där i Polen. Hon hade kanske en rejäl plan om ett bättre liv för sina barn. Vi vet inte. och är hon död så lär vi aldrig få veta hennes motiv att dra. Utan bara höra penningkåta skvallerblaskors snyfthistorier.
Citera
2021-11-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Finns på Cs Facebook.

Tack, jag får se om jag minns min kod dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in