Citat:
Ursprungligen postat av
Barby
Lars, det här är hela problemet: några av deltagarna läser, men förstår inte dokumentet. ) Tack för att du försöker förklara deras misstag för dem.
Varken du eller Lars förstår varför domen är forumlerad som den är. C har medgett i Förvaltningsrätten att O bör flytta till familjehem under hans frihetsberövande. Men han godtar inte att O fortsätter vara placera i familjehem (förr kallat fosterhem) om han skulle släppas fri. Eftersom myndigheterna inte vill att att pojken skall återvända hem om C blir fri, så har Kammarrätten beslutat om
tvångsåtgärder, dvs LVU. Detta hade inte behövts om det enbart gällt under tiden C varit frihetsberövad, eftersom han godkänt en sådan placering under den tiden. Vad är det ni inte begriper? Läs länken igen.
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Jag förtydligar i Kammarrättens
AVGÖRANDE, sista sidan längst ner.
Dvs DOMEN:
---------------
Cezary Ratzman har uppgett att
han samtycker till en sådan placering (Dvs placering endast under hans frihetsberövande, min anm).
Samtycket är
dock begränsat till att gälla endast under den tid som han
själv är frihetsberövad. Vården kan därmed inte ges O med Cezary
Ratzmans samtycke. Förutsättningar för vård med stöd av LVU är därför
uppfyllda. (Dvs
vården kan inte ges utan användning av tvångsmedel vid eventuellt frisläppande, LVU, eftersom C inte medger en sådan om han går fri. Min anm.)
--------------
Jag förstår inte hur man på bättre sätt kan förklara så en idiot förstår.